Комітет з питань інформатизації та зв’язку на своєму засіданні 16 жовтня розглянув проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення відповідальності за умисне пошкодження об’єктів телекомунікацій, припинення незаконного збагачення за допомогою операцій з металобрухтом) (№ 8544) і рекомендував Верховній Раді прийняти його за основу.

Під час засідання народні депутати-члени Комітету зазначили, що чинним Законом «Про металобрухт» вже передбачено ряд приписів, спрямованих на унеможливлення приймання промислового металобрухту від фізичних осіб. Разом з тим, динаміка крадіжок та пошкоджень цілісності телекомунікаційних мереж та об’єктів свідчить про значне зростання кількості таких випадків. У період з 2015 року по І півріччя 2018 року зафіксовано близько 90 тисяч випадків крадіжок та пошкоджень телекомунікаційних мереж, чим завдано збитків операторам на суму понад 1,1 мільярда гривень.

Під час обговорення зазначалося, що фактично в Україні відбувається знищення телекомунікаційної інфраструктури і тому є нагальна необхідність додаткового законодавчого регулювання та конкретизації на рівні закону, що брухт кабелю, дротів або їх частин, іншої кабельної та/або провідникової продукції, з вмістом міді, інших кольорових та/або дорогоцінних металів, технічних засобів телекомунікацій та споруд електрозв'язку, іншого телекомунікаційного обладнання є саме промисловим металобрухтом, припинення безкарного приймання такого металобрухту від фізичних осіб, встановлення законодавчих норм, що унеможливлять приймати крадене телекомунікаційне обладнання (заборона проведення готівкових розрахунків, приймання металобрухту тільки від суб’єктів господарювання, які використовують зазначене майно під час провадження своєї господарської діяльності, за наявності оригіналу чи належним чином засвідченої копії чи витягу з відповідного акта на списання такого майна).

Комітет також розглянув проекти Законів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про електронні довірчі послуги» (№ 8462 і № 8462-1) і прийняв рішення винести на розгляд Парламенту доопрацьований варіант законопроекту (№ 8462-д) і рекомендувати прийняти його за основу.

Під час обговорення депутати відзначили, що метою законопроектів є приведення законодавства України у відповідність до Закону «Про електронні довірчі послуги».

При розгляді зазначених законопроектів Комітет відзначив, що за час, що минув після їх розробки та реєстрації, Верховною Радою було внесено зміни до ряду законів України з використанням застарілих термінів, а саме терміну «електронний цифровий підпис». У зв’язку з цим доцільно привести термінологію таких законодавчих актів у відповідність до законодавства у сфері електронних довірчих послуг шляхом подання доопрацьованого законопроекту від народних депутатів–членів Комітету з питань інформатизації та зв’язку на підставі ч. 2 статті 110 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», використовуючи за основу законопроекти № 8462 та 8462-1.

Розглянувши проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження основ фінансової прозорості електронних засобів масової інформації (№ 8494), Комітет, підтримуючи саму ідею законопроекту і враховуючи усі висновки, зауваження та пропозиції до зазначеної законодавчої ініціативи, ухвалив рекомендувати Верховній Раді повернути даний проект Закону суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Метою законопроекту є запровадження правових засад реалізації організаціями мовлення вимог щодо фінансової прозорості, встановлення законодавчих правил оприлюднення звітності про фінансування електронних засобів масової інформації та наділення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення повноваженнями з контролю та перевірки достовірності наданих відомостей.

Учасники обговорення зазначили, що автор законопроекту фактично пропонує створити новий орган фінансового контролю, в той час, коли з метою уникнення корупційних складових у діяльності державних органів їхні функції скорочуються та оптимізується система звітності. На думку виступаючих, більш доцільно, зобов’язати електронні ЗМІ публікувати свою фінансову звітність відповідно до вже існуючих стандартів та принципів встановлених у діючому законодавстві. При порушенні даного зобов’язання проводити перевірку фінансової звітності та накладати різного виду стягнення повинен профільний контролюючий орган у сфері фінансів, а не Національна рада, якій ці функції не властиві та не повинні бути властиві взагалі.

Також депутати затвердили розклад засідань Комітету з питань інформатизації та зв’язку на листопад.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

28 березня 2024 15:56
28 березня 2024 15:26
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 13:08
28 березня 2024 09:26
27 березня 2024 15:04
27 березня 2024 12:20
27 березня 2024 10:01
27 березня 2024 09:30