Новини

22 червня 2018, 15:52

«Спільна позиція спікерів Литви, Грузії, Молдови та Віце-спікера Польщі щодо доцільності введення санкцій проти «Північного потоку-2» та створення Єдиного центру з протидії гібридній агресії з боку РФ буде представлена під час зустрічі з представниками Конгресу США вже наступного тижня», - Андрій Парубій

докладніше
22 червня 2018, 15:46

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій підписав Закон «Про утворення Вищого Антикорупційного суду»

докладніше
22 червня 2018, 15:25

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій 23 червня візьме участь у роботі ІІІ Форуму місцевого розвитку (м.Трускавець)

докладніше
22 червня 2018, 14:24

Голова Комітету у закордонних справах Ганна Гопко провела зустріч з Директором Департаменту двосторонніх відносин Міністерства закордонних справ та торгівлі Австралії Девідом Льюїсом та Надзвичайним і Повноважним Послом Австралії в Україні Меліссою О`Рурк

докладніше
22 червня 2018, 13:54

Відбулося ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

докладніше
22 червня 2018, 11:52

У «Відомостях Верховної Ради України» надруковано Постанову про Звернення Верховної Ради України до міжнародної спільноти у зв’язку з неправосудним вироком Московського міського суду у справі протиправно утримуваного в РФ громадянина України Романа Сущенка

докладніше
22 червня 2018, 11:37

"Година запитань до Уряду" (відео)

докладніше
22 червня 2018, 10:30

У Спеціальній контрольній комісії з питань приватизації відбулася робоча нарада з актуальних проблем реформування торфодобувної галузі

докладніше
22 червня 2018, 10:15

Комітет розглянув проекти законів щодо сільськогосподарської кооперації

докладніше
22 червня 2018, 10:08

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій привітав державних службовців з професійним святом

докладніше
22 червня 2018, 09:15

Анонс головних тем «Голосу України»

докладніше
21 червня 2018, 18:43

Андрій Парубій: Настав час, щоб Верховна Рада України раз і назавжди поставила крапку у питанні зняття депутатської недоторканності, щоб народні депутати як усі громадяни України були рівні перед Законом, рівні перед правосуддям (відео)

докладніше
21 червня 2018, 18:31

Заступник голови Комітету з питань європейської інтеграції Марія Іонова провела особистий прийом громадян

докладніше
21 червня 2018, 18:13

Відбулося вечірнє пленарне засідання Верховної Ради України

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Конституційна комісії
Децентралізація влади
06 березня 2018, 18:00

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Учасники круглого столу «Проблеми формування в Україні мінімальних запасів нафти й нафтопродуктів» обговорили проблеми та перспективи створення в нашій країні нафтового резерву

 
У Національному інституті стратегічних досліджень відбувся круглий стіл «Проблеми формування в Україні мінімальних запасів нафти й нафтопродуктів», організований спільно з Комітетом Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки. У дискусії взяли участь народні депутати, провідні науковці, експерти неурядових організацій та іноземні фахівці, представники Адміністрації Президента, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.

На заході були обговорені проблеми й перспективи створення в Україні нафтового резерву, позиції бізнесу, незалежних експертів і громадськості щодо його формування, напрями співробітництва органів державної влади з імплементації в Україні вимог Директиви 2009/119/ЄС про зобов’язання держав-членів підтримувати мінімальний рівень резервів сирої нафти та/чи нафтопродуктів, що вбачається одним з найважливіших завдань у сфері гарантування національної безпеки.

Як зазначив, відкриваючи дискусію, директор НІСД Володимир Горбулін: «Проблематика формування стабільності на енергетичних ринках, забезпечення стійкості енергетики є надзвичайно актуальною і потребує розробки адекватних сьогоденню інструментів запобігання та реагування на можливі загрози. Світ уже запропонував низку таких інструментів. Спираючись на них і маючи власний досвід стабілізації роботи енергетики в умовах гібридної агресії, Україні варто якнайшвидше створити законодавчу, організаційну та ресурсну базу для формування необхідних запасів». За словами В. Горбуліна: «Ця, на перший погляд, утилітарна тема має, тим не менш, глибинне, надважливе значення. Адже не секрет, що Україна є надзвичайно залежною від зовнішніх постачань нафтопродуктів. Близько 80 % бензину, дизельного палива, скрапленого нафтового газу, авіаційного гасу, мазуту імпортується, причому більшу частину з них вироблено з російської нафти. Не можна виключати ситуації, спровокованої ззовні нестачі нафтопродуктів, що здатне спричинити кумулятивне зростання цін на товари та послуги, а також посилити соціальне невдоволення. Світ уже запропонував ряд механізмів та інструментів у цій сфері, і Україна, опираючись на них і маючи власний досвід стабілізації роботи енергетики в умовах гібридної агресії, має якнайшвидше запропонувати правові інструменти та практичні заходи у цій сфері».

У своєму виступі в.о. голови Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Олександр Домбровський наголосив на важливості створення резервів нафти та нафтопродуктів, оскільки це «дозволить знизити ризик і залежність від зовнішніх постачань та сприятиме стабілізації внутрішнього ринку». За словами О. Домбровського: «Комітет з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки тримає «руку на пульсі» в частині виконання наших зобов’язань по Угоді про асоціацію з ЄС та в Енергетичному Співтоваристві». Він відзначив постійний робочий контакт із головою Представництва ЄС Хюгом Мінгареллі та директором секретаріату Енергетичного Співтовариства Янезом Копачем щодо законодавчого забезпечення прогресу України у виконанні своїх зобов’язань у сфері енергетики. І створення системи нафтових резервів є одним із цих пріоритетів. О.Домбровський наголосив, що «найближчим часом нам необхідно зробити декілька важливих кроків: врахувавши європейський досвід, визначитися остаточно із організаційною моделлю, структурою запасів, прийняти необхідні нормативні акти, узгодивши їх із законодавством ЄС та забезпечити координацію дій органів влади, що вдосконалить управління та ефективність прийнятих рішень. При цьому ми обов’язково маємо врахувати адаптаційні умови для України, адже модель стабілізації економіки в умовах мирного часу суттєво відрізнятиметься від моделі, що має діяти під час неоголошеної гібридної війни».

Модератор дискусії, завідувач відділу енергетичної та техногенної безпеки НІСД Олександр Суходоля наголосив: «Виконуючи свої зобов’язання в рамках Директиви 2009/119/ЄС, ми також маємо врахувати, що створення резервів ресурсів та обладнання, формування спроможності дублювання функцій на випадок виникнення криз є одним з інструментів забезпечення стійкості енергетики і загалом національної стійкості. І в рамках цієї системи забезпечення стійкості, енергетика є одним із пріоритетних напрямів».

Проблематику формування стратегічних нафтових резервів та виконання Україною своїх зобов’язань в рамках членства в Енергетичному Співтоваристві було розкрито у виступі провідного наукового співробітника НІСД Геннадія Рябцева. Він зазначив, що відставання України у цій сфер була зумовлена процесом одночасного реформування енергетичного сектору та системи управління у галузі. Проте, попри тривале зволікання, процес виконання міжнародних зобов’язань України вже ж вдалося зрушити з мертвої точки. Цьому сприяли ініціативи Державного агентства резерву України, сприяння членів Комітету Верховної Ради з питань ПЕК, ядерної політики та ядерної безпеки, два проекти технічної допомоги ЄС, експерти яких нарешті об’єднали зусилля, а також підтримка з боку експертного співтовариства.

Як зазначив у своєму виступі голова Держрезерву Вадим Мосійчук: «Нинішній, 2018 рік має стати роком затвердження моделі створення запасів Урядом, розроблення та ухвалення законопроекту «Про мінімальні запаси нафти та нафтопродуктів», внесення необхідних змін і доповнень до чинних нормативно-правових актів».

Під час круглого столу було презентовано модель створення в Україні мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів. Доповідаючи про неї, старший експерт проекту технічної допомоги ЄС Анастасія Калкавора сформулювала спільні рекомендації команди українських та європейських експертів, які працювали над моделлю в рамках проекту технічної допомоги ЄС: «Беручи до уваги значну залежність України від імпорту нафтопродуктів, варто створювати резерви на постійній основі, що дорівнюють кількості, представленій 90 днями середньодобового імпорту нетто. Рекомендується: зберігати 30% нафти і 70% нафтопродуктів; нафтопродукти мають включати автомобільний бензин і дизельне паливо;  створити незалежне агентство з такою структурою; щоб зменшити операційні затрати, рекомендовано використовувати систему stock-tickets, яка дозволяє зберігати використовувати потужності зберігання у сусідніх державах на основі міжнародних угод; інші затрати мають фінансуватися з акцизного податку.

Точкою зору Енергетичного Співтовариства на проблеми формування мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів в Україні поділився під час круглого столу експерт з нафтових питань Секретаріату Енергетичного Співтовариства Адріан Ясімі. Він зазначив, що проект «Нафтові резерви» є частиною загального проекту обсягом 2,3 млн євро і тривалістю 30 місяців. Проте досі ці кошти не є затребуваними, оскільки Кабінет Міністрів України ще не вибрав моделі створення мінімальних запасів нафти й нафтопродуктів. На думку А. Ясімі, «основною проблемою, що наразі існує, є недостатня політична підтримка. Іншими проблемами, що потребують вирішення, є брак інформації та недостатня прозорість даних».

Міжнародний досвід створення нафтових резервів було узагальнено у виступі керівника секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Олега Дудкіна: «Розробляючи спеціальне законодавство з управління запасами, варто врахувати можливість стримування, обмеження попиту на час кризи. Доцільним є також запровадження на рівні Енергетичного Співтовариства практик відпрацювання заходів колективного реагування на надзвичайні ситуації в енергетиці на кшталт використовуваних державами-членами Міжнародного енергетичного агентства (Emergency Response Exercises). Створивши власну систему запасів, Україна обов’язково має стати учасницею загальноєвропейського механізму колективних дій держав у разі настання кризи».

За словами генерального директора ТОВ «Нафтогазбудінформатика» Леоніда Уніговського, який брав участь у розробленні в 2009 році Концепції створення в Україні мінімальних запасів нафти і нафтопродуктів на період до 2020 року: «Термін «до 2023 року» не має вводити в оману. Виходячи з наявного досвіду, якщо ми все будемо робити послідовно, очікуючи ухвалення кожного з необхідних законодавчих актів, то нічого не встигнемо. Варто більшість нормотворчих процесів реалізовувати паралельно».

За матеріалами дискусії будуть напрацьовані практичні рекомендації з вирішення проблем, що виникли під час створення нафтових резервів.