Відбулося ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
07 грудня 2017, 14:31

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій відкрив ранкове засідання.

А.Парубій привітав усіх з Днем місцевого самоврядування.

Головуючий поінформував про порядок розгляду питань на сьогоднішніх засіданнях.

Народні депутати закінчили розгляд правок до підготовленого до другого читання проекту Закону про запобігання та протидію домашньому насильству №5294.

За результатами голосування законопроект прийнято в цілому.


Прийнято Закон "Про запобігання та протидію домашньому насильству".

Цей Закон визначає організаційно-правові засади запобігання та протидії домашньому насильству, основні напрями реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, спрямовані на захист прав та інтересів осіб, які постраждали від такого насильства.

Згідно із Законом, «домашнє насильство - діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь;

Законом визначено систему заходів протидії домашньому насильству, що здійснюються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, та спрямовані на припинення домашнього насильства, надання допомоги та захисту постраждалій особі, відшкодування їй завданої шкоди, а також на належне розслідування випадків домашнього насильства, притягнення до відповідальності кривдників та зміну їхньої поведінки.

Законом визначено поняття «психологічне насильство», згідно з яким, «це - форма домашнього насильства, що включає словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи, контроль у репродуктивній сфері, якщо такі дії або бездіяльність викликали у постраждалої особи побоювання за свою безпеку чи безпеку третіх осіб, спричинили емоційну невпевненість, нездатність захистити себе або завдали шкоди психічному здоров’ю особи».

Законом також визначено поняття «сексуальне насильство» - форма домашнього насильства, що включає будь-які діяння сексуального характеру, вчинені стосовно повнолітньої особи без її згоди або стосовно дитини незалежно від її згоди, або в присутності дитини, примушування до акту сексуального характеру з третьою особою, а також інші правопорушення проти статевої свободи чи статевої недоторканості особи, у тому числі вчинені стосовно дитини або в її присутності.

Предметом регулювання Закону є правовідносини, що виникають у процесі запобігання та протидії домашньому насильству.

Дія законодавства про запобігання та протидію домашньому насильству незалежно від факту спільного проживання поширюється на таких осіб:

1) подружжя;

2) колишнє подружжя;

3) наречені;

4) мати (батько) або діти одного з подружжя (колишнього подружжя) та інший з подружжя (колишнього подружжя);

5) особи, які спільно проживають (проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у шлюбі між собою, їхні батьки та діти;

6) особи, які мають спільну дитину (дітей);

7) батьки (мати, батько) і дитина (діти);

8) дід (баба) та онук (онука);

9) прадід (прабаба) та правнук (правнучка);

10) вітчим (мачуха) та пасинок (падчерка);

11) рідні брати і сестри;

12) інші родичі: дядько (тітка) та племінник (племінниця), двоюрідні брати і сестри, двоюрідний дід (баба) та двоюрідний онук (онука);

13) діти подружжя, колишнього подружжя, наречених, осіб, які мають спільну дитину (дітей),  які не є спільними або всиновленими;

14) опікуни, піклувальники, їхні діти та особи, які перебувають (перебували) під опікою, піклуванням;

15) прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, їхні діти та прийомні діти, діти-вихованці, діти, які проживають (проживали) в сім’ї патронатного вихователя.

Дія законодавства про запобігання та протидію домашньому насильству поширюється також на інших родичів, інших осіб, які пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки, за умови спільного проживання, а також на суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству.

Законом визначено основні напрями реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, спеціальні уповноважені органи у цій сфері.

Проект Закону зареєстровано за №5294.

 

На доопрацювання 235 голосами направлено проект Закону про внесення змін до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст обласного значення №6466.

 

Прийнято за основу проект Закону "Про дипломатичну службу".

Законопроектом пропонується встановити нові правові та організаційні засади функціонування дипломатичної служби як державної служби особливого характеру, яка полягає в професійній діяльності посадових осіб дипломатичної служби, пов’язаній із реалізацією зовнішньої політики України, захистом її національних інтересів у сфері міжнародних відносин, а також прав та інтересів громадян і юридичних осіб України за кордоном.

Законопроект побудований на концептуальних засадах щодо необхідності законодавчого закріплення особливостей діяльності органів дипломатичної служби, вступу на дипломатичну службу, визначення порядку її проходження та припинення, вирішення питання щодо категоризації дипломатичних посад з урахуванням вимог та стандартів державної служби, встановлення контрактної форми проходження дипломатичної служби, визначення ротації як планового заміщення посад дипломатичної служби в органах дипломатичної служби посадовими особами дипломатичної служби, що є однією із особливостей дипломатичної служби, а також врегулювання питань, пов’язаних із довготерміновим відрядженням працівників дипломатичної служби.

У законопроекті пропонується також унормувати питання визначення специфіки оплати праці, соціального та медичного забезпечення працівників дипломатичної служби.

Новелами у законопроекті є положення, що стосуються підходів до професійного навчання посадових осіб дипломатичної служби у галузевому закладі післядипломної освіти, врегулювання питання перебування посадових осіб дипломатичної служби у розпорядженні Міністерства закордонних справ України перед направленням у довготермінове відрядження для професійної підготовки та після завершення такого відрядження.

Положення законопроекту регулюють низку питань, пов’язаних із проходженням дипломатичної служби працівниками інших державних органів в органах дипломатичної служби.

Проект Закону зареєстровано за №7322.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до Закону України «Про прокуратуру» щодо оптимізації чисельності працівників органів прокуратури".

Законом виключено із частини першої статті 14 Закону України «Про прокуратуру» положення, де йдеться про зменшення кількості прокурорів з 01 січня 2018 року до 10 000 осіб. При цьому зберігається існуюча чисельність працівників прокуратури на рівні 15 000 осіб.

Законом скасовано передбачене чинною нормою зменшення кількості посад в органах прокуратури, що дозволить у межах законодавчо затвердженої загальної чисельності працівників коригувати необхідну кількість прокурорів, слідчих, державних службовців та інших працівників органів прокуратури в залежності від обсягу навантаження за напрямами діяльності.

Проект Закону зареєстровано за №7160.

 

До порядку денного сесії включено низку законопроектів.

Народні депутати розглядають питання Державного бюджету України.

Розглядаються поправки до проекту Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України №7116.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України".

Законом врегулювано питання, пов’язані із підготовкою проекту Державного бюджету України на 2018 рік.

Законом, зокрема:

уточнено порядок формування та виконання місцевих бюджетів, міжбюджетних взаємовідносин між державним бюджетом та місцевими бюджетами;

запроваджено нові засади фінансового забезпечення освіти;

встановлено особливості здійснення видатків бюджету на соціальний захист та соціальне забезпечення;

перерозподілено повноваження щодо здійснення видатків на первинну медичну допомогу в рамках реалізації реформи фінансування системи охорони здоров’я, зокрема переходу на оплату медичних послуг;

визначено новий порядок зарахування до державного та місцевих бюджетів плати за видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей;

унормовано питання зарахування до спеціального фонду місцевих бюджетів надходжень в рамках програм допомоги від урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ;

перебачено, що повернення надміру утриманих (сплачених) сум ПДФО з відповідного бюджету здійснюватиметься за податковою адресою платника податку;

визначено особливості повернення помилково або надміру сплачених платежів податку на доходи фізичних осіб;

продовжено на 2018-2019 роки дію норми щодо зарахування 13,44 відсотка акцизного податку з виробленого в Україні пального та ввезеного на митну територію України пального до бюджетів місцевого самоврядування тощо.

Закон прийнято з урахуванням пропозицій Комітету з питань бюджету, якими врегульовано найбільш дискусійні питання:

виключено положення щодо передачі на місцеві положення пільг на оплату житлово-комунальних послуг та відновлено їх надання з державного бюджету за рахунок відповідної субсидії;

виключено положення про зміну розміру вилучення коштів з місцевих бюджетів до державного, а реверсна дотація врахована в доопрацьованому проекті державного бюджету на чинній основі із застосуванням 50%, а не 80% вилучення;

унормовано питання проведення видатків на оплату праці педагогів вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації в частині надання загальної середньої освіти, а також передбачено можливість за рахунок додаткової дотації здійснювати видатки на іншу діяльність таких закладів;

закладено основи видаткових повноважень на охорону здоров’я в рамках реалізації програми медичних гарантій. Її перший етап надання первинної медичної допомоги має започаткуватися з 1 липня 2018 р.

враховано пропозиції урядових законопроектів 4773, 6604, 6668, 6670, 7288, 7345, які спрямовані на узгодження норм законодавства.

Народні депутати також підтримали поправки 34, 35, 285 законопроекту.

Проект Закону зареєстровано за №7116.

 

Народні депутати 246 голосами підтримали пропозицію про продовження вечірнього засідання до завершення розгляду питань Державного бюджету.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів".

Закон спрямований на забезпечення належного виконання рішень щодо стягнення аліментів.

Законодавчим актом спрощується порядок встановлення тимчасового обмеження у праві виїзду боржника, запроваджуються нові засоби примусового виконання рішень, які можуть вживатися тільки до боржника, в якого наявна заборгованість зі сплати аліментів у розмірі, що сукупно перевищує суму відповідних платежів за шість місяців, а також запроваджується новий вид адміністративного стягнення у вигляді соціальних робіт.

Законом доповнено главу 3 Кодексу України про адміністративні правопорушення доповнити статтею 311 такого змісту:

«Суспільно корисні роботи полягають у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення оплачуваних робіт, вид яких визначає відповідний орган місцевого самоврядування.

Суспільно корисні роботи призначаються районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею) на строк від ста двадцяти до двохсот сорока годин і виконуються не більше восьми годин, а неповнолітніми - не більше двох годин на день.

Суспільно корисні роботи не призначаються особам, визнаним інвалідами І або ІІ групи, вагітним жінкам, жінкам старше 55 років та чоловікам старше 60 років».

Законом також внесено зміни до Сімейного, Цивільного, Цивільного процесуального кодексів, законів «Про виконавче провадження», «Про дорожній рух», «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України», «Про Державну прикордонну службу України», «Про судовий збір», «Про Національну поліцію».

Закон прийнято з урахуванням правок 60, 61, 63 і 68 та техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №7277.

 

Головуючий закрив ранкове засідання.