У ВІВТОРОК, 12 ГРУДНЯ, У ВЕРХОВНІЙ РАДІ УКРАЇНИ ВІДБУВСЯ ДЕНЬ УРЯДУ УКРАЇНИ З ПОРЯДКОМ ДЕННИМ: "ПРО ВИКОНАННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ ПАРЛАМЕНТСЬКИХ СЛУХАНЬ: "ПРО СТАН ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЖИТЛОМ ТА ІНШИМИ ГАРАНТІЯМИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ, ОСІБ НАЧАЛЬНИЦЬКОГО І РЯДОВОГО СКЛАДУ ОРГАНІВ ВНУТРІШНІХ СПРАВ ТА ДЕЯКИХ ІНШИХ ОСІБ".

У Дні Уряду взяли участь члени Кабінету Міністрів, представники міністерств, державних установ.

Голова Верховної Ради України Олександр Мороз на початку засідання повідомив про те, що у Верховній Раді зареєстрована міжфракційна парламентська група з питань впровадження порогової програми та співробітництва з корпорацією "Виклик тисячоліття". До складу групи входить вісім народних депутатів - представників фракції Соцпартії, Блоку Юлії Тимошенко, Партії регіонів, Блоку "Наша Україна". Головою групи обрано народного депутата Наталію Прокопович.

Із заявами, пропозиціями, повідомленнями виступили уповноважені представники депутатських фракцій.

Підсумовуючи висловлене представниками фракцій, Голова Верховної Ради України, зокрема, торкнувся питання про накладення Президентом України вето на Закон України "Про Державний бюджет України на 2007 рік". Він зазначив, що "поправки Президента вартують приблизно 5,5 мільярдів гривень. За Бюджетним кодексом і принципами формування бюджету після першого читання, внесення змін і поправок, передбачає відображення джерел надходжень до бюджету". "Поза всяким сумнівом, це треба було би мати на увазі, бо поправка тільки одного пункту про обмеження пенсій депутатам, яка буде реалізована тут, і ми підтримаємо цю пропозицію Президента, одначе, вона нічого не покриває з тих видатків, які передбачені у багатьох інших зауваженнях Президента. Тим не менше завдання для парламенту і уряду є, давайте доопрацюємо дружно над реалізацією зауважень Президента", - наголосив О.Мороз.

Далі головуючий повідомив про входження народного депутата Олексія Малиновського, члена депутатської фракції Соціалістичної партії України про його входження до антикризової коаліції депутатських фракцій Партії регіонів, Соціалістичної партії України та Комуністичної партії України у Верховній Раді України.

З питання, винесеного на День Уряду доповідав заступник міністра економіки Сергій Романюк. Він поінформував про вжиті урядом заходи по виконанню завдань, визначених в Рекомендаціях парламентських слухань щодо розробки нормативної бази по удосконаленню законодавства з питань соціального захисту військовослужбовців. За його словами, за період після парламентських слухань урядом напрацьовано ряд законодавчих актів з питань соціального забезпечення військовослужбовців та інших осіб. Зокрема, у серпні поточного року урядом затверджений порядок забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, якими визначено механізм надання житла як службового, так і постійного, військовим Збройних сил, інших військових формувань. Прийняте рішення дозволяє виконати рекомендації парламенту щодо встановлення однакових підходів до порядку визначення черговості житла, взяття на квартирний облік та його збереження у разі зміни місця проживання.

Цей порядок визначає категорію осіб, забезпечення житловою площею яких здійснюється за рахунок коштів з Державного бюджету. Урядом також підготовлено проект закону про державні гарантії прав, соціальний захист військовослужбовців і громадян, звільнених з військової служби та членів їх сімей. Передбачається, що цей законопроект замінить діючий закон, який визначає механізм соціального захисту військовослужбовців. Він розглядатиметься на засіданні уряду у 1 кварталі наступного року.

Розроблені також проекти постанов про упорядкування структури та умови грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу. З їх прийняттям будуть впроваджені єдині норми та стандарти грошового забезпечення військовий та осіб начальницько-рядового складу, суттєво підвищуватимуться їх посадові оклади.

Розроблено проект постанови про порядок відселення осіб, звільнених з військової служби в запас або у відставку та членів їх сімей із закритих та віддалених від населених пунктів військових гарнізонів.

На виконання Рекомендацій парламентських слухань розроблено проект постанови про грошову компенсацію та затвердження порядку виплати військовослужбовцям грошової компенсації за піднайм, найм жилих приміщень.

Доповідач далі поінформував про стан розробки механізму випуску цільових облігацій внутрішньої державної позики. Він повідомив, що уряд разом з Національним банком опрацював можливість залучення коштів на будівництво житла для особового складу та пенсіонерів Збройних сил і правоохоронних відомств. У зв'язку з тим, що будівництво житла для військових не є самоокупною програмою, розробка такого механізму не може бути реалізована в рамках діючого законодавства.

С.Романюк доповів про виконання урядом пункту Рекомендацій щодо запровадження кредитування військових для будівництва та придбання житла аналогічним механізмом пільгового молодіжного кредитування. Він відзначив, що особи начальницького, рядового складу органів внутрішніх справ кримінально-виконавчої системи та правоохоронних органів спеціального призначення віком до 35 років можуть бути учасниками цієї державної програми. Водночас військовослужбовці позбавлені цієї можливості, оскільки статтею 12 Закону "Про соціальний захист військовослужбовців" право на одержання постійних житлових приміщень мають військовослужбовці з вислугою понад 20 років, вік звичайно яких перевищує 35 років.

За словами доповідача, уряд зараз завершує вивчення можливості запровадження механізму фінансування будівництва житла для військовослужбовців за схемою: 50 відсотків вартості житла за кошти громадян, 50 відсотків за бюджетні кошти. Запровадження такої схеми уряд вважає доцільним для військовослужбовців та осіб начальницького та рядового складу, які мають понад 20 років вислуги. Це дасть можливість вивільнити бюджетні кошти, спрямувати на створення фонду службового житла. Таку схему відносно швидко можна застосувати в населених пунктах регіонів, крім обласних центрів, де вартість житла значно вища, ніж в інших населених пунктах.

Урядом розглянута рекомендація слухань щодо можливості звільнення від податку на додану вартість будівництва та операцій придбання житла за рахунок бюджетних коштів. З цього приводу доповідач зазначив, що у випадку звільнення від такого податку будівництва та операцій з придбання житла для окремих категорій осіб це створить прецедент поширення цього порядку також на значну кількість інших категорій населення, в житловому забезпеченні яких використовуються кошти бюджету. Крім того, звільнення від ПДВ організацій житлово-будівельного комплексу призведе до порушення, розбалансування загальної системи надходження коштів від ПДВ до Держбюджету.

На виконання рекомендацій, пов'язаних зі звільненням замовників будівництва житла для військових від відрахувань місцевим органам влади на розвиток соціальної інфраструктури при здійсненні такого будівництва, урядом підготовлений відповідний проект рішення. Ним з 25 відсотків до нуля скорочується граничний розмір залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної інфраструктури при будівництві житла за рахунок бюджетних коштів. Найближчим часом цей порядок буде розглянутий урядом.

Доповідач доповів про вжиті урядом заходи щодо виконання інших Рекомендацій парламентських слухань.

Завершуючи свій виступ, С.Романюк поінформував про фінансування будівництва житла для військовослужбовців. За його словами, всі передбачені бюджетом кошти, зокрема, загальним фондом на будівництво житла військовослужбовцям повністю перераховані на розрахункові рахунки силових міністерств і відомств, які здійснюють фінансування житлового будівництва.

Доповідач відповів на запитання народних депутатів, які, зокрема поцікавилися і тим, які основні моменти стратегії діяльності нинішнього уряду в напрямку підвищення соціального захисту зазначених категорій населення?

Доповідач відповів, що уряд працює над посиленням соціального захисту військовослужбовців та інших категорій службових осіб, викоріненням зловживань незаконного та нецільового використання державних коштів, порушень бюджетної дисципліни у сфері житлового забезпечення військовослужбовців; запроваджує прозорі та ефективні механізми відчуження та реалізації військового майна у процесі реформування Збройних сил, інших військових формувань і усуває диспропорції у грошовому утриманні.

Другу доповідь з питання, винесеного на День Уряду, зробив заступник міністра оборони Володимир Бойко. Він доповів про вжиті заходи щодо грошового і пенсійного забезпечення, охорони здоров'я та забезпечення житлом військовослужбовців.

В.Бойко наголосив на необхідності створення потужного фонду службового житла для військовослужбовців, які служитимуть за контрактом у Збройних силах, виконанні Програми розвитку Збройних сил України на 2006-2011 роки, в якій визначені щорічні обсяги фінансування будівництва, придбання житла для військовослужбовців.

Доповідач також зазначив, що уряд бачить, що назріла проблема для відпрацювання нової державної чи національної програми забезпечення житлом військовослужбовців та осіб звільнених у запас або у відставку з урахуванням прийнятих за останні роки нормативно-правових документів. Проведена Міністерством юстиції правова експертиза інших законопроектів стосовно грошової компенсації військовослужбовцям за неодержане житло та надання житлових позик військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, органам внутрішніх справ та деяким іншим особам, вказує на необхідність їх повторного розгляду після прийняття Верховною Радою України нової редакції Житлового кодексу України.

Думку профільного Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронних органів доповів голова підкомітету Володимир Мойсик. Він зазначив, що, готуючи рекомендації, члени Комітету виходили з того, що забезпечення житлом і гарантіями соціального захисту "людей в погонах" торкається не відомств, а є великою загальнодержавною проблемою. Із цього питання в березні поточного року відбулося засідання Ради національної безпеки і оборони України. Саме з таких позицій виходили народні депутати, готуючи рекомендації для уряду. Але, отримавши відповіді до комітету, наприклад, по рекомендаціях про розроблення урядом механізму випуску цільових облігацій внутрішньої державної позики відповідь уряду, члени Комітету вважають створення такого механізму недоцільним.

Комітет також вважає недоцільним створення урядового органу з функціями міжвідомчої координації. І так по багатьох пунктах рекомендацій.

В.Мойсик запропонував підготовлену Комітетом постанову взяти за основу.

Представники депутатських фракцій, які озвучили позиції фракції, висловили думки з обговореного питання. При цьому вносилися конкретні пропозиції щодо наведення порядку у цій сфері. Так, представник фракції СПУ висловив думку, що у такій відповідальній справі як забезпечення житлом - не настане ладу до того часу, поки не буде організовано дієвого державного та громадянського контролю за всім комплексом проблем.

Фракція СПУ запропонувала відповідним виконавчим органам розробити нову Національну програму забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей, яка б відповідала вимогам часу, враховувала положення прийнятих останніми роками нормативно-правових документів, а головне - надавала військовослужбовцю реальні можливості остаточно вирішити своє житлове питання.

Для розробки такої ефективної програми соціалісти вважають, що слід провести повну і об'єктивну інвентаризацію руху коштів від продажу та обміну державного військового майна, забезпечити першочергове прийняття Закону України про надання житлових позик військовослужбовцям, особам начальницького та рядового складу внутрішніх справ та деяким іншим особам (реєстр. №8485), який дозволив би за участю органів місцевого самоврядування забезпечити дотримання державних гарантій щодо надання житла особовому складу та пенсіонерам правоохоронних органів.

СПУ також пропонує спільно з Національним банком України розробити механізм випуску цільових облігацій внутрішньої державної позики з метою залучення коштів на будівництво житла для особового складу та пенсіонерів Збройних сил і правоохоронних відомств, передбачивши розміщення вказаних облігацій у комерційних банках за рахунок коштів резерву на можливі витрати за позиками комерційних банків і механізмів економічного стимулювання банків та інших банківських установ, які виділяють кредитні ресурси на будівництво житла.

Фракція "Наша Україна" запропонувала внести до проекту постанови такі пропозиції: Кабінету Міністрів до 1 липня відпрацювати новий варіант комплексної програми забезпечення житлом всіх військовослужбовців з урахуванням прийнятих за останні роки нормативно-правових документів та міжнародного досвіду європейських країн; при доопрацюванні Державного бюджету на 2007 рік знайти додаткові джерела асигнувань для будівництва і придбання житла; без детальних обґрунтувань, погоджених із зацікавленими міністерствами і відомствами; не передавати функції головного розпорядника держбюджетних коштів від Міноборони до Міністерства будівництва; внести зміни до Державного бюджету України на 2007; завершити документальну передачу та переоформлення функцій замовника з Міністерства оборони на Міністерство будівництва, а з 2008 року передати всі функції Міністерству будівництва.

За підсумками обговорення Верховна Рада ухвалила за основу проект постанови, якою роботу Кабінету Міністрів щодо виконання Рекомендацій парламентських слухань "Про стан забезпечення житлом та іншими гарантіями соціального захисту військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб" визнала недостатньою.

Постановою запропоновано Кабінету Міністрів:

- до 1 лютого 2007 року розробити та затвердити конкретні заходи з виконання Рекомендацій парламентських слухань, якими передбачити радикальне покращання ситуації із забезпечення житлом та іншими соціальними гарантіями військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб;

- враховуючи, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" передбачено передачу бюджетних призначень щодо будівництва житла від силових структур до Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, на яке не покладалась відповідальність за виконання Комплексної програми будівництва житла для військовослужбовців, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 1999 року № 2166, внести відповідні зміни до зазначеної Постанови тощо.

Профільний Комітет доопрацює проект Постанови з урахуванням висловлених у виступах пропозицій.

На цьому День Уряду у Верховній Раді України, присвячений обговоренню питання про виконання рекомендацій парламентських слухань "Про стан забезпечення житлом та іншими гарантіями соціального захисту військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб" завершився.

Повернутись до публікацій

Версія для друку