Новини

19 вересня 2018, 18:52

Секретар Комітету з питань охорони здоров’я Олена Колганова провела особистий прийом громадян

докладніше
19 вересня 2018, 17:58

Ірина Геращенко: «Українська сторона вважає неможливим повернення делегації РФ в ПАРЄ без виконання резолюцій Асамблеї»

докладніше
19 вересня 2018, 16:59

Комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення провів слухання на тему: "Соціальний захист людей похилого віку"

докладніше
19 вересня 2018, 16:50

Комітет з питань запобігання і протидії корупції планує заслухати звіт про діяльність НАБУ 3 жовтня

докладніше
19 вересня 2018, 14:35

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій підписав Закон «Про внесення зміни до статті 6 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» (відео)

докладніше
19 вересня 2018, 14:25

Комітет з питань економічної політики провів Міжнародну конференцію "Реформування системи банкрутства в Україні з огляду на кращі світові практики - детонатор інвестиційного буму та економічного прориву" (відео)

докладніше
19 вересня 2018, 14:20

Відбулося ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

докладніше
19 вересня 2018, 14:10

Ірина Геращенко: Парламент має якнайшвидше прийняти закон про гуманітарне розмінування (відео)

докладніше
19 вересня 2018, 10:51

«Сенат США схвалив проект бюджету Пентагону на 2019 рік, у якому передбачив збільшення безпекової допомоги Україні до 250 мільйонів доларів», - Андрій Парубій

докладніше
19 вересня 2018, 09:40

Комітет з питань бюджету провів виїзне засідання в Одесі

докладніше
19 вересня 2018, 09:35

Комітет з питань інформатизації та зв’язку заслухав доповідь Постійного представника Президента України в Криму про виконання заходів з протидії російській агресії

докладніше
19 вересня 2018, 09:21

Огляд головних тем «Голосу України» від 19 вересня

докладніше
19 вересня 2018, 09:02

Під головуванням Першого заступника Голови Верховної Ради України Ірини Геращенко відбулося засідання «Мінської платформи» за участі спецпредставника чинного Голови ОБСЄ в Україні та у ТКГ Мартіна Сайдіка

докладніше
18 вересня 2018, 18:20

«Співпраця між Україною і Норвегією в останній період набула особливо високої динаміки», - Андрій Парубій під час зустрічі з Головою Стортингу Королівства Норвегія Тоне Вілхелмсен Трьоен

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
23 лютого 2018, 10:23

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Опубліковано Закон України "Про особливості державної політики щодо забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях в Донецькій і Луганській областях"

Сьогодні газета Верховної Ради України "Голос України" опублікувала Закон України "Про особливості державної політики щодо забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях в Донецькій і Луганській областях", № 2268-VIII.

18 січня 2018 року Верховна Рада України ухвалила Закон України "Про особливості державної політики щодо забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях в Донецькій і Луганській областях". За нього проголосували 280 народних депутатів. Голова Верховної Ради підписав Закон 8 лютого, Президент України – 20 лютого. Закон набирає чинності на другий день після його опублікування – 24 лютого 2018 року.

Законодавчий акт визначає особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях.

Законом встановлено, що «тимчасово окупованими територіями у Донецькій та Луганській областях на день ухвалення цього Закону визнаються частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють загальний ефективний контроль».

Законом встановлено, що «правовий статус тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, а також правовий режим на зазначених територіях визначаються цим Законом, Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, принципами та нормами міжнародного права».

Згідно із Законом, «тимчасова окупація Російською Федерацією територій України, визначених  частиною першою статті 1 цього Закону, незалежно від її тривалості є незаконною і не створює для Російської Федерації жодних територіальних прав».

Актом встановлено, що «діяльність збройних формувань Російської Федерації та окупаційної адміністрації Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що суперечить нормам міжнародного гуманітарного права, є незаконною, а будь-який виданий у зв’язку з такою діяльністю акт є недійсним і не створює жодних правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження або смерті особи на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, які додаються до заяви про державну реєстрацію народження особи та заяви про державну реєстрацію смерті особи відповідно».

Згідно із Законом, «відповідальність за моральну та матеріальну шкоду, завдану державі Україна, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, фізичним та юридичним особам, покладається на Російську Федерацію».

У межах тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях діє особливий порядок забезпечення прав і свобод цивільного населення, визначений цим Законом, іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, принципами та нормами міжнародного права.

Законом встановлено: «за державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб’єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях».

Визначений Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» порядок регулювання правочинів та реалізації прав суб’єктів, визначених частинами шостою і сьомою цієї статті, поширюється з урахуванням необхідних змін (mutatis mutandis) на тимчасово окуповані території України у Донецькій та Луганській областях, крім порядку в’їзду осіб на тимчасово окуповані території в Донецькій та Луганській областях та виїзду з них, що встановлюється відповідно до цього Закону, та порядку територіальної підсудності справ, підсудних розташованим на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях судам, що встановлюється відповідно до Закону України «Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв’язку з проведенням антитерористичної операції».

Законом встановлено, що «особи, які беруть участь у збройній агресії Російської Федерації або залучені до участі в окупаційній адміністрації Російської Федерації, несуть кримінальну відповідальність за діяння, що порушують законодавство України та норми міжнародного гуманітарного права.»

Згідно із Законом, «державна політика із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях базується на Конституції та законах України, міжнародних договорах, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, принципах і нормах міжнародного права».

Цілями державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях є:

1) звільнення тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях та відновлення на цих територіях конституційного ладу;

2) захист прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

3) забезпечення незалежності, єдності та територіальної цілісності України.

Законом встановлено, що «Російська Федерація як держава-окупант відповідно до IV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, IV Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 12 серпня 1949 року та Додаткового протоколу до Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року, що стосується захисту жертв міжнародних збройних конфліктів (Протокол І), від 8 червня 1977 року зобов’язана забезпечити захист прав цивільного населення та створити необхідні умови для його життєдіяльності.

Факт остаточного виведення та повної відсутності всіх збройних формувань Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях у порядку, визначеному цим Законом, встановлюється Міністром оборони України та Міністром внутрішніх справ України шляхом спільного подання Президентові України, який виключно на цій підставі приймає відповідне рішення.»

Прикінцевими і перехідними положеннями встановлено, що цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Цей Закон діє без шкоди для невіддільного суверенного права України на тимчасово окуповану Російською Федерацією територію Автономної Республіки Крим та міста Севастополя та заходів, спрямованих на відновлення територіальної цілісності України у межах її міжнародно визнаного державного кордону.

Законом внесено зміни до законів України: «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про військово-цивільні адміністрації», «Про правовий режим воєнного стану», «Про Збройні Сили України», «Про прокуратуру», «Про судовий збір», «Про боротьбу з тероризмом», «Про контррозвідувальну діяльність».

Проект Закону було зареєстровано за №7163.