У заході взяли участь народні депутати, представники міністерств, відомств та громадських організацій, науковці.

Законопроект (реєстр. №4927, доопрацьований) представив один з авторів, народний депутат І.Шкіря. Він зазначив, що потреба принципового оновлення й приведення законодавства у сфері безпеки дорожнього руху у відповідність до європейських стандартів продиктована критичною ситуацією на українських дорогах, яка впродовж останніх років не поліпшується. За його словами, це свідчить, зокрема, й про те, що норми чинного закону не містять ефективної стратегії та дієвих важелів для зниження дорожньо-транспортного травматизму і смертності на дорогах країни. Як наслідок, за останні п'ять років в Україні зареєстровано 293 тисячі дорожньо-транспортних пригод, в яких загинуло майже 37 тисяч та травмовано понад 286 тисяч осіб.

"Людське життя безцінне. Але ситуація на дорогах напряму впливає й на державу. За розрахунками Всесвітнього банку, економічні збитки України від втрат продуктивної робочої сили і реабілітації в результаті дорожньо-транспортних пригод становить близько 5 млрд. дол.. США, а це 4% ВВП в рік. Такий стан справ не може не викликати занепокоєння і усвідомлення необхідності вжиття дієвих заходів, у тому числі на законодавчому рівні, заради збереження сотень тисяч життів за рахунок підвищення рівня безпеки на дорогах", - наголосив І.Шкіря.

Народний депутат відзначив, що законопроект спрямований на комплексне врегулювання основних принципів державної політики забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні з метою зниження рівня смертності, травматизму та інвалідності на дорогах. Проектом, зокрема, пропонується суттєво розширити функції громадських об'єднань. Так, планується, що ці організації зможуть здійснювати громадський контроль за виконанням закону та інших нормативно-правових актів в сфері безпеки дорожнього руху (якщо такий контроль не відноситься винятково до повноважень органів державної влади).

Проектом також передбачено, що органи державної влади і місцевого самоврядування зможуть залучати громадські об'єднання та громадян для консультацій по проектах рішень, нормативно-правових актів у сфері дорожнього руху і забезпечення його безпеки. Документом також передбачена можливість створення консультативних та інших органів, в роботі яких зможуть брати участь представники громадськості.

Проектом пропонується віднести до повноважень Кабінету Міністрів затвердження низки важливих методик: оцінки "вартості" життя постраждалих в ДТП, оцінки втрат від ДТП для виявлення економічних збитків держави, розслідування причин ДТП.

Інші учасники "круглого столу" зазначали, що цим проектом запропоновано запровадити європейські стандарти у розв'язанні проблем безпеки дорожнього руху, в основі яких - комплексні дії у таких напрямках: реформування застарілої системи управління; проектування, будівництво й експлуатація безпечних доріг, використання транспорту, що відповідає технічним стандартам безпеки; поліпшення культури поведінки на дорозі; надання вчасної та якісної медичної допомоги постраждалим у ДТП.

Відповідно до системного підходу, який пропонується запровадити законопроектом, солідарну відповідальність за розв'язання проблем безпеки дорожнього руху будуть нести міністерства інфраструктури, охорони здоров'я, внутрішніх справ, освіти і науки, економічного розвитку і торгівлі, соціальної політики, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, органи місцевого самоврядування, а не лише ДАІ, як сьогодні.

Під час обговорення учасники заходу також відзначали, що у законопроекті закладено передумови створення громадського контролю за діяльністю державних структур, в обов'язки яких входитиме забезпечення безпеки на дорогах.

Представники громадських організацій та об'єднань поінформували про їх участь в підготовці законопроекту. Зокрема, про проведені національні соціологічні дослідження, "круглі столи", інші просвітницькі акції, присвячені пошуку шляхів підвищенню безпеки дорожнього руху і зниження смертності на дорогах.

Вони зазначали, що досвід багатьох європейських країн переконливо свідчить: ДТП та їх сумні наслідки можна реально зменшити, якщо прийняти чіткі закони в сфері безпеки дорожнього руху й покласти відповідальність за поліпшення ситуації на дорогах на державу.

Представники громадських організацій та об'єднань вважають, що прийняття законопроекту, а відтак і його виконання, дозволить суттєво скоротити аварійність і смертність на вітчизняних дорогах, дасть потужний імпульс для досягнення цілей Глобального плану ООН "Десятиліття дій із забезпечення безпеки дорожнього руху 2011-2020 рр.", який активно підтримується Україною.

На думку учасників "круглого столу", "закладений у законопроекті системний підхід до розв'язання проблем безпеки дорожнього руху, дасть змогу у перспективі стабілізувати і поліпшити ситуацію на вітчизняних дорогах".

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51