Автори законопроекту аргументують внесення законодавчої ініціативи тим, що чинне законодавство майже не регулює сферу взаємин між учасниками будівництва житлових проектів, залишає поза межами законодавчого регулювання сферу прав та обов'язків сторін у договорах між компанією-забудовником, організатором і виконавцем житлового проекту, та громадянином-інвестором – учасником такого житлового проекту, недостатньо захищає права та інтереси громадян в цій сфері. Незважаючи на те, що саме будівництво йде за рахунок залучених від громадян коштів, такі організації майже не несуть ризиків, пов'язаних з реалізацією житлового проекту.
Метою законопроекту є створення механізму захисту прав та законних інтересів громадян, в процесі залучення їх коштів для реалізації будівництва житлових проектів.
Під час обговорення законопроекту члени Комітету звернули увагу його ініціаторів на той факт, що у червні 2003 року Верховною Радою України прийнятий спеціальний Закон "Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю", який визначає загальні принципи, правові та організаційні засади залучення коштів фізичних і юридичних осіб в управління цими коштами. На погляд народних депутатів України посилювання захисту прав осіб, які вкладають грошові кошти в будівництво краще проводити шляхом внесення необхідних змін у згаданий закон.
Комітет вважає, що запропонований законопроект недостатньо узгоджений з нормами Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", деякі його положення не відповідають вимогам Цивільного Кодексу України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" тощо.
Комітет не підтримав внесений законопроект та запропонував авторам доопрацювати його та внести в новій редакції на заміну поданого.