Під час заходу йшлося про перспективи імплементації нового Закону «Про освіту» та шляхи подолання проблем і викликів, що виникли в останні роки в науково-природничій та інженерній освіті на всіх її рівнях.
Окрім парламентаріїв, науковців та викладачів, участь у форумі взяли посадовці міського та обласного департаментів освіти, ректори закладів вищої освіти, директори та вчителі шкіл, ліцеїв та гімназій науково-природничого профілю з усіх регіонів України.
«Модель природничої освіти, яку ми маємо нині в Україні, дуже проблемна. Адже Україна – не найбагатша країна Європи і світу, але ми інвестуємо величезні кошти в середню і вищу освіту. По-різному можна оцінювати нині нашу освіту, але це – колосальна інвестиція держави. З іншого боку ми маємо ситуацію, українські фахівці ринули на Захід. У нас виникла дуже серйозна проблема: як бути з інвестиціями, які держава вклала в школу та вищу освіту», - зазначив Олександр Домбровський.
За його словами, найскромніші підрахунки свідчать, що понад 4 мільйони українців нині працюють за кордоном. Тим часом, держава у підготовку одного фахівця вкладає щонайменше 10 тисяч доларів.
«Виходить - мінімум 40 мільярдів доларів Україна інвестує в інші країни замість того, щоб інвестувати у свою економіку, - наголосив парламентарій. – Ми повинні вирішити, що держава повинна зробити, щоб ті інвестиції, які ми спрямовуємо в освіту, які є найбільш ліквідними і високорентабельними, почали працювати на Україну. Маємо визначитись, якою повинна бути українська школа, щоб ми не втратили рівень викладання інженерно-технічних та природничих наук, якою повинна бути українська вища освіта, і що робити для того, аби випускники, які отримують українські дипломи та дипломи провідних вишів світу, мали шанс та можливість реалізувати свій інтелект в Україні».
За словами Олександра Співаковського, над проектом Закону «Про освіту» працювали у Верховній Раді дуже ретельно. «Попри це, без змін до нього не обійтись. Нова українська школа може і повинна бути, але вона не може закрити весь освітній спектр. Ми маємо розуміти, який ландшафт ми маємо тут - в Україні. Не в США, де є публічна американська школа, головним завданням якої є соціалізація дитини. Я категорично проти інтегрованого вчителя - в «одному флаконі». Це – удар по основі основ школи, яку сьогодні ми маємо. Чому мільйони українців із задоволенням забирають на роботу в інші країни? Тому що ми формуємо освічену націю. Чи готові ми втратити це? До тих пір, поки я є виконувачем обов’язків голови парламентського Комітету, ми завжди будемо казати профільному міністерству: «Ні!», - наголосив Олександр Співаковський.
Як наголосили народні депутати, пропозиції, які прозвучали на форумі від науковців та вчителів, будуть систематизовані та трансформовані в нормативні акти.
За словами Олександра Домбровського, така дискусія має бути постійною і обов’язково повинна викликати зворотний зв’язок – чіткі пропозиції змін до нормативних актів.