Комітет з питань транспорту провів "круглий стіл" на тему: "Бетонні дороги. Реальність для України"

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України
14 листопада 2017, 15:48

У засіданні взяли участь народні депутати-члени Комітету, представники Мінінфраструктури, Укравтодору, Асоціації «Укрцемент», ДАК «Автомобільні дороги України», фахівці провідних наукових закладів галузі.

Перший заступник голови Комітету з питань транспорту Ігор Васюник, відкриваючи «круглий стіл», зазначив: «Про важливість будівництва доріг в Україні не варто нікого переконувати. Це питання - одне з пріоритетів у діяльності українського уряду.

Ініційований Комітетом та прийнятий Верховною Радою Закон «Про державний дорожній фонд» дає нам можливість гарантувати кошти для будівництва та ремонту доріг загальнодержавного та місцевого значення. Кошти не малі. Тому сьогодні постає друге надзвичайно важливе завдання - наскільки ефективно ці кошти будуть використані

За словами І.Васюника, Україна в найближчі роки має всі шанси вийти з того бездоріжжя, в якому ми знаходимося. «Важливо, щоб не тільки ефективно були використані кошти, важливо, щоб була сформована правильна стратегія дорожнього будівництва, яка би враховувала нові тенденції розвитку і технології дорожнього будівництва», - додав він.

Перший заступник голови Комітету також вважає що «взагалі варто перейти до такої європейської практики чи моделі, де витрати на дороги визначати більш узагальненим показником - життєвим циклом дороги, який має бути не 5-10 років, як є зараз, а він повинен складати 20-25 рр., як є в Європейському Союзі».

Найважливіше питання на сьогодні, за його словами, як довго протримаються ті дороги, які ми будуємо сьогодні, як довго протримаються ті дороги, які ми будемо будувати завтра. На жаль, в жодному стратегічному документі не йдеться про впровадження якихось нових технологічних чи технічних рішень будівництва доріг. Ці рішення повинні надати можливість продовжити гарантійний термін експлуатації автошляхів.

Одним з виходів з цієї ситуації може бути будівництво бетонних доріг, принаймні на початку на таких ділянках з підвищеною інтенсивністю руху та руху великотоннажних транспортних засобів.

Учасники круглого столу проаналізували: наскільки реальним є будівництво таких бетонних доріг.

У виступах, зокрема, йшлося про те, що питання будівництва бетонних доріг розглядалося урядом ще 2015 року, аналізувалися була створена робоча група, яка розраховувала можливість будівництва таких доріг.

В Інституті майбутнього зараз зроблено аналіз, на основі якого зроблено спільно з Укрцементом звіт. Його результати показують, що все більше коштів буде спрямовуватися державою на будівництво і ремонт доріг. Якщо у 2015-26 рр. було недофінансування, то зараз зі створенням захищеного Дорожнього фонду все більше і більше фінансів буде виділятися на дороги. «Гроші є, динаміка позитивна. Питання постає: яким чином ці кошти використати? Як вони перетворяться в дострокові дороги?», - зазначалося у виступах.

Під час круглого столу відбулася дискусія, під час якої її учасники висловили всі аргументи «за» чи «проти» такої моделі, наводили свої розрахунки з врахуванням світового досвіду.

Учасники «круглого столу», зокрема, наголошували: якщо світовий досвід і розрахунки спеціалістів покажуть, що таке будівництво буде вигідним і державі, і платникам податків, то це може бути пріоритетом у розвитку дорожнього господарства, написанні програми розвитку будівництва доріг.

За їхніми словами, це дасть можливість збільшити привабливість транзиту нашої держави, збільшити валовий національний продукт, дасть можливість замінити багато імпортних складових місцевим виробництвом, а також вирішити соціальну проблематику, створити десятки тисяч нових робочих місць.