Відбулося ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
12 липня 2018, 14:03

 

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій, відкривши ранкове засідання, повідомив, що учора Палата представників Конгресу США ухвалила Резолюцію щодо підтримки Сполученими Штатами Америки країн Східної Європи та НАТО.

А.Парубій нагадав, що два тижні тому відбувся спільний візит за ініціативи України спікерів України, Литви, Польщі, Молдови, Грузії і, власне, ця резолюція стала наслідком цього візиту. В резолюції засвідчено, що російська агресія має глобальний масштабний характер. В резолюції знято всі інтриги щодо позиції по Криму. У ній зазначається, що санкції проти Росії мають бути продовжені, поки не буде визволений Крим.

А.Парубій подякував представникам Палати представників Конгресу США та головам парламентів Литви, Польщі, Грузії, Молдови за спільну солідарну позицію. «Разом ми сильніші і наш голос чути краще. Країни Балто-Чорноморської дуги спільно тримають щит проти російської агресії», - наголосив він.

 Народні депутати продовжують розгляд правок до проекту Закону про правовий статус осіб, зниклих безвісти за №5435.

На минулому засіданні вони розглянули 69 правок з 132-х законопроекту.

238 голосами законопроект прийнято у другому читанні та в цілому.


Прийнято Закон "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти".

Закон визначає правовий статус осіб, зниклих безвісти та забезпечує правове регулювання відносин, пов’язаних із встановленням та обліком, їх розшуком і соціальним захистом таких осіб та їхніх родичів.

Закон спрямований на імплементацію міжнародних договорів з міжнародного гуманітарного права та міжнародного права прав людини щодо захисту осіб, зниклих безвісти та їх родичів, учасницею яких є Україна.

Закон поширюється на суспільні правовідносини, пов’язані з набуттям правового статусу осіб, зниклих безвісти в умовах збройного конфлікту, у зв’язку з воєнними діями, заворушеннями всередині держави, надзвичайними ситуаціями природного чи техногенного характеру, іншими подіями, що можуть спричинити масову загибель людей, а також осіб, зниклих безвісти за будь-яких інших обставин.

Законом закріплено право осіб знати про долю своїх зниклих родичів, що є базовою нормою для захисту їх прав, пов’язаних з правовим статусом особи, зниклої безвісти, визначено процедуру розшуку осіб, зниклих безвісти - від подання заяви про розшук і до його припинення.

З метою розшуку осіб, зниклих безвісти у зв’язку зі збройним конфліктом Законом передбачено створення Комісії з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин - органу, що відповідає за з’ясування долі та місцезнаходження таких осіб.

Комісія є держателем Єдиного реєстру даних про осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, в якому міститься інформація, необхідна для розшуку таких осіб, що збирається з метою встановлення їх місцезнаходження та ідентифікації непізнаних останків.

На виконання своїх функцій Комісія співпрацює з усіма органами державної влади, міжнародними та громадськими організаціями, що займаються питаннями осіб, зниклих безвісти. Детальне регулювання особливостей функціонування Комісії з питань осіб, зниклих безвісти, пропонується визначити відповідною постановою Кабінету Міністрів України.

Закон забороняє будь-яку дискримінацію осіб, зниклих безвісти, та їхніх родичів за ознакою раси, кольору шкіри, статі, віросповідання, політичних чи інших поглядів, національного чи соціального походження, належності до будь-якої соціальної групи, території походження чи зникнення, економічного чи соціального становища, сексуальної орієнтації, фізичних можливостей чи за іншими ознаками.

Законом доповнено Кримінальний кодекс статтею 1461 «Насильницьке зникнення», згідно з якою: «арешт, затримання, викрадення або позбавлення волі людини в будь-якій іншій формі, вчинене представником держави, в тому числі іноземної, з подальшою відмовою визнати факт такого арешту, затримання, викрадення або позбавлення волі людини в будь-якій іншій формі або приховуванням даних про долю такої людини чи місце перебування -

караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років».

Відповідні зміни внесено у Кодекс України про адміністративні правопорушення, Цивільний кодекс, закони України "Про Національну поліцію", "Про Службу безпеки України", "Про Національну гвардію України", «Про оперативно-розшукову діяльність», «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Проект Закону зареєстровано за №5435.

 

Заяву від двох фракцій зробив голова фракції Радикальної партії Олег Ляшко.

 Народні депутати розглядають питання ратифікації.

241 голосом прийнято проект Закону про ратифікацію Угоди між Україною та Королівством Нідерландів про міжнародне правове співробітництво щодо злочинів, пов'язаних зі збиттям літака рейсу МН17 Малайзійських авіаліній 17 липня 2014 №0194.

 

Прийнято Закон "Про ратифікацію Угоди між Україною та Королівством Нідерландів про міжнародне правове співробітництво щодо злочинів, пов'язаних зі збиттям літака рейсу МН17 Малайзійських авіаліній 17 липня 2014 року".

Законом ратифіковано Угоду між Україною та Королівством Нідерландів про міжнародне правове співробітництво щодо злочинів, пов'язаних зі збиттям літака рейсу МН17 Малайзійських авіаліній 17 липня 2014 року, укладену 7 липня 2017 року у м.Таллінні (додається), яка набирає чинності у день отримання через дипломатичні канали останнього письмового повідомлення про завершення Сторонами своїх внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності цією Угодою, із заявами такого змісту:

1) "При виконанні положень пункту 2 статті 6 Угоди застосовується кримінальне процесуальне законодавство України з урахуванням пункту 4 §2 "Прикінцеві положення" розділу 4 Закону України від 3 жовтня 2017 року №2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", відповідно до якого зазначені у ньому положення не мають зворотньої дії в часі та застосовуються до справ, по яким відомості про кримінальне правопорушення внесені в Єдиний реєстр досудових розслідувань після введення в дію цих змін";

2) "Україна заявляє, що внаслідок збройної агресії Російської Федерації виконання Угоди на тимчасово окупованих територіях у Донецькій і Луганській областях та в Автономній Республіці Крим і місті Севастополь не гарантується до відновлення повного та ефективного контролю над цими територіями".

2. Цей Закон набирає чинності з дня набрання чинності Законом України "Про виконання Угоди між Україною та Королівством Нідерландів про міжнародне правове співробітництво щодо злочинів, пов'язаних зі збиттям літака рейсу МН17 Малайзійських авіаліній 17 липня 2014 року".

Проект Закону зареєстровано за №0194.

 

До порядку денного включено проект Закону про виконання Угоди між Україною та Королівством Нідерландів про міжнародне правове співробітництво щодо злочинів, пов'язаних зі збиттям літака рейсу МН17 Малайзійських авіаліній 17 липня 2014 року №8542.

261 голосом проект Закону прийнято за основу та в цілому.


Прийнято Закон "Про виконання Угоди між Україною та Королівством Нідерландів про міжнародне правове співробітництво щодо злочинів, пов'язаних зі збиттям літака рейсу МН17 Малайзійських авіаліній 17 липня 2014 року".

Законом врегульовано особливості виконання Угоди між Україною та Королівством Нідерландів про міжнародне правове співробітництво щодо злочинів, пов’язаних зі збиттям літака рейсу МН17 Малайзійських авіаліній 17 липня 2014 року в Україні.

Зокрема, визначено в окремому законодавчому акті тимчасової дії процесуального порядку виконання запиту компетентного органу Королівства Нідерландів про забезпечення участі особи як обвинуваченого у судовому провадженні на території Королівства Нідерландів у режимі відеоконференції, а також врегулювано порядок реалізації права особи на захист у суді Королівства Нідерландів.

Законом визначено порядок здійснення міжнародного співробітництва у рамках Угоди;

встановлено положення щодо врегулювання процесуальних питань, пов’язаних з переданням кримінального провадження з України до Королівства Нідерландів;

передбачено процесуальний порядок виконання в Україні відповідного запиту;

доповнено розділ ХІ «Перехідні положення» Кримінального процесуального кодексу України новим пунктом щодо проведення процесуальних дій у межах міжнародного співробітництва відповідно до Угоди;

передбачено вказівку на порядок застосування положень Кримінального процесуального кодексу України до кримінальних проваджень щодо злочинів, зазначених в Угоді, з урахуванням положень пункту 4 § 2 розділу 4 Закону України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів".

Проект Закону зареєстровано за №8542.

 

У другому читанні народні депутати розглянули проект Закону про внесення змін до Законів України щодо вирішення деяких питань заборгованості підприємств оборонно-промислового комплексу - учасників Державного концерну "Укроборонпром" перед державою-агресором та/або державою окупантом та забезпечення їх стабільного розвитку №6697.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до Законів України щодо вирішення деяких питань заборгованості підприємств оборонно-промислового комплексу-учасників Державного концерну "Укроборонпром" перед державою-агресором та/або державою окупантом та забезпечення їх стабільного розвитку".

Законом визначено механізми захисту господарської діяльності підприємств оборонно-промислового комплексу, внесених до переліку об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, від негативних наслідків впливу юридичних осіб зареєстрованих на території держави-агресора та/або держави окупанта або юридичних осіб з іноземними інвестиціями держави-агресора та/або держави окупанта.
Законом доповнено Закон України «Про деякі питання заборгованості підприємств оборонно-промислового комплексу - учасників Державного концерну «Укроборонпром» та забезпечення їх стабільного розвитку» статтею 21 «Вирішення питань заборгованості підприємств оборонно-промислового комплексу, внесених до переліку об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, перед юридичними особами держави-агресора та/або держави окупанта або юридичними особами з іноземними інвестиціями чи іноземними підприємствами держави-агресора та/або держави-окупанта, якою установлено, що відносно зобов’язань щодо стягнення заборгованості, де кредитором (стягувачем) є юридична особа держави-агресора та/або держави окупанта або юридична особа з іноземними інвестиціями чи іноземне підприємство держави-агресора та/або держави-окупанта, а боржником - підприємство оборонно-промислового комплексу, яке внесене до переліку об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, примусове виконання рішень щодо стягнення заборгованості не допускається.

Законом доповнено статтю 81 Закону України «Про міжнародне приватне право» новою частиною другою такого змісту:

“В Україні не можуть бути визнані та виконані рішення іноземних судів у справах щодо стягнення заборгованості з підприємства оборонно-промислового комплексу, внесеного до переліку об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави на користь юридичної особи держави-агресора та/або держави-окупанта або юридичної особи з іноземними інвестиціями чи іноземного підприємства держави-агресора та/або держави-окупанта».

Відповідні зміни також внесено до законів України «Про виконавче провадження» і «Про заставу», «Про міжнародне приватне право».

Закон прийнято з урахуванням пропозицій Комітету з питань національної безпеки і оборони.

Проект Закону зареєстровано за №6697.

 

Народні депутати розглянули правки до законопроекту про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" у зв'язку з прийняттям Закону України "Про Вищий антикорупційний суд" №7441.

 Головуючий закрив ранкове засідання.