Законопроектом пропонується запровадити єдиний соціальний податок шляхом виключення поняття та системи внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, одночасно скоротити базу нарахувань на фонд оплати праці із 42% до 20%.
Також проектом пропонується покласти виключно на органи податкової державної адміністрації функції збору, звітності, контролю, формування та ведення інформаційної системи відомостей про платників єдиного податку.
Запровадження відповідного проекту, на думку членів Комітету, призведе до руйнування системи загальнообов’язкового державного соціального страхування. Законами України визначенні принципи, функції, управління фондів соціального страхування, що передбачає їх самоврядність та повну відповідальність за свою діяльність. Перекладаючи повноваження збору, звітності та контролю на податкові органи, зводиться до послаблення відповідальності та прозорості діяльності фондів.
Одночасно необхідно враховувати, наголосили народні депутати, що не всі платники податків є платниками страхових внесків. Так у Фонд від нещасного випадку на виробництві платниками є тільки роботодавці, де одночасно розраховується страховий тариф в залежності від класу ризику (яких є 67). Таким чином, встановлюючи один для всіх розмір внеску від нещасного випадку на виробництві, що зрівнює відрахування з фонду оплати праці працівників шахти та працівників дитячого садка.
Концентрація коштів фондів на єдиному рахунку з подальшим їх розчепленням, вважає Комітет, призведе до затримки їх перерахунку до кожного з фондів, що стане наслідком заборгованості із соціальних виплат застрахованим особам. Також з’явиться можливість вилучення відповідних сум для покриття між касових розривів бюджету, спрямування коштів до одного Фонду, наприклад Пенсійного, у разі підвищення пенсій тощо. А скорочення удвічі, із 42% до 20%, розміру нарахування внесків в Україні повністю унеможливить роботу фондів та призведе до їх банкрутства.