Голова Верховної Ради України Андрій Парубій на початку вечірнього засідання повідомив, що у комітетах триває робота над бюджетними законопроектами, які мають розглядатися зараз, і поставив на розгляд проекти постанов про скасування рішень.
За результатами голосування відхилено проекти Постанов про скасування рішення Верховної Ради України від 18 жовтня 2016 року про прийняття в цілому як закон проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення окремих категорій осіб із числа учасників антитерористичної операції" №3252, про скасування рішення Верховної Ради України від 03.11.2016 року про прийняття в цілому, як закону законопроекту №3153, про скасування рішення Верховної Ради України від 03.11.2016 року про прийняття в цілому, як закону законопроекту №2418а.


Прийнято за основу законопроект про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю

Проектом (№4666) пропонується визначити порядок створення, діяльності, припинення товариств з обмеженою відповідальністю (ТОВ) та товариств з додатковою відповідальністю (ТДВ).

Документ розроблено з метою вдосконалення законодавства України у частині забезпечення захисту прав засновників та учасників товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, покращення умов ведення господарської діяльності та сприяння притоку інвестицій в Україну.

 


Прийнято Закон «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення складання та виконання бюджетів».

Законодавчим актом унормовано питання, що врегульовують відносини між державним та місцевими бюджетами і передбачають уточнення напрямів використання освітньої і медичної субвенції, що надаються з державного бюджету місцевим бюджетам, та перелік видатків, які передбачається передати на фінансове забезпечення з місцевих бюджетів, а також ряд інших положень, необхідних для прийняття проекту державного бюджету на 2017 рік.

Законопроект прийнято з урахуванням пропозицій Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №5131.


Прийнято Закон "Про внесення зміни до Закону України  "Про банки і банківську діяльність" щодо гарантування державою вкладів фізичних осіб".

Законом статтю 57 Закону України "Про банки і банківську діяльність" доповнено частиною третьою такого змісту:

"Вклади фізичних осіб в інших державних банках гарантуються:

1) у сумі, що не перевищує визначеного відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" граничного розміру відшкодування коштів за вкладами, - відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб";

2) в межах суми, що перевищує визначений відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" граничний розмір відшкодування коштів за вкладами, - державою".

Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Проект Закону зареєстровано за №5553.

 

Прийнято Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році».

Законодавчим актом переглянуто відповідно до вимог пункту 4 розділу ХІХ Податкового кодексу України ставки оподаткування, визначені в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції, зокрема, акцизного податку, екологічного податку та рентної плати;

переглянуто положення, в яких міститься прив’язка до розміру мінімальної заробітної плати, у зв’язку з підвищенням останнього;

удосконалено деякі положення щодо адміністрування податку на додану вартість, рентної плати тощо.

Закон прийнято з урахуванням пропозицій Комітету з питань податкової та митної політики.

Проект Закону зареєстровано за №5132.

 

Прийнято Закон "Про забезпечення масштабної експортної експансії українських виробників шляхом страхування, гарантування та здешевлення кредитування експорту".

Закон визначає засади державної підтримки експортної діяльності шляхом страхування, перестрахування, гарантування, часткової компенсації відсоткової ставки за експортними кредитами з метою створення умов для здійснення масштабної експансії експорту товарів (робіт, послуг) українського походження на зовнішні ринки, забезпечення захисту українських експортерів від ризиків неплатежів та фінансових втрат і підвищення конкурентоспроможності українських виробників на світових ринках.

Законом передбачено, що для стимулювання експорту товарів (робіт, послуг) українського походження Кабінет Міністрів України створює Експортно-кредитне агентство (далі - ЕКА), що на добровільних засадах здійснює страхування, перестрахування, надає гарантії за договорами, які забезпечують розвиток експорту, а також бере участь у реалізації програми часткової компенсації відсоткової ставки за експортними кредитами.

Законодавчим актом визначено термінологію щодо впровадження державної підтримки експорту; завдання, напрями та принципи державної підтримки експортної діяльності.

Згідно з Законом, основними завданнями державної підтримки експортної діяльності є:

1) створення системи страхування та гарантування комерційних і некомерційних ризиків при проведенні експортних операцій;

2) розширення довгострокового експортного кредитування;

3) створення механізму часткової компенсації відсоткової ставки за експортними кредитами.

Законом визначені органи управління та контролю ЕКА; види та умови діяльності ЕКА; джерела фінансування ЕКА; сфери підтримки тощо.

Закон передбачає публічність діяльності Експортно-кредитного агентства, визначає порядок та умови надання державної фінансової підтримки експортної діяльності.

Проект Закону зареєстровано за №2142а.

 

Прийнято Закон «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату».

Законодавчим актом внесено зміни до Бюджетного кодексу України щодо перерозподілу частини рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату між державним бюджетом та місцевими бюджетами.

Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2018 року.

Законопроект зареєстровано за №3038.

 

 

Прийнято Закон «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України».

Законодавчим актом внесено зміни до Бюджетного кодексу України, а саме:

1) до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, включено:

- видатки на сім’ї патронатних вихователів у складі видатків на навчальні заклади для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації, і на такі видатки не спрямовувати освітню субвенцію з державного бюджету;

- на період до 1 січня 2019 року видатки на оплату послуг із здійснення патронату над дитиною та виплату соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя до складу видатків на державні програми соціального захисту, які проводяться за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;

2) з 1 січня 2019 року до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, включити видатки на оплату послуг із здійснення патронату над дитиною та виплату соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя у складі видатків на соціальний захист та соціальне забезпечення.

Проект Закону зареєстровано за №4970.

 

Прийнято Закон «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо підтримки літакобудівної галузі».

Законодавчим актом щодо суб'єктів літакобудування, які підпадають під дію норм статті 2 Закону України “Про розвиток літакобудівної промисловості” передбачено до 1 січня 2025 року:

звільнити від сплати податку на додану вартість операції з ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів (крім підакцизних), за переліком кодів УКТ ЗЕД, визначеним підпунктом 2 пункту 4 розділу ХХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України, що використовуються для потреб літакобудівної промисловості;

звільнити від сплати податку на додану вартість операції з постачання на митній території України результатів науково-дослідних і дослідницько-конструкторських робіт, які виконуються для потреб літакобудівної промисловості;

оподатковувати податком на додану вартість за нульовою ставкою операції з продажу продукції (послуг), яка вироблена за рахунок коштів Державного бюджету України;

звільнити від оподаткування прибуток підприємств літакобудування, які здійснюють розробку та/або виготовлення з кінцевим складанням літальних апаратів та двигунів до них;

звільнити від сплати земельного податку суб'єктів літакобудування, які здійснюють розробку та/або виготовлення з кінцевим складанням літальних апаратів та двигунів до них, за винятком земельних ділянок, на яких розташовані об’єкти соціального, торговельного, сільськогосподарського призначення та непромислового будівництва.

Проект Закону зареєстровано за №3457.

 

Прийнято Закон «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо підтримки літакобудівної галузі».

Законом передбачено створення належних законодавчих умов для розвитку та подальшого зростання в Україні виробництва сучасних видів авіаційної техніки та літальних апаратів, ефективного використання накопиченого науково-технічного та виробничого потенціалу літакобудівної галузі, збереження досягнутих позицій на світовому ринку авіаційної техніки.

Законом, зокрема, скорочено перелік товарів, які пропонується звільнити від сплати ввізного мита та ПДВ при ввезенні на митну територію України.

Проект Закону зарестровано за №3458-д.

 У засіданні оголошено перерву на одну годину.

Після закінчення перерви народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного.


Прийнято Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

Законодавчим актом внесено комплексні зміни до розділів Податкового кодексу України, спрямовані на: удосконалення загальних положень щодо адміністрування податків та зборів, а також податку на прибуток підприємств, податку на доходи фізичних осіб, податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати та податку на майно, спеціальних податкових режимів; ліквідацію податкової міліції тощо.

Згідно з Законом, «Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час  адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Прикінцевими та перехідними положеннями Кабінету Міністрів України:

до 1 липня 2017 року забезпечити проведення незалежного аудиту баз даних та інформаційних ресурсів, що використовуються контролюючим  органами; визначити порядок контролю, в тому числі моніторингу, центральним органом, що формує та реалізує фінансову політику, адміністрування центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, баз даних та інформаційних ресурсів,  що використовуються для адміністрування податків, зборів та інших обов'язкових платежів;

у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом забезпечити розробку, створення та впровадження програмного забезпечення електронного кабінету;

до 1 липня 2017 року розробити і внести до Верховної Ради України проект закону щодо запровадження єдиного рахунка для сплати податків і зборів;

до 1 липня 2017 року розробити і внести до Верховної Ради України проект закону щодо запровадження податку на виведений капітал.

Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2017 року.

Закон ухвалено з урахуванням пропозицій Комітету з питань податкової та митної політики.

Проект Закону зареєстровано за №5368.

 


Прийнято Закон «Про Вищу раду правосуддя».

Закон визначає статус, повноваження, засади організації та порядок діяльності Вищої ради правосуддя.

Згідно з Законом, «Вища рада правосуддя є колегіальним, незалежним конституційним органом державної влади та суддівського врядування, який діє в Україні на постійній основі для забезпечення незалежності судової влади, її функціонування на засадах відповідальності, підзвітності перед суспільством, формування доброчесного та високопрофесійного корпусу суддів, додержання норм Конституції і законів України, а також професійної етики в діяльності суддів і прокурорів».

Законодавчим актом встановлено: юридичний статус ВРП як колегіального, незалежного конституційного органу суддівського врядування, який діє у системі правосуддя України на постійній основі; порядок обрання (призначення) на посади членів ВРП за прозорими процедурами; підстави для звільнення члена ВРП з посади та підстави припинення його повноважень; порядок розгляду питань, що належать до повноважень ВРП, стосовно: формування суддівського корпусу; розгляду справ щодо порушення вимог законодавства про несумісність; дисциплінарного провадження щодо суддів; розгляду скарг на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності судді чи прокурора; звільнення судді з посади тощо.

Прикінцевими та перехідними положеннями закону передбачено, що з дня набрання ним чинності Закон України "Про Вищу раду юстиції" втрачає чинність, а Вища рада юстиції реорганізовується шляхом утворення Вищої ради правосуддя. Міністр юстиції України та Генеральний прокурор України припиняють свої повноваження як члени Вищої ради юстиції.

Законом також передбачено механізм дообрання членів Вищої ради правосуддя на заміну тих, повноваження яких припиняються.

Законом внесено відповідні зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу, Кримінального процесуального кодексу, Кодексу адміністративного судочинства, Кодексу торгівельного мореплавства, Кримінально-виконавчого кодексу, а також законів «Про оперативно-розшукову діяльність», «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю», «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», «Про державну таємницю» та ін.

Проект Закону зареєстровано за №5180.

Народні депутати підтримали пропозицію головуючого щодо того, щоб у середу 21 січня не проводити пленарного засідання, а працювати у комітетах.

Парламентарії також підтримали пропозицію головуючого про внесення змін до календарного плану проведення п"ятої сесії, згідно з якими  з 10 по 13 січня 2017 року народні депутати працюватимуть з виборцями.


Прийнято Закон «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо уточнення розпорядників бюджетних коштів».

Законодавчим актом закріплено статус головного розпорядника коштів державного бюджету за Вищою радою правосуддя та Державною судовою адміністрацією України та вилучено із переліку головних розпорядників коштів бюджету вищих спеціалізованих судів.

Законом встановлено гарантії щодо неможливості зменшення бюджетних призначень на утримання судів та інших органів і установ системи правосуддя без погодження з Вищою радою правосуддя та визначено у проекті Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період пріоритетні завдання фінансування судової влади та забезпечення її незалежності, а також подання Кабінету Міністрів України до 1 березня року, що передує плановому, Вищою радою правосуддя пропозицій щодо таких завдань.

Законом встановлено погодження Вищою радою правосуддя проекту закону про державний бюджет, до його схвалення Урядом, по статтях, пов'язаних із забезпеченням функціонування судів і діяльності суддів, органів та установ системи правосуддя та доповнено перелік матеріалів, що додаються до проекту закону про Державний бюджет України, інформацією щодо врахування пропозицій Вищої ради правосуддя до проекту закону про Державний бюджет України по статтях, пов'язаних із забезпеченням функціонування судів і діяльності суддів, органів та установ системи правосуддя (з вмотивованим обґрунтуванням).

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №5181.

 У засіданні оголошено перерву.

 Після перерви народні депутати приступили до розгляду проекту Закону "Про Державний бюджет на 2017 рік" №5000.

Доопрацьований до другого читання законопроект доповів Міністр фінансів Олександр Данилюк.

Заступник голови Комітету з питань бюджету Сергій Мельник доповів про враховані пропозиції та рішення Комітету  рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому.

В обговоренні взяли участь представники депутатських фракцій і груп.


Прийнято Закон «Про Державний бюджет України на 2017 рік».

Законодавчим актом встановлено такі загальні показники державного бюджету на 2017 рік:

доходи у сумі 721,4 млрд. грн.;

видатки у сумі 790,4 млрд. грн.

Граничний рівень дефіциту - 77,5 млрд. грн.

Згідно з Законом, загальний обсяг державного боргу та гарантованого державою боргу на кінець 2017 р. очікується у сумі 2296 млрд. грн, що становить 88,8% прогнозованого ВВП; граничний обсяг державного боргу на 31.12.2017р. передбачено у сумі 1716,6 млрд. грн, що становить 66,4% прогнозного ВВП; граничний обсяг гарантованого державою боргу на 31.12.2017 р. передбачено у сумі 579,4 млрд. грн, що становить 22,4% прогнозного ВВП.

Законом передбачено зростання реального ВВП на 3%, зростання номінального ВВП до 2,585 трлн. грн., споживчу інфляцію до кінця року на рівні 8,1%.

Законом передбачено підняття рівня мінімальної зарплати до 3200 грн. з 1 січня 2017р.

У 2017 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць передбачається встановити у розмірі з 1 січня 2017 року - 1,544 тисяч гривень, з 1 травня - 1,624 тисяч гривень, з 1 грудня - 1,7 тисяч гривень.

Законом додатково врегульовано такі питання:

погашення заборгованості з різниці в тарифах у сумі 5 млрд. гривень;

передбачення видатки на сплату відсотків за кредитами для виконання програм підвищення обороноздатності і безпеки держави у сумі 463,6 млн. гривень;

передбачення коштів на оновлення матеріально-технічної бази професійно-технічної освіти у сумі 50 млн. гривень та додаткових видатків для вузів на таку мету в сумі 167 млн. гривень.

збільшено майже на 2 млрд. гривень коштів для виплати академічних стипендій;

передбачення коштів на навчання осіб для надання домедичної допомоги в обсязі 20 млн. гривень;

повернення на утримання з державного бюджету лікарні вчених НАНУ та спеціалізованої багатопрофільної лікарні №1 в місті Дніпро;

Передбачення коштів для створення функціонування Республіканського центру реабілітації інвалідів війни у с. Клемень Рівненської області у сумі 31 млн. гривень;

збільшення видатків на утримання клінік Національної академії медичних наук майже на 818 млн. гривень;

збільшення видатків на 200 млн. гривень на запровадження експерименту фінансування надання медичної допомоги.

Закон прийнято з урахуванням пропозицій Комітету з питань бюджету.

Проект Закону зареєстровано за №5000.

 Головуючий закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання п"ятої сесії відбудеться в четвер, 22 грудня.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00