Сьогодні, 20 травня, відбулось засідання Комітету з питань антикорупційної політики на якому були розглянуті проекти нормативно-правових актів, які опрацьовуються Комітетом на предмет відповідності вимогам антикорупційного законодавства.

Так, члени Комітету розглянули проект Закону «Про внесення змін до Закону України "Про протимінну діяльність в Україні" (№2618), який направлений на створення умов для спрощення управління та координації діяльності всіх операторів протимінної діяльності, у тому числі міжнародних, залучення всього потенціалу у цій сфері, та поліпшення умов життєдіяльності жителів територій, які постраждали від наслідків збройної агресії Російської Федерації.

На запитання членів Комітету відповів один із авторів законопроекту народний депутат Ігор Герасименко.

Під час обговорення виникла дискусія стосовно доцільності підпорядкування Національного центру з питань протимінної діяльності Міністерству оборони України, а не Кабінету Міністрів України, як це визначено у чинній редакції Закону "Про протимінну діяльність в Україні".

Також члени Комітету висловили зауваження щодо надання додаткових повноважень Кабінету Міністрів України.

Комітет прийняв рішення визнати проект Закону № 2618 таким, що містить корупційні ризики, що виникають у результаті підпорядкування Національного центру з питань протимінної діяльності одному органу виконавчої влади - Міністерству оборони України, а також даний законопроект надає Кабінету Міністрів можливість самостійно визначати повноваження центральних органів виконавчої влади в сфері протимінної діяльності, що протирічить Конституції України, яка встановлює, що дані повноваження регулюються законом.

Альтернативний законопроект №2618-1 також був визнаний Комітетом таким, що містить корупційні ризики із аналогічними зауваженнями.

Комітет визнав таким, що містить корупційні ризики законопроект «Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо залучення приватних інвесторів для вирішення проблеми дефіциту місць у дитячих садочках та школах» (№2595), оскільки у ньому передбачено, що органи місцевого самоврядування самостійно визначають умови проведення конкурсу для надання на пільгових умовах державного та комунального нерухомого майна (будівлі, споруди, приміщення) для розміщення закладів дошкільної та загальної середньої освіти.

Члени Комітету визнали такими, що відповідають антикорупційному законодавству і не містять корупційних ризиків проекти законів №№ 2695, 3228, 2013 (із зауваженням про необхідність надання фінансово-економічного обґрунтування законопроекту), 3194, 2090 (із рекомендацією головному Комітету розглядати законопроекти щодо реформування СБУ в комплексі, зокрема врахувати положення даного законопроекту при доопрацюванні проекту Закону №3196), 3295 (із рекомендаціями чіткіше визначити поняття, а також щодо недоцільності відмови від конкурсних засад надання кредитних та/або лізингових гарантій), 3157, 2360 (із зауваженнями щодо наявності колізії з іншим законодавством, а також створення штучних преференцій для іноземного виробника у разі заборони виробництва хутра, але збереження дозволу на його імпорт), 2360-1 (із зауваженнями щодо необхідності чіткішого визначення вимог до господарської діяльності у сфері виробництва хутра).

У рубриці Різне члени Комітету заслухали голову підкомітету з питань антикорупційної політики в економічній сфері Комітету з питань антикорупційної політики Романа Іванісова який поінформував про підсумки розгляду на засіданні підкомітету звернення від юридичних осіб.

Так, за його словами були розглянуті три епізоди, які можуть свідчити про вчинення суддями корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень (дій в умовах конфлікту інтересів).

Комітет з питань антикорупційної політики підтримав рішення підкомітету, щодо звернення до Вищої ради правосуддя, Національного антикорупційного бюро України і Національного агентства з питань запобігання корупції для перевірки фактів щодо можливого допущення конфлікту інтересів суддями у вказаних випадках.

Роман Іванісов повідомив, що на засіданні підкомітету також було розглянуте питання порушене за зверненням членів Комітету з питань транспорту та інфраструктури, які нещодавно отримали документи, що свідчать про порушення вимог антикорупційного законодавства окремими керівниками Служби автомобільних доріг України та посадовими особами Служби автомобільних доріг України у Кіровоградській області.

Комітет прийняв рішення звернутися до Національного антикорупційного бюро України та Державної аудиторської служби для перевірки інформації щодо можливих зловживань Службою автомобільних доріг у Кіровоградській та інших областях і, у разі необхідності, відкриття відповідних кримінальних проваджень.

Наступне засідання Комітету з питань антикорупційної політики відбудеться у понеділок, 1 червня, о 14.00.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00