Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування відповідно до частини першої статті 156 Регламенту Верховної Ради України направив пропозиції до проекту Закону про Державний бюджет України на 2018 рік (№ 7000).

Під час розгляду питання за участі представників всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, а також експертного середовища члени Комітету констатували, що поданий на розгляд Парламенту законопроект несе загрозу нівелювання здобутків фінансової децентралізації попередніх років.

Так, за результатами попереднього аналізу, законопроект додатково обтяжує місцеві бюджети видатками на оплату пільг населенню за житлово-комунальні послуги, фінансування вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації (технікуми, коледжі, училища), пільгове перевезення окремих категорій громадян, погашення заборгованості з різниці в тарифах минулих років, фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження. Крім того, законопроект не передбачає рівного та справедливого підходу до розподілу додаткової дотації на здійснення переданих із державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я.

З метою врегулювання порушених питань до Комітету з питань бюджету були направлені пропозиції до проекту Закону про Державний бюджет України на 2018 рік (№ 7000), а також до проекту Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (№ 7116), якими передбачається:

– збільшити обсяги освітньої субвенції для забезпечення належного фінансування видатків на оплату праці педагогічного персоналу;

– збільшити обсяг медичної субвенції для забезпечення в повному обсязі асигнуваннями видатків на надання вторинної, третинної та екстреної медичної допомоги населенню;

– списати заборгованість місцевих бюджетів за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, що надавалися місцевим бюджетам за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку у 2009-2014 роках;

– закріпити гарантовані державою соціальні пільги за державними програмами соціального захисту шляхом передбачення відповідних субвенцій;

– виділити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам у розмірі не менше 2,5 млрд. грн. на компенсацію пільгового перевезення окремих категорій громадян;

– зберегти механізм надання пільг та субсидій за житлово-комунальні послуги за рахунок субвенції з державного бюджету;

– врегулювати проблему заборгованості з різниці в тарифах шляхом списання зазначеної заборгованості та нарахованих штрафних санкцій;

– встановити прямі міжбюджетні відносини з усіма об’єднаними територіальними громадами, в яких відбулися перші вибори у 2017 році;

– збільшити обсяг субвенції на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, до 392 млн. грн.;

– підвищити норматив зарахування податку на доходи фізичних осіб для міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад та м. Києва до рівня 65%;

– збільшити обсяг додаткової дотації з державного бюджету на компенсацію втрат доходів місцевих бюджетів внаслідок наданих державою податкових пільг зі сплати земельного податку суб'єктам космічної діяльності та літакобудування до 400 млн. грн.;

– збільшити обсяг стабілізаційної дотації до 2 млрд. грн. для забезпечення врегулювання оперативних проблемних питань місцевих бюджетів;

– зберегти існуючий мотиваційний механізм горизонтального вирівнювання, не допустивши зміни відсотка вилучення реверсної дотації з 50% до 80%;

– збільшити обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад з 1,9 млрд. грн. до 2,5 млрд. грн.;

– збільшити відсоток зарахування екологічного податку до бюджетів місцевого самоврядування до рівня 55%;

– здійснювати фінансування вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації виключно за рахунок коштів обласних бюджетів;

– підвищити частку відрахувань акцизного податку з виробленого та ввезеного на митну територію України пального до бюджетів місцевого самоврядування з 13,44% до 17,66% у зв’язку із недоотриманням значної суми коштів місцевими бюджетами у 2017 році.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00