Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування розглянув пропозиції Президента України до Закону "Про розмежування земель державної і комунальної власності" та рекомендує парламенту підтвердити цей Закон, прийнятий 9 липня 2003 року конституційною більшістю голосів.

Зокрема, у Пропозиціях Президента України до вказаного Закону пропонується визначити розмежування земель державної та комунальної власності як здійснення організаційно-правових заходів щодо визначення і передачі земель із державної власності у комунальну, а також встановлення в натурі (на місцевості) меж земельних ділянок державної та комунальної власності.

Експерти вважають, що "таке визначення є не зовсім вдалим, передусім тому, що сам порядок передачі земель із державної власності у комунальну та із комунальної у державну цим Законом не встановлюється. Крім цього, ототожнювання розмежування земель з їх передачею, що пропонується у пропозиціях, може призвести до плутанини у застосуванні відповідної термінології та створить умови для виникнення колізій у правовому регулюванні земельних відносин. Адже порядок передачі земельних ділянок із державної власності у комунальну та з комунальної у державну власність, як один із засобів розпорядження земельними ділянками, вже врегульований статтею 117 Земельного кодексу України, за якою така передача провадиться у порядку, встановленому цим Кодексом для юридичних осіб".

Президент України пропонує також викласти у новій редакції ст.6 Закону, визначивши у цій статті землі, які мають залишитись за державою у процесі розмежування земель державної та комунальної власності.

Зазначалося, що необхідності у цьому не має, оскільки у ст.84 Земельного кодексу України чітко визначено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Розширення ж у новій редакції ст.6 Закону переліку земель державної власності, які не можуть бути передані у комунальну власність, суперечить п.3 ст.84 Земельного кодексу України, у якій цей перелік чітко визначений.

Йшлося й про те, що пропозиція щодо виключення із статті 7 Закону, яка визначає склад земель комунальної власності, абзацу п'ятого, за яким до комунальної власності відносяться земельні ділянки, на яких відповідно до затверджених генеральних планів населених пунктів та схем планування територій адміністративно-територіальних одиниць передбачається будівництво об'єктів комунального призначення (комунальних електромереж та інших інженерних мереж), є необгрунтованою.

Оскільки цей абзац у повній мірі узгоджується із Земельним кодексом України (частина 2 статті 83) щодо визначення земель, що перебувають у комунальній власності, та іншими положеннями статті 7 зазначеного Закону, які визначають категорії земель, що мають включатися до складу земель комунальної власності при розмежуванні земель державної та комунальної власності.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51