Законом врегульовано нагальні проблеми функціонування «зеленої» електрогенерації, що сприятиме зменшенню фінансового навантаження на кінцеву ціну електричної енергії через оптимізацію рівня «зеленого» тарифу, досягненню балансу інтересів суспільства, споживачів електричної енергії та учасників ринку електричної енергії та покращить платоспроможність суб’єктів ринку, забезпечивши одночасно подальший розвиток відновлюваної енергетики.

Законом передбачено:

зменшення розмірів «зелених» тарифів для об’єктів введених в експлуатацію сонячної та вітрової енергетики шляхом встановлення понижуючих коефіцієнтів;

запроваджено повну відповідальність за небаланс своїх фактичних та акцептованих (прогнозних) графіків виробництва електроенергії для всіх виробників з відновлювальних джерел енергії (далі - ВДЕ), що створить для таких суб’єктів економічні стимули для підвищення точності прогнозування своїх графіків відпуску електричної енергії і сприятиме розвитку сектору балансуючих потужностей;

визначено оператора системи передачі відповідальним за компенсацію недовідпущеної виробниками ВДЕ електричної енергії внаслідок виконання ними диспетчерських команд на зменшення та/або обмеження навантаження відповідно до методики, яка затверджується Регулятором;

надано державні гарантії стосовно незмінності законодавства, чинного на день прийняття цього Закону, для виробників за «зеленим» тарифом;

надано можливість участі в аукціонах сонячних електростанцій, які розміщуються на дахах/фасадах будівель та капітальних споруд, тощо.

Згідно із Законом, “Встановлення “зелених” тарифів, передбачених цією статтею, здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, з урахуванням особливостей, визначених статтею 94 цього Закону.”

Законом встановлено, що “Аукціони з розподілу квоти підтримки проводяться за окремими альтернативними джерелами енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями).

Кабінет Міністрів України може прийняти рішення про проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки без розподілу за окремими альтернативними джерелами енергії (технологічно нейтральні аукціони) та/або аукціонів для інших альтернативних джерел енергії (крім енергії вітру, енергії сонячного випромінювання, доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями).”

Відповідні зміни внесено до законів України «Про альтернативні джерела енергії», «Про ринок електричної енергії», «Про режим іноземного інвестування», «Про оренду державного та комунального майна».

Закон прийнято з необхідними техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №3658.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

03 грудня 2020 13:25
03 грудня 2020 13:16
03 грудня 2020 13:09
03 грудня 2020 12:48
03 грудня 2020 11:58
03 грудня 2020 11:47
03 грудня 2020 11:28
03 грудня 2020 11:15
03 грудня 2020 11:14
03 грудня 2020 10:49