Комітет з питань національної безпеки і оборони рекомендує Верховній Раді прийняти у другому читанні проект Закону про Державний бюджет України на 2018 рік з урахуванням пропозицій Комітету

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
17 листопада 2017, 15:38

Члени Комітету розглянули законопроект №7000 і за результатами розгляду одноголосно прийняли рішення підтримати прийняття в сесійній залі законопроекту у другому читанні за умови врахування пропозицій Комітету, та відповідні пропозиції надіслати Прем’єр-міністру України та Голові Комітету Верховної ради України з питань бюджету.

Комітет пропонує врахувати наступні пропозиції:

1. Передбачити додаткові видатки для обслуговування зобов’язань державних замовників за оборонним замовленням, які виникли у зв’язку з виконанням програм, пов’язаних із підвищенням обороноздатності і безпеки держави, що реалізуються із залученням кредитів (позик) під державні гарантії в обсязі:

1) 300 000 тис. гривень - Міністерству оборони для сплати до Державного бюджету України податку на додану вартість та митних платежів, які виникли у зв’язку із ввезенням на митну територію України захищених засобів спеціального зв’язку, придбаних у постачальників-нерезидентів. У разі неможливості збільшення видатків Міністерству оборони на вказані потреби, внести зміни до Податкового та Митного кодексів з метою тимчасового звільнення від оподаткування зазначених в цьому пункті операцій;

2) 1 637 000 тис. гривень - Міністерству оборони для обслуговування зобов’язань, які виникли у зв’язку з виконанням державних контрактів з оборонного замовлення, укладених на виконання програм, пов’язаних із підвищенням обороноздатності і безпеки держави, що реалізуються із залученням кредитів (позик) під державні гарантії, протягом 2016-2017 років;

3) 240 000 тис. гривень - Національній гвардії України для обслуговування зобов’язань зі сплати відсотків за користування кредитами (позиками), залученими виконавцями оборонного замовлення під державні гарантії на виконання програм, пов’язаних із підвищенням обороноздатності і безпеки держави;

4) 250 000 тис. гривень - Національній поліції України для обслуговування зобов’язань зі сплати відсотків за користування кредитами (позиками), залученими виконавцями оборонного замовлення під державні гарантії на виконання програм, пов’язаних із підвищенням обороноздатності і безпеки держави.

2. Передбачити в межах статті 6 проекту положення щодо збільшення розміру державних гарантій суб’єктам господарювання - резидентам України за кредитами (позиками), що залучаються для фінансування програм, пов’язаних із підвищенням обороноздатності і безпеки держави, в частині забезпечення Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України захищеними засобами зв’язку (в обсязі до 3.000.000 тис. гривень).

Комітет також пропонує в Розділі «Прикінцеві положення» проекту передбачити норми стосовно:

1) виконання програм, пов’язаних із підвищенням обороноздатності і безпеки держави та містяться в Законі України «Про Державний бюджет України на 2017 рік», а саме:

«15. Кабінету Міністрів України передбачати у державному бюджеті необхідні видатки Міністерству оборони України, Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України, Національній поліції України, Національній гвардії України, Державній прикордонній службі України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державному космічному агентству України, які здійснюють оплату закупівлі товарів, робіт і послуг для виконання програм, пов’язаних із підвищенням обороноздатності і безпеки держави, протягом строку дії відповідних господарських договорів, включаючи щомісячну сплату відсотків за користування кредитами (позиками), залученими під державні гарантії суб’єктами господарювання - резидентами України.

Міністерство оборони України, Головне управління розвідки Міністерства оборони України, Національна поліція України, Національна гвардія України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Державне космічне агентство України беруть бюджетні зобов’язання за програмами підвищення обороноздатності і безпеки держави, що реалізуються із залученням кредитів (позик) під державні гарантії суб’єктами господарювання - резидентами України, та Державна казначейська служба України реєструє такі бюджетні зобов’язання у межах відповідних господарських договорів та наданих на цю мету державних гарантій.»;

2) спрощення процедур, що застосовуються під час будівництва об’єктів військової інфраструктури на території військових містечок та виробничої інфраструктури підприємств оборонно-промислового комплексу України, а саме:

«16. Установити, що тимчасово, до завершення особливого періоду:

проектування робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єктів загальновійськового, житлового, комунального та спеціального призначення, зовнішніх інженерних мереж та об’єктів благоустрою, які виконуються безпосередньо на території військових частин (підрозділів), установ, організацій Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також проектування робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єктів оборонного та спеціального призначення, які виконуються безпосередньо на земельних ділянках, що перебувають у користуванні або належать на праві власності діючим державним підприємствам, з якими укладено державний контракт з оборонного замовлення на виконання робіт оборонного призначення, здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень;

роботи з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єктів загальновійськового, житлового, комунального та спеціального призначення, зовнішніх інженерних мереж та об’єктів благоустрою, які виконуються безпосередньо на території військових частин (підрозділів), установ, організацій Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також роботи з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єктів оборонного та спеціального призначення, які виконуються безпосередньо на земельних ділянках, що перебувають у користуванні або належать на праві власності діючим державним підприємствам, з якими укладено державний контракт з оборонного замовлення на виконання робіт оборонного призначення, та відносяться до об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1) або середніми наслідками (СС2), не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію. Виконання будівельних робіт повинно здійснюватися відповідно до затвердженої проектної документації, будівельних норм, стандартів і правил.

Кабінету Міністрів України у тримісячний термін:

забезпечити внесення змін до актів Кабінету Міністрів України та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України щодо спрощення до завершення особливого періоду порядку проектування та виконання будівельних робіт для об’єктів загальновійськового, житлового, комунального та спеціального призначення, зовнішніх інженерних мереж та об’єктів благоустрою, які виконуються безпосередньо на території військових частин (підрозділів), установ, організацій Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також робіт для об’єктів оборонного та спеціального призначення, які виконуються безпосередньо на земельних ділянках, що перебувають у користуванні або належать на праві власності діючим державним підприємствам, з якими укладено державний контракт з оборонного замовлення на виконання робіт оборонного призначення;

за необхідності внести до Верховної Ради України проект відповідних змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, № 34, ст.343)».