Формат зустрічі передбачав обговорення поточного стану імплементації проектів законів у сфері транспорту, спрямованих на виконання зобов’язань відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
Хенрік Хололей висловив сподівання, що з огляду на незначний прогрес у процесі адаптації транспортної сфери, координація дій між Урядом, профільним міністерством та Парламентом має бути забезпечена на належному рівні. Він поділився власним досвідом, який здобув в якості урядового уповноваженого при вступі Естонії до Європейського Союзу і наголосив на необхідності до 2023 року імплементації Україною понад 48 директив у сфері транспорту.
Марія Іонова запевнила у готовності Комітету з питань європейської інтеграції, попри певну інституційну обмеженість, сприяти процесу адаптації та наголошувати на важливості комплексного реформування транспортної інфраструктури, в рамках якого законопроекти на виконання Угоди про асоціацію мають бути ініційованими профільними міністерствами з врахуванням можливих соціально-економічних наслідків. За її словами, прийняти законопроекти у Парламенті є досить серйозним викликом, з огляду на специфіку транспортної галузі, однак ще більш важливим є подальший парламентський контроль за процесом імплементації. Адже закони мають працювати на користь українських громадян, які щоденно користуються транспортними послугами, зауважила Марія Іонова.
Резюмуючи, учасники зустрічі домовилися щодо подальших кроків у процесі адаптації та визначили практичні рамки посилення інституційної спроможності залучених профільних структурних підрозділів комітетів та міністерства.