Комітет з питань бюджету на своєму засіданні розглянув проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік», поданий Кабінетом Міністрів України, № 6600 від 21.06.2017 р.

Згідно з пояснювальною запискою, законопроект підготовлено Міністерством фінансів України з метою спрямування перевиконання дохідної частини державного бюджету для збільшення видатків на вирішення найнагальніших проблемних питань оборони, громадського порядку і безпеки держави, соціально-економічних та інших нагальних питань.

При цьому зазначено, що перегляд показників державного бюджету здійснено на підставі оновлених прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2017 рік, врахованих при затвердженні державного бюджету /схвалених постановою КМУ від 31.05.2017 р. № 385 щодо змін до постанови КМУ від 01.07.2016 р. № 399/: оновлений прогноз номінального ВВП – 2845,8 млрд грн (попередній прогноз на 2017 р. – 2584,9 млрд грн, факт за 2016 р. – 2383,2 млрд грн) та його реальне зростання – на рівні 1,8% (попередній прогноз на 2017 р. – 3%, факт за 2016 р. – 2,3%); оновлений прогноз індексу споживчих цін /грудень до грудня попереднього року/ – 111,2% (попередній прогноз на 2017 р. – 108,1%, факт за 2016 р. – 112,4%); оновлений прогноз індексу цін виробників /грудень до грудня попереднього року/ – 116,8% (попередній прогноз на 2017 р. – 108,5%, факт за 2016 р. – 135,7%); оновлений прогноз середньомісячної зарплати – 7104 грн (попередній прогноз на 2017 р. – 5988 грн, факт за 2016 р. – 5183 грн) та її реальний приріст – 21,4% (попередній прогноз на 2017 р. – 5,4%, факт за 2016 р. – 9%).

Загалом законопроектом пропонується внести зміни до статей 1, 5, 24, 25 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (далі – Закон), доповнити Закон новими статтями 34, 35 і новим пунктом 21 Прикінцевих положень та внести зміни до додатків №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 і 9 до Закону, внаслідок чого передбачається загалом збільшити доходи державного бюджету на 25 969,2 млн грн або в середньому на 3,6% (у т.ч. за загальним фондом на 25 000 млн грн та за спеціальним фондом на 969,2 млн грн) та видатки – на 27 010,3 млн грн або в середньому на 3,4% (у т.ч. за загальним фондом на 24 990 млн грн та за спеціальним фондом на 2 020,3 млн грн), при цьому зменшити надання кредитів на 1 041,1 млн грн або в середньому на 7,1% (за спеціальним фондом), а також збільшити майже на 107 млрд грн або на 6,2% граничний обсяг державного боргу на 31.12.2017 р.

Зокрема, передбачається внести такі зміни до показників доходів державного бюджету:

збільшити податок та збір на доходи фізичних осіб на 7 106,2 млн грн (пояснення Уряду: за рахунок збільшення фонду оплати праці працівників);

збільшити ПДВ з ввезених на територію України товарів на 33 000 млн грн і ввізне мито на 707 млн грн (пояснення Уряду: за рахунок зростання обсягів імпорту товарів та послуг);

зменшити ПДВ з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування на 10 342,7 млн грн (пояснення Уряду: через збільшення обсягів експорту та, відповідно, заяв на відшкодування ПДВ, а також з урахуванням залишку сум, заявлених до відшкодування по реєстру заяв);

збільшити рентну плату для видобування нафти та газового конденсату відповідно на 875,9 млн грн та 620,6 млн грн (пояснення Уряду: за рахунок збільшення Мінекономрозвитку прогнозної середньорічної ціни одного бареля нафти марки “Brent” до 53 дол. США);

зменшити рентну плату для видобування природного газу на 3 406,1 млн грн (пояснення Уряду: через розірвання договорів по спільній діяльності (оподатковується за ставкою 70% при звичайній ставці 29%);

збільшити частину чистого прибутку та дивідендів на 4 600,2 млн грн (пояснення Уряду: за рахунок більших дивідендів НАК «Нафтогаз України»).

Щодо видаткової частини державного бюджету законопроектом, насамперед, пропонується збільшити загальний обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг на 14 100 млн грн (до 61 173,7 млн грн) /пояснення Уряду: з метою надання допомоги найуразливішим верствам населення в оплаті за житлово-комунальні послуги в умовах підвищення ціни на природний газ для населення/.

Поряд з тим, законопроектом передбачено збільшити видатки загального фонду для фінансового забезпечення невідкладних потреб на оборону і безпеку держави, у т.ч. пов’язаних із проведенням антитерористичної операції, у сумі 2 662,5 млн грн, а саме:

1 500 млн грн – Національній поліції /пояснення Уряду: на грошове забезпечення з нарахуваннями з метою покриття дефіциту у коштах на виплату грошового забезпечення для поліцейських (547 млн грн), а також матеріально-технічне забезпечення (953 млн грн)/;

352,8 млн грн – Міноборони /пояснення Уряду: на виплату одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), поранення та інвалідності військовослужбовців (249,8 млн грн), оплату комунальних послуг та енергоносіїв (100 млн грн), а також на забезпечення підготовки та участі збірної команди України у 2017 році в міжнародних спортивних змаганнях «Ігри Нескорених» (3 млн грн)/;

100 млн грн – Службі безпеки /пояснення Уряду: на грошове забезпечення з нарахуваннями для військовослужбовців спеціальних підрозділів та учасників АТО/;

400 млн грн – Адміністрації Держприкордонслужби /пояснення Уряду: на грошове забезпечення з нарахуваннями для учасників АТО (100 млн грн), а також на заходи з інженерно-технічного облаштування кордону (300 млн грн)/;

100 млн грн – Службі зовнішньої розвідки /пояснення Уряду: на оплату праці з нарахуваннями/;

177 млн грн – Державній службі з надзвичайних ситуацій /пояснення Уряду: на грошове забезпечення з нарахуваннями для рятувальників і пожежників (100 млн грн) та для забезпечення заходів з безпеки польотів (77 млн грн)/;

17 млн грн - ГУР Міноборони /пояснення Уряду: на виплату одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), поранення та інвалідності військовослужбовців (8,6 млн грн), а також на оплату комунальних послуг та енергоносіїв (8,4 млн грн)/.

Крім того, пропонується спрямувати додаткові видатки на:

забезпечення належного функціонування клінічних та наукових підрозділів Національної академії медичних наук України у сумі 500 млн грн, в т.ч. для забезпечення діяльності її клінічних підрозділів – 426,3 млн грн (з них 24 млн грн для забезпечення проведення імплантаційного слухопротезування), для забезпечення діяльності її наукових підрозділів – 73,7 млн грн;

лікування за кордоном хворих, яким не може бути надана відповідна медична допомога в Україні, у сумі 100 млн грн;

відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань (реімбурсація) у сумі 200 млн грн;

створення житла для дитячих будинків сімейного типу у сумі 77,7 млн грн;

надання державної підтримки для будівництва (придбання) доступного житла у сумі 30 млн грн.

Законопроектом передбачається встановити видатки загального фонду за новими бюджетними програмами, зокрема:

Укравтодору у сумі 800 млн грн за програмою «Покращення стану автомобільних доріг загального користування за маршрутом Львів-Тернопіль-Умань; Біла Церква-Одеса-Миколаїв» /пояснення Уряду: з метою розбудови автомобільного маршруту за напрямком Балтійське море – Чорне море, а саме для забезпечення ремонту ряду автомобільних доріг державного значення (Львів – Тернопіль, Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка на дільниці Тернопіль – Умань, Київ – Одеса та Одеса – Мелітополь – Новоазовськ на дільниці Одеса – Миколаїв)/;

Міненерговугілля у сумі 20 млн грн за програмою «Державна підтримка публічного акціонерного товариства «Магістральні газопроводи України» /пояснення Уряду: для продовження реалізації реформи ринку природного газу України, виконання умов Третього енергетичного пакету і зобов'язань перед Європейським Енергетичним Співтовариством та забезпечення незалежності діяльності з транспортування природного газу/.

За підсумками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 6600 від 21.06.2017 р.), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон із пропозиціями, що викладені у листу-висновку Комітету.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00