Під час засідання 11 травня члени Комітету рекомендували парламенту прийняти за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо правового статусу іноземців та осіб без громадянства, які брали участь у захисті територіальної цілісності та недоторканності України)" №3433, внесений народними депутатами Білецьким А.Є., Луценко І.В., Петренком О.М., та створити робочу групу для його підготовки до другого читання.

Було рекомендовано прийняти за основу та в цілому проект Закону "Про внесення змін до Закону "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (щодо надання притулку бездомним особам)" №3833, внесений народними депутатами Розенблатом Б.С., Мельничуком І.І., Лубінцем Д.В., Гарбузом Ю.Г., Гордєєвим А.А., Чубаровим Р.А. Члени Комітету також наголосили, що оскільки зазначеним законопроектом відповідні зміни пропонується внести лише до статті 6 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", то відповідно до вимог законодавчої техніки це слід відобразити у його назві.

Комітет з прав людини рекомендував профільному Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування не підтримувати запропоновані Урядом зміни  щодо особливостей проходження державної служби в секретаріаті Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, а підтримати положення проекту Закону "Про внесення зміни до Закону України "Про державну службу" щодо особливостей проходження державної служби в секретаріаті Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини" №4311, внесений народним депутатом України Луценком Ю.В., як такий, що сприяє забезпеченню незалежної діяльності цього інституту та дасть змогу  запобігти втручанню в його роботу з боку будь-яких держаних органів.

Було заслухано інформацію щодо приведення нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність із Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення гарантії дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" (№921-VIII від 24.12.2015р.).

У цьому зв'язку голова Комітету нагадав, що вже чотири місяці набрав чинності Закон "Про забезпечення прав і свободи внутрішніх переселенців", але, на жаль, за ці чотири місяці жоден нормативно-правовий акт Кабінету Міністрів не приведений у відповідність до цього закону.

«Вже зараз ми маємо порушення Прикінцевих положень цього закону, а це стосується життя сотень тисяч українців", - зазначив він.

За словами заступника міністра з питань окупованих територій Георгія Туки, уряду потрібен ще тиждень для надання остаточного звіту.

Присутні наголосили на необхідності розробки державної стратегії щодо захисту прав і свобод внутрішньо переміщених осіб та звернули увагу на недостатнє ресурсне та кадрове забезпечення новоствореного міністерства з питань окупованих територій.

Було затверджено Заяву Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин щодо справи івано-франківського блогера Руслана Коцаби.

«ЗАЯВА

Комітету Верховної Ради України

з питань прав людини національних меншин і міжнаціональних відносин

щодо справи Руслана Коцаби

 

Комітет висловлює глибоке занепокоєння з приводу ситуації, що складається у зв’язку із арештом та тривалим утриманням під вартою івано-франківського журналіста і блогера Руслана Коцаби.

Комітет вважає, що справа Руслана Коцаби набула суспільного резонансу у громадському та правозахисному середовищі як в Україні так і за її межами через відсутність переконливих доводів сторони обвинувачення щодо інкримінування йому правопорушення за правовою кваліфікацією – державна зрада та перешкоджання діяльності Збройних Сил України, що передбачає кримінальну відповідальність у вигляді позбавлення волі від п’яти до п’ятнадцяти років.

Наразі загальновідомими є публічні висловлювання Руслана Коцаби, в яких він висловив свою негативну позицію з приводу оголошеної керівництвом держави мобілізації для участі у воєнному конфлікті на Донбасі. Подальший арешт Р. Коцаби на тлі відсутності будь-яких інші відомостей щодо можливого скоєння ним інкримінованого злочину викликає у суспільстві недовіру до дій правоохоронних органів в яких вбачається спроба обмеження свободи висловлення поглядів.

Cитуація навколо арешту Руслана Коцаби також набула міжнародного розголосу.

На думку Комітету, ситуація із Русланом Коцабою завдає суттєвої шкоди іміджу України та є абсолютно неприйнятною у правовій та демократичній державі, якою себе на конституційному рівні проголосила Україна. Більше того дана судова справа може створити прецедент, який матиме вкрай негативні  наслідки. Коли будь-якого журналіста, громадського діяча або пересічного громадянина може бути звинувачено у «державній зраді» за висловлювання, які суперечать офіційній позиції органів державної влади.

Комітет вважає, що саме реальне, а не декларативне, забезпечення свободи слова, вільного вираження своїх поглядів і переконань та дотримання сучасних міжнародних стандартів у забезпеченні прав і свобод людини повинні стати одними із найважливіших завдань нашої держави, особливо з огляду на проголошений євроінтеграційний курс».

Крім того, члени Комітету розглянули звернення Міжнародного Республіканського Інституту (InternationalRepublican Institute) щодо затвердження результатів поточного моніторингу проекту міжнародної технічної допомоги “Зміцнення політичних процесів в Україні (Компонент ІІ)” за період 01.07.2015 р. – 31.12.2015 р.

На засіданні Комітету 11 травня були присутні:

Голова Комітету Григорій Немиря, перший заступник голови Комітету Валерій Пацкан, заступник голови Комітету Георгій Логвінський, члени Комітету Василь Брензович, Ірина Суслова,  Рефат Чубаров.


Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

24 квітня 2024 14:54
23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50