Голова Верховної Ради України А.Парубій відкрив ранкове пленарне засідання.

Головуючий надав слово народному депутату Олександру Шевченку, який виступив із заявою від двох фракцій. У заяві фракції вимагали заборонити в Україні ідеологію «русского міра». Фракції закликали включити до порядку денного і прийняти законопроект про внесення змін до Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" (щодо засудження та заборони "російського світу" ("русского міра") в Україні) №9139.

А.Парубій поінформував про питання, які пропонуються до розгляду, звернувши увагу на блок законопроектів, які стосуються української мови.

Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного.

Вони розглянули проект Закону про внесення змін до статутів Збройних Сил України №9036.

271 голосом "за" законопроект прийнято у другому читанні та в цілому.


Прийнято Закон "Про внесення змін до статутів Збройних Сил України".

Законом внесено зміни до Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, Статуту гарнізонної та вартової служб Збройних Сил України та Стройового статуту Збройних Сил України, якими встановлено нове військове вітання “Слава Україні” - “Героям слава”, а також впорядковано Ритуал підняття Державного Прапора України.

Законом доповнено Закон України «Про Національну поліцію» новою статтею 201 щодо запровадження вітання «Слава Україні» - «Героям слава».

Законом замінено у вищеназваних статутах Збройних Сил України слово «товариш» словами «пан (пані)» у відповідному відмінку та числі.

Проект Закону зареєстровано за №9036.

 

Із заявою від двох фракцій виступили народний депутат Сергій Соболєв і народний депутат Ірина Геращенко.

На вимогу двох фракцій поставив на голосування питання про включення до порядку денного для прийняття рішення законопроектів про внесення зміни до статті 1 Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" за №9153 і про відновлення дії Конституції України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" в окремих районах Донецької та Луганської областей за №9153-1.

247 голосами народні депутати проголосували «за».

Парламентарії приступили до розгляду цих законопроектів.

 За результатами голосування за основу та в цілому було прийнято законопроект №9153.


Прийнято Закон "Про внесення зміни до статті 1 Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей".

Законом у статті 1 Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" слова "на строк, що закінчується через один рік з дня набрання чинності Законом України "Про створення необхідних умов для мирного врегулювання ситуації в окремих районах Донецької та Луганської областей" замінено словами і цифрами "з дня набрання ним чинності з урахуванням положень Закону України "Про створення необхідних умов для мирного врегулювання ситуації в окремих районах Донецької та Луганської областей" на строк до 31 грудня 2019 року включно".

Проект Закону зареєстровано за №9153.

 

Головуючий запропонував включити до порядку денного для прийняття рішення проект Постанови про схвалення пропозицій щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) №9157.

Народні депутати підтримали пропозицію і приступили до розгляду проекту Постанови.

 

Прийнято Постанову "Про схвалення пропозицій щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)".

Верховна Рада України схвалила та вносить на розгляд Ради національної безпеки і оборони України пропозиції щодо застосування до юридичних осіб, наведених у Додатку 1 до цієї Постанови, таких персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій):

1) блокування активів - тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном;

2) запобігання виведенню капіталів за межі України;

3) зупинення виконання економічних та фінансових зобов'язань;

4) анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності;

5) заборона користування радіочастотним ресурсом України;

6) обмеження або припинення надання телекомунікаційних послуг і використання телекомунікаційних мереж загального користування;

7) повна або часткова заборона вчинення правочинів щодо цінних паперів, емітентами яких є особи, до яких застосовано санкції згідно із Законом України «Про санкції»;

8) заборона видачі дозволів, ліцензій Національного банку України на здійснення інвестицій в іноземну державу, розміщення валютних цінностей на рахунках і вкладах на території іноземної держави;

9) припинення видачі дозволів, ліцензій на ввезення в Україну з іноземної держави чи вивезення з України валютних цінностей та обмеження видачі готівки за платіжними картками, емітованими резидентами іноземної держави;

10) заборона передання технологій, прав на об’єкти права інтелектуальної власності;

11) припинення культурних обмінів, наукового співробітництва, освітніх та спортивних контактів, розважальних програм з іноземними державами та іноземними юридичними особами;

12) інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим Законом України «Про санкції».

2. Рекомендувати Раді національної безпеки і оборони України  прийняти рішення про запровадження персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) щодо юридичних осіб, перелік яких наведено у Додатку 1 до цієї Постанови.

Проект Постанови зареєстровано за №9157.

 

Народні депутати не підтримали пропозицію про включення до порядку денного проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" (щодо засудження та заборони "російського світу" ("русского міра") в Україні) №9139.

Парламентарії розпочали розгляд у першому читанні чотирьох законопроектів про мови в Україні за №№5556, 5669, 5670, 5670-д.

Проекти доповіли народні депутати Ярослав Лесюк, Михайло Головко, Ірина Подоляк та голова Комітету з питань культури і духовності Микола Княжицький.

Після закінчення обговорення законопроектів, в якому взяли участь представники фракцій і народні депутати, головуючий поставив усі законопроекти на рейтингове голосування. За результатами голосування найбільшу кількість голосів набрали законопроекти №5556 і №5670-д.

На голосування було поставлено законопроект №5670-д. Він не набрав необхідної кількості голосів для прийняття.

Представник фракції «Блок Петра Порошенка» Ігор Гринів запропонував повернутися до обох законопроектів.

Головуючий кілька разів ставив на голосування пропозицію про повернення.

На вимогу Комітету з питань культури і духовності на голосування була поставлена пропозиція про повернення до законопроекту №5670-д.

Жодна з пропозицій не набрала необхідної кількості голосів.

Народні депутати 248 голосами підтримали пропозицію головуючого про продовження ранкового засідання до завершення розгляду питання.

Головуючий надав слово для виступу представникам фракцій.

Після закінчення виступів народні депутати 268 голосами підтримали пропозицію про повернення до законопроекту №5670-д.

261 голосом «за» законопроект було прийнято за основу.


Прийнято за основу проект Закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної".

Законопроектом пропонується визначити порядок функціонування і застосування української мови як державної в усіх сферах суспільного життя в Україні, крім сфери приватного спілкування та здійснення релігійних обрядів.

Проектом пропонується врегулювати:

1) застосування української мови як мови громадянства України;

2) застосування української мови у діяльності органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в Україні, державних і комунальних підприємств, установ та організацій, інших суб'єктів господарювання державної і комунальної форм власності;

3) застосування української мови в публічних сферах:

а) в освіті та науці;

б) в сфері культури, на телебаченні та радіомовленні, в друкованих засобах масової інформації, у книговиданні та книгорозповсюдженні;

в) в сфері електронних інформаційних систем;

г) в сфері обслуговування споживачів;

ґ) в сфері спорту, телекомунікацій та поштового зв’язку, юридичних послуг, охорони здоров’я, транспорту;

д) при позначенні топонімів, у рекламі, при виготовленні вивісок і табличок;

е) в діяльності громадських об’єднань, політичних партій, суб’єктів господарювання приватної форми власності наданні інформації про їхні товари і послуги;

4) застосування державної мови у власних назвах та іменах;

5) визначення стандартів державної мови;

6) порядок захисту державної мови.

Проект Закону зареєстровано за №5670-д.

 

Головуючий закрив ранкове засідання.

 



 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

28 березня 2024 15:56
28 березня 2024 15:26
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 13:08
28 березня 2024 09:26
27 березня 2024 15:04
27 березня 2024 12:20
27 березня 2024 10:01
27 березня 2024 09:30