У комітетських слуханнях взяли участь народні депутати України, представники центральних органів виконавчої влади, дитячих громадських організацій, учнівського самоврядування та громадськості.

Головуючий на початку слухань наголосив, що на обговорення винесено надзвичайно важливу тему, це - роль дитячого руху та учнівського самоврядування у розвитку громадянського суспільства в нашій державі. Він висловив переконання, що формування національної свідомості дітей та молоді є питанням національної безпеки, від ефективності втілення якого залежить успішність розвитку всіх сфер держави та українського суспільства. «Дитячі громадські організації та учнівське самоврядування виступають своєрідною «школою життя», створюють умови для розвитку самореалізації дітей і підлітків, здобуття ними нових вмінь та навичок, які у подальшому становлять основу для формування їхньої активної життєвої позиції у суспільстві», - зауважив головуючий.

Учасники заходу заслухали доповідь заступника міністра молоді та спорту України Олександра Яреми. В обговоренні взяли участь: перший заступник голови Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму Микола Величкович; завідувач відділу розвитку молодіжної політики Державного інституту сімейної та молодіжної політики України, професор, доктор психологічних наук Сергій Болтівець; голова підкомітету з питань молодіжної політики, сім'ї та дитинства Іван Спориш; завідуюча лабораторією громадянського та морального виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України Тетяна Окушко та інші.

Усі виступаючі висловили переконливі тези щодо того, що дитячий рух є невід'ємною частиною роботи дитячих громадських організацій, учнівського самоврядування та передбачає набуття дітьми вмінь та навичок демократії, формування активної життєвої позиції, лідерських навичок, любові до Вітчизни.

Учасники комітетських слухань зауважили, що дитячий рух має значний соціальний та виховний потенціал. Дитячі громадські організації та учнівське самоврядування виступають своєрідною “школою життя, вони дають можливість дитині зорієнтуватись у системі соціальних зв'язків, опанувати механізмами регуляції соціальної поведінки, здійснити аналіз власних можливостей та реалізувати їх. Саме у дитячому, а згодом підлітковому і юнацькому віці збільшується і стає найбільш дієвим вплив груп ровесників, спілкування з якими є неодмінною умовою соціалізації дитини. Воно створюється у таких малих групах, як групи дитячого садка, шкільні класи, різні формальні та неформальні дитячі, підліткові і юнацькі об'єднання.

Учасники слухань серед іншого запропонували доручити Міністерству культури України спільно з Міністерством економічної розвитку та торгівлі України, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування: забезпечити оновлення фондів бібліотек національно-патріотичною літературою про приклади героїчної боротьби Українського народу за самовизначення і творення власної держави, визвольні змагання, ідеали свободи, соборності та державності; забезпечити заходи щодо збільшення відвідуваності дітьми та молоддю закладів, що популяризують культурні та національно-мистецькі традиції Українського народу, а також експозицій музеїв, присвячених національно-визвольній боротьбі за незалежність і територіальну цілісність України.

Також учасники обговорення висловили пропозицію доручити Міністерству інформаційної політики України, Міністерству економічного розвитку та торгівлі України, Державному комітету телебачення  і  радіомовлення України, Національній телекомпанії України, Національній радіокомпанії України сприяти поширенню інформації через телепрограми соціальної спрямованості  щодо популяризації дитячого руху в Україні.

Учасники слухань наголошували на необхідності сприяти розвитку дитячого руху та учнівського самоврядування на рівні громад, забезпечувати співпрацю місцевих органів влади з молодіжними та дитячими громадськими організаціями, учнівським та студентським самоврядуванням, а також сприяти створенню та облаштуванню майданчиків для проведення молодіжних та дитячих заходів, спрямованих на популяризацію здорового способу життя, формування у дітей та молоді культури безпеки життєдіяльності. Пропонувалося забезпечити прийняття місцевих програм національно-патріотичного виховання відповідно до ціннісних орієнтирів та індикаторів ефективності згідно з Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580 "Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 – 2020 роки", а також суспільно-державницьких цінностей самобутності, волі, соборності й гідності Українського народу. При формуванні місцевих бюджетів пропонувалося передбачати видатки на заходи з реалізації державної молодіжної політики, національно-патріотичного виховання дітей та молоді, розвитку та функціонування відповідної інфраструктури, підтримки відповідних ініціатив молодіжних та дитячих громадських організацій.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

25 квітня 2024 16:05
24 квітня 2024 14:54
23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18