Відбулося ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
05 квітня 2018, 14:17

 

Голова Верховної Ради України А.Парубій, відкривши ранкове засідання, повідомив, що 5 квітня 1710 р. була прийнята перша Конституція Пилипа Орлика і тим започаткований процес творення Конституції в Україні.

А.Парубій також повідомив, що сьогодні на порядку денному два законопроекти по реформі парламенту.

Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного.

Вони розглянули проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (щодо оформлення документів релігійних організацій) №6642.

 237 голосами законопроект прийнято за основу.


Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» щодо оформлення документів релігійних організацій".

Законопроектом пропонується встановити, що не потребують нотаріального засвідчення підписи осіб на рішенні уповноваженого органу управління релігійної організації, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про релігійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі, та на установчому документі, а також передавальному акті (у разі злиття, приєднання, перетворення) та розподільчому балансі (у разі поділу або виділу) релігійної організації як юридичної особи.

Проектом також пропонується звільнити релігійні організації від сплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей у Єдиному державному реєстрі.

Відповідні зміни передбачається внести до Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

Проект Закону зареєстровано за №6642.

Народні депутати розглянули законопроекти по реформуванню парламенту.

Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо розподілу посад у комітетах Верховної Ради України за принципом д'Ондта №7550 доповів народний депутат Андрій Парубій.

Перший заступник голови Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Павло Пинзеник доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу з урахуванням зауважень та пропозицій Комітету.

 

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо розподілу посад у комітетах Верховної Ради України за принципом д’Ондта".

Законопроектом пропонується змінити порядок розподілу посад голів комітетів, перших заступників, заступників голів, секретарів та членів комітетів Верховної Ради України.

Проектом, зокрема, пропонується, що «обрання народних депутатів України на посади голів комітетів, перших заступників, заступників, секретарів та членів комітетів здійснюється на основі пропозицій депутатських фракцій за принципом д’Ондта.

За принципом д’Ондта зазначені посади розподіляються між депутатськими фракціями послідовно, одна за іншою. Чергову у зазначеній послідовності посаду отримує та депутатська фракція, яка має найбільшу квоту (визначену з точністю до сотих), що обчислюється за формулою К = Ф : (П+1), де Ф - загальна кількість членів депутатської фракції, а П - кількість посад, отриманих депутатською фракцією до даного кроку. Після кожної отриманої посади квота депутатської фракції перераховується з урахуванням нової кількості отриманих посад.

Пропозиції щодо обрання народного депутата України на відповідну посаду до конкретного комітету вносяться до Верховної Ради України депутатськими фракціями у порядку черговості, отриманої в результаті застосування принципу д’Ондта відповідно до абзацу другого цієї частини, починаючи з депутатської фракції, кількісний склад якої є найбільшим.

Заява про обрання народного депутата України на відповідну посаду до конкретного комітету, погоджена з депутатською фракцією, до складу якої він входить, подається до Верховної Ради України».

Згідно з проектом, «облік квот представництва депутатських фракцій (депутатських груп) у комітетах здійснює комітет, до предмета відання якого належать питання регламенту».

Проект Закону зареєстровано за №7550.

 

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до законів України "Про комітети Верховної Ради України» та «Про центральні органи виконавчої влади" щодо оптимізації роботи комітетів Верховної Ради України та співвідношення предметів їх відання із сферами діяльності міністерств".

Законопроектом пропонується у Верховній Раді України дев’ятого скликання, склад якої буде сформовано на виборах, проведених за пропорційною системою, створити не більше 20 комітетів. При цьому предмети відання комітетів мають співвідноситися із сферами діяльності міністерств.

Проект Закону зареєстровано за №6256.

 



До порядку денного включено до порядку денного сесії та прийняття рішення

проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до міжнародного співтовариства щодо неприпустимості будівництва газопроводу "Nord Stream 2" та монополії Російської Федерації на газових ринках світу №8111, два законопроекти про національну безпеку України за №№8068 і 8068-1 і проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо інвестиційної привабливості будівництва об'єктів відновлювальної енергетики) №8015.

Народні депутати розглянули проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до міжнародного співтовариства щодо неприпустимості будівництва газопроводу "Nord Stream 2" та монополії Російської Федерації на газових ринках світу №8111.

 

Прийнято Постанову "Про Звернення Верховної Ради України до міжнародного співтовариства щодо неприпустимості будівництва газопроводу “Північний Потік-2” та монополії Російської Федерації на газових ринках світу".

Постановою Верховна Рада України визнає, що намір реалізації “Газпромом” проекту “Північний Потік-2” стане утвердження абсолютної монополії Російської Федерації на газовому ринку Європи. В такому разі “Газпром” отримає контроль над обсягом і ціною всього газового ринку континентальної Європи, а також фізичну можливість взагалі відмовити в постачанні газу країнам Центральної Європи. Таким чином, наслідки виконання проекту “Північний Потік-2” йдуть далеко за межі комерції або внутрішніх справ країн ЄС, і спричинять енергетичну кризу, економічну й політичну дестабілізацію всієї Європи - а відтак і планети в цілому.

Верховна Рада схвалила Звернення до міжнародного співтовариства щодо неприпустимості будівництва газопроводу “Північний Потік-2” та монополії  Російської Федерації на газових ринках світу.

Верховна Рада доручила Кабінету Міністрів на виконання статті 274 Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом та статті 6 Договору про заснування Енергетичного Співтовариства невідкладно провести консультації між Урядом України та Європейською Комісією щодо недопущення побудови газопроводу “Північний Потік-2”.

Проект Постанови зареєстровано за №8111.

 

Прийнято за основу проект Закону "Про національну безпеку".

Законопроектом пропонується визначити механізми керівництва у сфері національної безпеки та оборони, унормувати структуру і склад сектору безпеки і оборони, системи управління, координації та взаємодії його органів, запровадити комплексний підхід до планування у сфері національної безпеки і оборони для забезпечення сталого та ефективного цивільного демократичного контролю над органами та формуваннями сектору безпеки і оборони.

Проект закону містить п’ять розділів. У Розділі І подано визначення термінів, які використовуються у проекті Закону.

Розділ ІІ закріплює правові засади та принципи державної політики у сфері національної безпеки і оборони, фундаментальні національні інтереси України, серед яких забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності, інтеграція України в європейський політичний, економічний, правовий простір, набуття членства в Європейському Союзі та в Організації Північно-Атлантичного договору.

Розділ ІІІ визначає засади та механізми цивільного демократичного контролю, повноваження у здійсненні такого контролю законодавчої, виконавчої й судової влади, органів місцевого самоврядування та громадянського суспільства.

Розділ IV визначає склад сектору безпеки і оборони та правовий статус основних органів, що входять до його складу, а також управління та координацію у сфері національної безпеки.

Розділ V регулює планування у сфері національної безпеки і оборони, визначає основні документи довгострокового планування, зокрема Стратегію національної безпеки України, Стратегію воєнної безпеки України, Стратегію громадської безпеки та цивільного захисту України, Стратегію розвитку оборонно-промислового комплексу України, Стратегію кібербезпеки України, Національну розвідувальну програму, також порядок їх формування та реалізації у документах середньострокового та короткострокового планування.

Проект також передбачає скасування трьох законів, об’єднуючи їх. Це закони "Про основи національної безпеки України", "Про демократичний цивільний контроль над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави" та "Про організацію оборонного планування".

Законопроект прийнято з урахуванням пропозицій Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони, який пропонує доповнити законопроект:

переліком національних інтересів України та загроз національній безпеці України, джерел і факторів, що впливають на їх виникнення, в тому числі в гуманітарній, інформаційній, енергетичній, фінансово-економічній сферах, а також у сфері протидії корупції та запобігання її поширенню в органах державної влади;

визначеннями таких термінів як: об’єкти національної безпеки, суб’єкти забезпечення національної безпеки, системи забезпечення національної безпеки та взаємоузгодити зміст зазначених понять із термінологією проекту Закону;

положеннями щодо обмеження сфери громадського контролю виключно нормами Закону України «Про державну таємницю»;

привести положення проекту Закону у відповідність до Конституції України та узгодити їх з положеннями інших Законів України з метою уникнення дублювання правових норм та виникнення колізій між ними;

Проект Закону зареєстровано за №8068.

Народні депутати розглянули правки до проекту Закону про дипломатичну службу №7322.

Прийнято Закон "Про дипломатичну службу".

Законодавчий акт визначає правові засади та порядок організації дипломатичної служби як складової частини державної служби, а також особливості її проходження та правовий статус посадових осіб дипломатичної служби.

Згідно із Законом, «дипломатична служба - це державна служба особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності посадових осіб дипломатичної служби, пов'язаній з реалізацією зовнішньої політики України, захистом національних інтересів України у сфері міжнародних відносин, а також прав та інтересів громадян і юридичних осіб України за кордоном».

Закон визначає концептуальні засади щодо необхідності законодавчого закріплення особливостей діяльності органів дипломатичної служби, вступу на дипломатичну службу, визначення порядку її проходження та припинення, вирішення питання щодо категоризації дипломатичних посад з урахуванням вимог та стандартів державної служби, встановлення контрактної форми проходження дипломатичної служби, визначення ротації як планового заміщення посад дипломатичної служби в органах дипломатичної служби посадовими особами дипломатичної служби, що є однією із особливостей дипломатичної служби, а також врегулювання питань, пов’язаних із довготерміновим відрядженням працівників дипломатичної служби.

Законом унормовано питання оплати праці посадових осіб дипломатичної служби, особливості виплати заробітної плати працівникам дипломатичної служби в закордонних дипломатичних установах України, компенсаційні виплати, соціального та медичного забезпечення працівників дипломатичної служби.

Законом також встановлено, що посадовим особам дипломатичної служби створюються умови для підвищення рівня професійної компетентності шляхом професійного навчання, у тому числі вдосконалення знання іноземних мов, у відповідних закладах освіти в Україні та за кордоном.

Положення Закону регулюють низку питань, пов’язаних із проходженням дипломатичної служби працівниками інших державних органів в органах дипломатичної служби.

Проект Закону зареєстровано за №7322.

 

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму “єдиного вікна” та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України".

Законопроектом пропонується запровадити механізм "єдиного вікна" - механізм взаємодії декларантів, їх представників та інших заінтересованих осіб з органами доходів і зборів, іншими державними органами, установами й організаціями, уповноваженими на здійснення відповідних дозвільних або контрольних функцій стосовно переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України, який забезпечує можливість одноразового подання заінтересованою особою в електронному вигляді через єдиний інформаційний веб-портал набору гармонізованих відомостей з метою дотримання вимог щодо переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України, передбачених цим Кодексом, іншими законами України, міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також нормативно-правовими актами, виданими на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів".

Відповідні зміни передбачається внести до Митного кодексу України.

Законопроектом передбачено, що Державна фіскальна служба України забезпечуватиме створення та функціонування єдиного державного інформаційного веб-порталу “Єдине вікно для міжнародної торгівлі”, а також виконуватиме функції його держателя та адміністратора.

Проектом також пропонується внести зміни до законів «Про зовнішньоекономічну діяльність», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про державний кордон України», «Про ветеринарну медицину», «Про охорону прав на сорти рослин», «Про карантин рослин», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори», «Про пестициди і агрохімікати», «Про видавничу справу», «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про відходи», Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту», «Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту» та інших, а також до Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю».

Проект Закону зареєстровано за №7010.

Головуючий закрив ранкове засідання.