У продовження заходів з підтримки парламентської реформи Програмою USAID РАДА організовано круглий стіл на тему «Взаємодія законодавчої та виконавчої влади: ефективні, прогнозовані, якісні законодавчі рішення». Захід відбувся в рамках проведення регламентних дискусій, метою яких є сприяння імплементації парламентської реформи.

У ході круглого столу народні депутати, члени робочої групи з реформування парламенту, незалежні експерти, представники Апарату Верховної Ради України, громадського сектору обговорювали головні завдання Верховної Ради та Кабінету Міністрів для запровадження ефективних, прогнозованих, якісних законодавчих рішень. Загалом дискусія охоплювала два головні аспекти - узгодження законодавчих ініціатив між урядом і парламентом та контроль за виконанням законів.

Під час обговорення зауважувалось, що основний акцент у взаємодії парламенту з урядом у сфері законодавчого процесу має стосуватися кардинальної зміни підходів до подальшого формування національного законодавства, зокрема шляхом запровадження інституційних механізмів, які б перешкоджали поширенню практики законодавчого активізму та унеможливлювали подальше падіння рівня якості ухвалених законів. Зокрема, пропонувалося повернутися до реалізації ідеї ухвалення закону про закони і законодавчу діяльність, який має «розвантажити» Регламент Верховної Ради від надмірної кількості невластивих йому матеріальних норм, а також вирішити питання щодо змістовного наповнення законів, забезпечення відповідності їх текстів певним обов’язковим нормативним вимогам і критеріям.

При цьому пропонувалося на нормативному рівні встановити, що законодавча діяльність повинна відповідати критеріям, що знайшли втілення у практиці Європейського суду з прав людини. А саме, що правова норма не вважається законом, якщо вона не сформульована достатньо чітко для того, щоб громадянин міг регулювати власну поведінку. Положення законів мають бути сформульовані так, щоб гарантувати засіб юридичного захисту від свавільного втручання органів державної влади у права людини і громадянина. Закон повинен грунтуватися на засадах балансу публічного та приватного інтересів.

Окрім того, учасники обговорення акцентували увагу на законодавчому закріпленні інституту правового моніторингу ефективності прийнятих законів, адже, як підкреслювалося, правовий моніторинг важливий для всієї системи українського законодавства та його окремих напрямків, і для розвитку підзаконної правозастосовної діяльності: отримання і використання експертних оцінок та основі результатів аналізу в процесі вироблення прогнозу розвитку законодавства, поліпшення застосування результатів правозастосування в управлінні та юрисдикційних системах держави.

Також учасники круглого столу висловилися за доцільність зробити реалістичними та дієвими приписи Регламенту щодо планування законопроектної роботи парламенту.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

28 березня 2024 15:56
28 березня 2024 15:26
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 14:37
28 березня 2024 13:08
28 березня 2024 09:26
27 березня 2024 15:04
27 березня 2024 12:20
27 березня 2024 10:01
27 березня 2024 09:30