Сьогодні відбулося засідання Комітету, присвячене розгляду  законопроектів, ухвалення яких необхідне для  виконання  Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України.

Голова Комітету Григорій Немиря нагадав, що Україна у 2010 році отримала на виконання План дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України, парламент минулого скликання завершив виконання першої фази Плану - законодавчої, а зараз наша держава виконує другу фазу Плану - інституційну та імплементаційну. Він також підкреслив, що Молдова, яка отримала відповідний План пізніше, вже виконала всі необхідні умови, і громадяни цієї країни користуються перевагами лібералізації візового режиму ЄС.

"Вже в грудні Європейська Комісія може прийняти рішення щодо успішності виконання Україною другої фази, тому зараз парламент дуже обмежений у часі,"- сказав він. "Виконання Плану дій було і є частиною Коаліційної угоди. Але, ухвалюючи необхідні закони, ми повинні пам'ятати, що міркування безпеки держави не мають призвести до звуження або обмеження дотримання прав і свобод людини".

 Члени Комітету рекомендували Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень судового захисту іноземців та осіб без громадянств та урегулювання окремих питань, пов'язаних з протидією нелегальній міграції №3159, внесений Кабінетом Міністрів України. 

За словами представника омбудсмена України Михайла Чаплиги, в проекті передбачено право звернення до безоплатного центру правової допомоги, але це не є обов'язком; не передбачена участь перекладача при затриманні іноземців; не визначений час, на який особа затримується у перший раз; не виписані належним чином інструменти захисту.

У свою чергу, представник Державної прикордонної служби Олександр Пінчук наголосив на важливості визначення у законопроекті місць для утримання затриманих іноземців, включаючи заклади поліції.

"Викликає стурбованість запропонована норма стосовно збільшення можливого терміну тримання порушників міграційного законодавства в спеціально призначених для цього режимних установах до 18 місяців. Спочатку це було 6 місяців, потім збільшили до 12, тепер хочуть 18 місяців. Але чи правомірним є півтора року ув'язнення для людини, яка на жодний строк позбавлення волі не засуджена та ще й за рахунок українських платників податків? Можливо варто просто прискорити процедури ідентифікації та видворення, для проведення яких і застосовують тримання в пунктах для нелегальних мігрантів?"- йдеться у листі експерта Міжнародної організації міграції Олени Малиновської, який надійшов до Комітету напередодні засідання.

За словами іншого представника Міжнародної організації міграції Лідії Кузьменко у законопроекті мають бути детально виписані пункти, які визначають альтернативи тримання під вартою та зобов'язання інформувати щодо місця знаходження затриманої особи.

Члени Комітету за результатами детального обговорення рекомендували профільному Комітету у закордонних справах відправити на доопрацювання проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, на виконання зобов'язань України з лібералізації візового режиму з Європейським Союзом №3224, внесений Кабінетом Міністрів України., та взяти за основу альтернативний законопроект №1632, схвалений Комітетом з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин ще у квітні.

"Цей законопроект порушує права людини і, особливо, віруючих. Чому ми повинні приймати його і порушувати Конституцію?",- наголосив член Комітету Борис Фельдман.

"Це неповага до парламенту, це  поліцейський закон. Ми - Комітет, який захищає права людини, і ми повинні це пам'ятати.  Я буду підтримувати альтернативний законопроект №1632, який розроблявся, враховуючи думку громадських організацій, та отримав схвальні висновки Ради Європи",- сказав перший заступник голови Комітету Валерій Пацкан.

"Цей законопроект надає можливість тотального стеження за людиною і тому є неприйнятним. Крім того, цей законопроект під гаслами спрощення візового режиму ЄС пропонує легалізувати паспортну корупцію",- сказав експерт Центру політико-правових досліджень Віктор Тимощук. 

Крім того, на засіданні Комітету заступник міністра юстиції України Сергій Пєтухов представив  проект Закону щодо гармонізації законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації із правом Європейського Союзу, розроблений міністерством.

"Ми пропонуємо представникам коаліції, які зобов'язалися виконувати положення Угоди про асоціацію між Україною та ЄС,  підтримати наш законопроект і внести його на розгляд Верховної Ради. Це стане чи не останнім кроком на виконання вимог, потрібних для лібералізації візового режиму ЄС",- сказав він.

У цьому зв'язку Григорій Немиря запропонував членам Комітету розглянути даний законопроект і внести свої пропозиції і зауваження.

Члени Комітету засудили заочне рішення Сімферопольского суду щодо нещодавнього рішення про арешт члена Комітету Рефата Чубарова.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00