У заході взяли участь народні депутати, представники дипломатичних відомств та міжнародних організацій.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна повідомила, що законопроект №3357 підготовлений представниками всіх політичних сил парламенту.

Н.Южаніна нагадала, що амбітні плани проведення податкової реформи передбачені Коаліційною угодою депутатських фракцій. Але складні умови російської агресії та негативної економічної кон'юнктури не дали змоги Україні здійснити всі заплановані та необхідні дії.

За словами голови Комітету, державний бюджет 2015 року містив лише окремі косметичні зміни, окремі з яких мали в наслідку збільшення податкового навантаження -  нові податки: військовий збір, місцевий п'ятивідсотковий акциз, підняття рент, призвели до зростання адміністративного тягаря для бізнесу, пов'язаного зі сплатою податків.

"Таким чином, більшість елементів податкової реформи, передбачених Коаліційною угодою, зокрема, скорочення витрат часу та коштів платників податків на нарахування та сплату податків, розширення можливостей безперешкодного дистанційного звітування та сплати податків, відмова від каральної моделі податкового контролю не знайшли практичної реалізації і, що найголовніше, саме це спричинило значний суспільний резонанс та справедливу критику з боку експертного середовища та бізнесу.

Тож на наше глибоке переконання, головним викликом подальшого просування реформ в Україні залишається саме повна реалізація таких стратегічних документів, як Договір про асоціацію України з ЄС, Програма Президента України, Коаліційна угода", - наголосила голова Комітету.

Під час презентації також зазначалося, що запропонований проект податкової реформи, який отримав символічну назву "Податкова реформа 2016. Фіскальна лібералізація", напрацьований в результаті консолідації депутатського корпусу та бізнес-середовища, дає чітку відповідь на запит цивілізованого світу й українського суспільства щодо рішучих кроків у боротьбі з корупцією в податковій сфері. Ліквідація податкової міліції, зниження адміністративного тиску шляхом модернізації фіскальної служби, запровадження сучасних електронних сервісів є першим блоком податкової реформи.

Учасники презентації сказали, що проектом пропонується вирішити найбільш болючі питання для бізнесу, включаючи проблему відшкодування ПДВ, створити умови для відновлення економіки країни, виведення економіки з тіні шляхом встановлення справедливих ставок податків, впровадження  механізму контролю трансферного ціноутворення.

"Саме така податкова реформа дасть змогу нашій країні ефективно вирішувати питання державного боргу та чіткого дотримання міжнародних боргових зобов'язань", - наголосила Н.Южаніна.

Про основні нововведення законопроекту поінформувала одна із співавторів, народний депутат Тетяна Острікова. Вона, зокрема, зазначила, що згідно з усіма аналітичними дослідженнями податкова система України не має глобальних відмінностей від загальносвітової практики. За її словами, основні проблеми полягають не в ставках податків, а в процедурах їх адміністрування.

"Коли ми зустрічаємося з представниками МВФ, вони закликають нас не знижувати ставок податків, а передусім - боротися з корупцією. У всіх є розуміння, що має відбутися саме повномасштабна реформа фіскальної служби. Тож у законопроекті закладено законодавчі підстави для переформатування ДФС у сервісну службу, дружню для платників", - пояснила Т.Острікова.

Народний депутат звернула увагу на те, що найбільше контактів між платниками і податковими органами відбувається на нижчому рівні - рівні районних інспекцій. Саме тому проектом пропонується передбачити, щоб районні інспекції не мали функцій податкового аудиту і проведення перевірок, залишивши їм лише сервісні функції по наданню послуг, що дасть змогу ліквідувати корупцію.

Ще одним важливим нововведенням у проекті Т.Острікова назвала визначення чисельності працівників фіскальної служби на рівні закону.

Вона також повідомила, що проектом запропоновано здійснити демілітаризацію податкового органу контролю, ліквідувати податкову міліцію і створити новий орган у складі Міністерства фінансів - Службу фінансових розслідувань.

Важливою зміною є те, що Державна фіскальна служба повинна діяти в рамках процедур актів та інструкцій, виданих Міністерством фінансів. Вихід за рамки цих правил і процедур буде вважатися перевищенням службових повноважень. Фіскальна служба не зможе видавати нормативно-правові акти. Питання планування форм і методів податкового контролю, затвердження плану перевірок також перейде до Міністерства фінансів.

Згідно з проектом, фіскальна служба буде перевіряти лише тих платників, які включені до плану Міністерством фінансів, яке буде приймати такі рішення на підставі глибокого аналізу даних інформаційно-аналітичних баз. Тобто, система визначення податкових ризиків запрацює саме у Міністерстві фінансів.

Для зменшення контакту між платниками і працівниками податкового органу пропонується запровадити безконтактний онлайн-сервіс "Електронний кабінет платника податків", де платники зможуть управляти своїм особовим рахунком, контролювати стан розрахунків з бюджетом, отримувати довідки тощо.

Також пропонується значно спростити процедуру оскарження, створити інститут податкових консультантів, використовуючи найбільш успішний досвід Польщі і Німеччини.

Т.Острікова поінформувала про запропоновані ставки основних податків, мета яких подолати негативні корупційні явища, передусім щодо відшкодування ПДВ, скасувати спеціальний режим оподаткування ПДВ для аграрних підприємств, крім тваринництва.

Проектом, зокрема, передбачається запровадження публічного реєстру заяв, перехід до розподіленого прибутку тощо.

Виступаючи на підтримку зазначеного проекту податкової реформи, голова Комітету з питань промислової політики та підприємництва Віктор Галасюк зазначив: «Радикальна податкова лібералізація потрібна, аби забезпечити економічне зростання та подолати корупцію. Саме цим цілям слугує проект реформи (законопроект №3357), напрацьований у податковому Комітеті та внесений в парламент 114 депутатами, в тому числі, від фракції Радикальної партії».

В.Галасюк переконаний - потрібно перейти від короткострокових фіскальних цілей до стратегічних економічних. «Запропонована нами реформа – реальний інструмент економічного підживлення України. Таким інструментом мають стати і податкова, і бюджетна, і кредитно-грошова політики», - пояснив він.

Звертаючись до присутніх на заході дипломатичних представників, голова Комітету наголосив на важливості становлення економічно сильної України для стабільності на міжнародній арені. «Україна не просто країна-сусід, а форпост Європи та всього Західного світу. Майбутнє Європи великою мірою залежить від цілісності та економічної міцності України», - запевнив доповідач.

Разом з тим, В.Галасюк зауважив, що імплементація радикальної податкової реформи не буде легкою. У той же час, економіст пояснив, що це єдиний шлях, який дозволить  Україні віддати борги, знизити рівень безробіття та запобігти масовій міграції українців до Європи.

Голова Комітету зазначив, що Україна розраховує на політичну, фінансову та технічну підтримку своїх закордонних партнерів та, в свою чергу, пообіцяв зробити усе можливе, аби впровадити податкову реформу в життя та здійснити реальні позитивні зміни в економіці й добробуті громадян України.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна відповіла на запитання стосовно того, що запровадження запропонованої податкової реформи зменшить податкові надходження до Державного бюджету на 200 млрд. грн.

Вона зазначила, що надходження пораховані з цифр, закладених в Міністерстві фінансів - 16% інфляції, не більше. "Ми нічого нового не придумали, але правильно порахували. Ніяких нових податків і своїх розрахунків в частині інфляційних очікувань ми не робили. Ми тільки перерахували цифру і вона зменшує суму 200 млрд. на 143 млрд.", - пояснила Н.Южаніна.

Голова Комітету також повідомила про зустріч з представниками МВФ, під час якої їм були надані розрахунки. За її словами, очікується, що у листопаді в Україні буде працювати місія МВФ, від якої автори законопроекту хочуть отримати відповідь: чи підтверджують вони дані розрахунки?

Учасники презентації наголошували на важливості співпраці народних депутатів з урядом, передусім , зважаючи на те, що це дуже важливе питання для програми МВФ і продовження допомоги Україні.

Н.Южаніна відповіла так: "Ми з радістю конструктивно працювали б з Міністерством фінансів. Але робота трохи призупинилася лише через те, що в нас кардинально різне бачення необхідності проведення ліберальної реформи. Воно полягає в наступному - абсолютно правильно Мінфін, мабуть, має таку можливість говорити про те, що ліберальна реформа має запроваджуватися поступово, але при цьому вони запропонували у своїй концепції навпаки збільшення податкового навантаження щодо окремих податків. Тобто, ми по-різному розуміємо лібералізацію".

Голова Комітету також зазначила, що законопроект, який зараз зареєстрований у Верховній Раді, має стати основою, навколо якої працюватиме Міністерство фінансів і уряд. "Співавтори, тобто депутатський корпус, готові співпрацювати дуже тісно навколо всіх питань податкової реформи", - наголосила вона.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

25 квітня 2024 16:05
24 квітня 2024 14:54
23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18