Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків чорнобильської катастрофи на своєму засіданні розглянув проект Закону про Державний бюджет України на 2019 рік (№9000)

Було прийнято рішення взяти інформацію до відома, а також рекомендувати Кабінету Міністрів та Комітету з питань бюджету при опрацюванні даного законопроекту врахувати ряд пропозицій.

Зокрема, запропоновано збільшити видатки Міністерства екології та природних ресурсів на 2 720 081,5 тис. грн, спрямувавши кошти на фінансування апарату Міністерства, збереження природно-заповідного фонду, здійснення природоохоронних заходів тощо.

Видатки Державної служби геології та надр пропонується збільшити на 713 300,8 тис. грн, профінансувавши розвиток мінерально-сировинної бази.

Видатки Державної екологічної інспекції пропонується збільшити на 70 332,4 тис. грн.

Також запропоновано додатково профінансувати Державне агентство водних ресурсів на 397 785,4 тис. грн, з яких 154 000,0 тис. грн передбачити на захист від шкідливої дії вод сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь, в тому числі в басейні р. Тиса у Закарпатській області і 100 000,0 тис. грн - на першочергове забезпечення сільських населених пунктів централізованим водопостачанням.

Державному агентству України з управління зоною відчуження пропонується збільшити видатки на 747 260,5 тис. грн, спрямуваши кошти на: радіологічний захист населення та екологічне оздоровлення території, що зазнала радіоактивного забруднення; виконання робіт у сфері поводження з радіоактивними відходами неядерного циклу, будівництво комплексу "Вектор" та експлуатацію його об‘єктів; підтримку у безпечному стані енергоблоків та об‘єкта "Укриття" та заходи щодо підготовки до зняття з експлуатації ЧАЕС тощо.

Окремо пропонується збільшити у 2019 році фінансування м. Славутич на 40 069,6 тис. грн, направивши кошти на медичну та освітню субвенції.

Комітет наголошує на необхідності збільшення у два рази до 3 800 000 тис. грн видатків Міністерства соціальної політики на фінансування програми «Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», направивши їх на здійснення доплат за роботу у зоні відчуження, надання щорічних та додаткових відпусток, виплату грошової компенсації за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, допомогу по тимчасовій непрацездатності таким громадянам, оплату санаторно-курортного лікування громадян віднесених до категорії 1 та дітей-інвалідів, інвалідність яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою.

Також, згідно з рішенням, прийнятим на засіданні Комітету, у Державному бюджеті на 2019 рік слід передбачити відновлення фінансування бюджетних програм: «Комплексне медико-санітарне забезпечення та лікування онкологічних захворювань із застосуванням високовартісних медичних технологій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» у сумі не менше 200 000,0 тис. гривень і «Забезпечення житлом громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської кататсрофи» у сумі 300 000,0 тис. грн.

Окрім того, у видатках Мінсоцполітики необхідно закласти кошти на виконання рішення Конституційного Суду (№6-р/2018), яким відновлено раніше скасовані пільги та компетенції, що надавалися громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Видатки Державного агентства лісових ресурсів пропонується збільшити на 836 958,7 тис. грн, направивши більшу частину коштів (731 637 тис. грн) на бюджетну програму «Ведення лісового і мисливського господарства, охорона і захист лісів в лісовому фонді», зокрема, на фінансування заходів з ведення лісового і мисливського господарства лісогосподарськими підприємствами.

У 2019 році видатки Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства запропоновано збільшити на 126 540,0 тис. грн, профінансувавши загальнодержавну цільову програму «Питна вода України».

Комітет пронує також збільшити видатки Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 6 630 530,5 тис. грн, направивши 1 481 300,0 тис. грн - на придбання пожежної та іншої спеціальної техніки вітчизняного виробництва, 4 224 562,0 тис. грн - на забезпечення діяльності сил цивільного захисту, 518 000,0 тис. грн - на будівництво (придбання) житла для осіб рядового і начальницького складу ДСНС, 231 664,8 тис. грн -  на підготовку кадрів у сфері цивільного захисту та інші програми.

Комітет зазначає, що пунктом 5 Прикінцевих положень проекту Закону «Про Державний бюджет України на 2019 рік» пропонується зупинити на 2019 рік дію ряду положень Закону “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку” (№39/95-ВР). Це стосується фінансування заходів щодо соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження; спрямування коштів від збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, у вигляді субвенції із спеціального фонду Держбюджету до спеціальних фондів бюджетів обласних, районних, міських рад монофункціональних міст - супутників ядерних установок і підприємств з видобування і переробки уранових руд, на територію яких поширюються відповідні зони спостереження платників збору; розподілу коштів збору між спеціальними фондами бюджетів обласних, районних та міських рад міст обласного підпорядкування; щоквартального звітування обласних, районних та міських рад перед населенням про використання коштів соціально-економічної компенсації ризику із спеціальних фондів відповідних місцевих бюджетів.

Комітет зауважує, що, відповідно до Закону “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”, фінансування заходів щодо соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, здійснюється із спеціального фонду Держбюджету за рахунок збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження. В Додатку №1 до проекту Закону «Про Державний бюджет України на 2019 рік» цей збір віднесено до загального фонду у сумі 425 731,5 тис. грн. Додатком № 3 - Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (загальнодержавні видатки та кредитування) передбачена субвенція з держбюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, всього 137 499,5 тис. грн. Різниця отриманих та розподілених коштів становить 288 232,0 тис. гривень.

Комітет також зауважує, що, відповідно до Закону «Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання», кожна людина, яка проживає або тимчасово перебуває на території України, має право на захист від впливу іонізуючого випромінювання. Це право забезпечується здійсненням комплексу заходів щодо запобігання впливу іонізуючого випромінювання на організм людини. Фінансування цих заходів здійснюється за рахунок соціально-економічної компенсації ризику для населення, яке проживає в зонах спостереження.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

24 квітня 2024 14:54
23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50