Законопроектом №7083 пропонується змінити розрахункову дату, визначену у Законі України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії», з 01 липня 2016 року на 01 січня 2018 року, розширити перелік суб’єктів господарювання, щодо стягнень на користь яких зупиняються виконавчі провадження.

Відповідні зміни передбачається внести до законів «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії» та «Про виконавче провадження».

Під час реалізації заходів, визначених Законом «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії», метою якого було забезпечення сталого функціонування підприємств теплоенергетики та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, встановлено проблемні питання, які не дозволяють в повній мірі забезпечити реалізацію визначених заходів та можуть бути врегульовані шляхом внесення відповідних змін до Закону.

Вказаний закон запровадив механізми врегулювання заборгованості за енергоносії, зафіксованої станом на 1 липня 2016 року.

Загальний обсяг заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих підприємств, що підлягає врегулюванню відповідно до Закону, станом на 1 липня 2016 року становив 18,7 млрд. гривень, станом на 18 липня 2017 року кредиторська заборгованість перед постачальником природного газу теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за природний газ, використаний для виробництва теплової енергії, надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, становить 25,3 млрд. гривень і буде зростати. Значну частину вищезазначеної заборгованості складають штрафні санкції, які підлягають списанню у разі врегулювання заборгованості з використанням механізмів, передбачених Законом.

Таким чином, заборгованість перед постачальником природного газу, що утворилася з 1 липня 2016 року до сьогодні та не підлягає врегулюванню з використанням механізмів Закону, станом на 18 липня 2017 року складає 9,6 млрд. гривень. При цьому заборгованість держави з відшкодування пільг і житлових субсидій за 2017 рік перед підприємствами теплоенергетики складає 6,7 млрд. гривень, що може бути використана для погашення більшої частини заборгованості підприємств перед постачальником природного газу. Водночас на заборгованість за спожитий газ можуть бути нараховані та стягнуті штрафні санкції, що призведе до невиправданих збитків та погіршить фінансовий стан підприємств у період проходження опалювального сезону.

Народні депутати звернули увагу на те, що неврегульованим залишається порядок розподілу коштів з оплати за природний газ та з оплати за його транспортування, розподіл, балансування. Це, в свою чергу, призводить до зростання кредиторської заборгованості перед операторами щодо транспортування та розподілу природного газу теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за природний газ, використаний для виробництва теплової енергії, надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води.

Члени Комітету підтримали проект, прийняття якого дозволить впровадити ефективні механізми погашення заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00