07 лютого 2018, 16:31 ( Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України )

У Верховній Раді проведено круглий стіл на тему: "Відновлення суднобудування та судноплавства України"

 

У заході, який провело міжфракційне депутатське об’єднання "За розвиток річок України", взяли участь народні депутати, Міністр інфраструктури Володимир Омелян, представники міністерств, представництва ЄС в Україні, міжнародних установ, IFC, EBRD, голови обласних та районних адміністрацій, науковці.

Голова міжфракційного об’єднання, народний депутат Андрій Вадатурський, відкриваючи засідання, зазначив: «ми ставимо перед собою такі пріоритети: зробити річку привабливою, створити робочі місця у судноплавстві та суднобудуванні, будувати судна на українських заводах».

Він нагадав, що мова йде про пакет законопроектів за реєстр. №№6732, 6733, 6734 щодо стимулювання суднобудування за аналогією з літакобудуванням, вже прийнятим Верховною Радою, та законопроекти за реєстр. №№2475а, 2475а-3, 6735 щодо відміни акцизів на пальне і відновлення привабливості річки.

Міністр інфраструктури Володимир Омелян зазначив, що відсутність закону про внутрішній водний транспорт стримує судноплавство на внутрішніх шляхах і блокує розвиток логістики в цілому. Згідно з останніми дослідженнями експертів Світового банку, європейських фахівців, логістика в Україні на 40% дорожча, порівнюючи з країнами-членами ЄС.

«З прийняттям закону річковий транспорт стане на 50% дешевшим за залізничний і це ще більше розвантажить автомобільні дороги від тих вантажів, які перевозяться ними сьогодні. Є глибока зацікавленість у всієї міжнародної спільноти, міжнародних фінансових корпорацій, компаній та банків, а також це є умовою нашої інтеграції в ЄС», - додав урядовець.

Він нагадав, що цей закон обговорюється вже більше чотирьох років, дискусія триває з 2014 року, але ми й досі не дійшли того компромісу, щоб отримати за нього в залі Верховної Ради 226 голосів.

Міністр висловив сподівання, що за підсумками сьогоднішнього обговорення, цей закон буде проголосований у Верховній Раді.

Учасники заходу під час круглого столу обговорили запитання: як відновити привабливість річки, чи варто Україні запускати офшорні судна з іноземними екіпажами, чи є можливість відродити національне суднобудування, хто вже сьогодні може вже ефективно утримувати річки: Укрводшлях, Адміністрація морських портів чи варто створювати державне підприємство, хто з них вже сьогодні може забезпечувати повне фінансування річки без додаткових зборів, як гарантувати розміщення замовлень на суднобудівних заводах України і що потрібно для того, щоб допомогти нашим суднобудівельникам повноцінно запрацювати.