Комітет розглянув висновок Рахункової палати про стан виконання закону про Державний бюджет на 2018 рік у першому кварталі та інформацію щодо виконання держбюджету у поточному році

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
23 червня 2018, 10:30

 Керуючись статтями 14 і 24 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» та статтею 109 Бюджетного кодексу України, Комітет з питань бюджету розглянув Висновок Рахункової палати про стан виконання закону про Державний бюджет України на 2018 рік у першому кварталі та інформацію щодо виконання державного бюджету у поточному році.

Рахункова палата відповідно до вимог частини другої статті 110 Бюджетного кодексу України і частини третьої статті 7 Закону України «Про Рахункову палату» подала до Верховної Ради Висновок про стан виконання закону про Державний бюджет України на 2018 рік у першому кварталі, затверджений рішенням Рахункової палати від 31.05.2018 р. № 13-4.

У Комітеті проаналізовано Висновок Рахункової палати, а також останні звітні дані Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України, Державної фіскальної служби України, інших державних органів щодо стану реалізації норм Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» та виконання бюджетів у поточному році і звернуто увагу на таке.

Щодо макроекономічних показників

Згідно зі статистичними даними основні показники економічного і соціального розвитку України, зокрема, є такі: реальний ВВП за І квартал 2018 р. (порівняно з відповідним періодом 2017 р.) становив 103,1% /враховано при затвердженні бюджету – 103%/; індекс споживчих цін у травні п.р. – 100%, з початку року – 104,4% /враховано при затвердженні бюджету (грудень до грудня попереднього року) – 109%/; індекс цін виробників промислової продукції у травні п.р. – 100,8%, з початку року – 106,8% /враховано при затвердженні бюджету (грудень до грудня попереднього року)  – 110,3%/.

У Висновку Рахункової палати відзначено, що за умов зростання економіки на 3,1%, що перевищує прогнозоване на рік, план доходів загального фонду в І кв. п.р. не виконано на 8,7 млрд грн, або на 4,7%.

За попередніми даними Національного банку, обсяг міжнародних резервів станом на 01.06.2018 р. склав 18,12 млрд дол. США і зменшився у травні п.р. на 0,3 млрд дол. США, або на 1,6% (з початку року зменшився на 0,7 млрд дол. США, або на 3,7%). Офіційний курс гривні щодо долара США за січень-травень п.р. в середньому становив 26,86 грн /прогнозний середньорічний обмінний курс, врахований при затвердженні бюджету, - 29,3 грн/дол. США/.

Кошти бюджетів та інших клієнтів Казначейства становили на 01.06.2018 р. 45,1 млрд грн (проти 72,3 млрд грн на 01.01.2018 р.), у т.ч.: на єдиному казначейському рахунку – 11,5 млрд грн, на рахунках Казначейства у іноземній валюті – 27,6 млрд грн, на інших рахунках – 6 млрд грн.

Щодо доходів державного бюджету

Доходи державного бюджету за 5 місяців п.р. становили 369,7 млрд грн, що на 43,96 млрд грн, або на 13,5% більше відповідного показника за минулий рік. За Висновком РП доходи державного бюджету збільшилися, зокрема, внаслідок зростання прибутку прибуткових підприємств за 2017 рік, імпорту, заробітної плати, надходжень плати за ліцензування при запровадженні 4G зв’язку.

До загального фонду за січень-травень п.р. надійшло доходів в обсязі 337,7 млрд грн, що на 3,4 млрд грн, або на 1%, більше плану на цей період згідно з первинним розписом доходів державного бюджету на 2018 рік. Порівняно з відповідним періодом минулого року такі доходи зросли на 22,7% при плановому річному зростанні на 20,7% /план на 2018 р. до факту за 2017 р./.

 Перевиконання плану за такий період відбулося за окремими доходами, зокрема: податок на прибуток підприємств (+9,5 млрд грн); кошти, що перераховуються Національним банком (+7 млрд грн) /при цьому, на квітень і травень Мінфіном збільшено плановий показник щодо цих надходжень загалом на вказану суму з відповідним зменшенням на інші періоди року, внаслідок чого відносно уточненого плану виконання доходів становило 100%/; ПДВ з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (+1,9 млрд грн); плата за видачу, переоформлення, продовження терміну дії ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та видачу дублікатів таких ліцензій (+1,6 млрд грн) /внаслідок надходження коштів від продажу 4G ліцензій у сумі 7,9 млрд грн/.

Докладніше – на сайті Комітету з питань бюджету.