На засіданні Комітету, яке відбулося 12 липня, затверджено План роботи Комітету на період VІІ сесії Верховної Ради України VIII скликання. Зокрема, заплановано проведення комітетських слухань на тему: «Реформування системи військової освіти та підготовки військових кадрів у рамках оборонної реформи»; «Законодавчі зміни у сфері інформаційної безпеки та кібербезпеки у контексті забезпечення національної безпеки держави»; круглого столу на тему: «Перспективи законодавчого регулювання з питань розширення експортного потенціалу підприємств оборонно-промислового комплексу» тощо.

До Плану роботи Комітету внесені всі законопроекти, зареєстровані станом на 12 липня 2017 року, з підготовки яких Комітет визначено головним та до яких Комітет надає висновки головному комітету.

Відповідно до порядку денного Комітет розглянув поданий народним депутатом України І.Вінником проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо приведення законодавства у сфері проходження військової служби у відповідність до законодавства у сфері запобігання корупції та очищення влади) № 6051, доопрацьований, метою якого є удосконалення деяких питань, пов’язаних з дотриманням військовослужбовцями вимог антикорупційного законодавства, насамперед стосовно термінології, яка змінилася після прийняття законів «Про запобігання корупції» та «Про очищення влади».

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду проекту у першому читанні прийняти його за основу.

Комітетом повторно розглянуто з висновками Уряду три альтернативні законопроекти: про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення соціального захисту військовослужбовців №6268; про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення соціального захисту військовослужбовців №6268-1; про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення соціального захисту військовослужбовців №6268-2.

Метою їх прийняття є забезпечення виплати одноразової грошової допомоги членам сімей військовослужбовців, які померли після їх звільнення з військової служби, якщо смерть настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов’язаних з виконанням обов’язків військової служби.

Головна відмінність між цими проектами полягає у визначенні в них різного строку між звільненням з військової служби та смертю особи, яка проходила військову службу, протягом якого виплачується одноразова грошова допомога. У проекті №6268 таку допомогу пропонується надавати у разі, якщо між звільненням з військової служби та смертю особи, яка проходила військову службу, пройшло 3 місяці, у проекті №6268-1 - рік, а у проекті №6268-2 - 18 місяців.

Ще однією значною відмінністю є те, що у законопроекті №6268 його автори пропонують доповнити перелік підстав, коли призначення і виплата одноразової грошової допомоги не здійснюються, такою підставою є - навмисне порушення необхідних вимог безпеки.

Народний депутат Тетяна Чорновол заначила, що оскільки не існує законодавчо визначеного поняття "необхідні вимоги безпеки", застосування такої норми може містити значні корупційні ризики. З огляду на зазначене, законопроект №6268. Також відхилено проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення соціального захисту військовослужбовців №6268-2.

Під час обговорення зазначалося, що Міністерство фінансів не підтримало прийняття жодного із зазначених законопроектів та у своїх експертних висновках зазначило, що їх реалізація потребуватиме додаткових видатків державного бюджету у зв'язку із значним розширенням кола осіб, які матимуть право на отримання одноразової грошової допомоги, та випадків її виплати. Здійснити розрахунок потреби в коштах для реалізації будь-якого законопроекту на цей час неможливо, оскільки немає відповідних статистичних даних, тому реалізація будь-якого законопроекту, у разі прийняття, не буде забезпечена фінансовим ресурсом.

Голова Комітету Сергій Пашинський запевнив, що "найближчими днями будуть проголосовані зміни до Державного бюджету України на 2017 рік і ситуація зміниться. Тому, сподіваємось на підтримку цього законопроекту в залі".

Народний депутат Альона Шкрум від початку підтримувала прийняття за основу будь-якого законопроекту.

Народний депутат Ігор Луценко наполягав на збереженні строку 18 місяців та пропонував щоб таку допомогу могли отримувати сім’ї не лише військовослужбовців, а й резервістів.

Народний депутат Надія Савченко роз’яснила недоречність пропозиції щодо резервістів: "Людина, яка виконує завдання в зоні бойових дій, одразу ж набуває статус військовослужбовця".

За підсумками обговорення було прийняте рішення підтримати прийняття за основу законопроекту №6268-1, напрацьованого членами профільного Комітету, в якому, на думку членів Комітету, визначено оптимальний термін - один рік.

Під час засідання також був розглянутий проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків під час проходження військової служби у Збройних Силах України та інших військових формуваннях №6109.

Зазначалося, що цей законопроект покликаний сприяти утвердженню гендерної рівності у Збройних Силах України та інших військових формуваннях, а також протидіяти дискримінації за ознакою статі у сфері безпеки і оборони.

Члени Комітету рекомендують Верховній Раді за результатами розгляду проекту у першому читанні прийняти його за основу.

Комітет розглянув ще один законопроект, спрямований на створення додаткових умов, що сприятимуть унеможливленню дискримінації за ознакою статі при доступі до військової служби - проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері воєнної безпеки і оборони) №6171.

Члени Комітету ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду у першому читанні повернути законопроект суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання, оскільки:

законопроект отримав негативний висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому зауважується, що на сьогодні військовослужбовці-жінки користуються всіма пільгами, передбаченими законодавством з питань соціального захисту жінок, охорони материнства і дитинства, маючи при цьому навіть певні преференції. А запропоновані у проекті зміни є декларативними, надто оціночними, що не можуть суттєво вплинути на становище жінок у військових формуваннях, проте можуть негативно вплинути на забезпечення національної безпеки і оборони;

Міністерство оборони України вважає недоцільними зміни, передбачені законопроектом;

Уповноважений Верховної Ради України з прав людини висловила застереження щодо законопроекту, зауваживши, що прийняття запропонованих змін призведе до безпідставного обмеження пільг для жінок.

Розглянувши проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2018-2020 роки Комітет прийняв рішення запропонувати Комітету з питань бюджету, який є головним, рекомендувати Верховній Раді прийняти Проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2018-2020 роки №6591 з урахуванням пропозицій Комітету з питань національної безпеки і оборони, які не знайшли свого відображення у проекті Постанови, але їх врахування є доцільним під час формування бюджетів на 2018-2020 роки.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31