У заході взяли участь народні депутати, представники центральних і місцевих органів виконавчої влади та громадських організацій ветеранів.

Члени Комітету винесли на обговорення перелік ключових проблем соціального захисту ветеранів війни, учасників бойових дій та учасників АТО, а також розповіли про своє бачення шляхів створення та розвитку такої системи соціального захисту, яка змогла б ефективно вирішувати проблемні питання у цій сфері.

Під час «круглого столу» зокрема, наводилися дані, згідно з якими, станом на 1 січня 2017 року в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, обліковано 387,0 тисяч учасників бойових дій, 569,7 тисяч учасників війни, 116,4 тисячі інвалідів війни, 181,4 тисячі членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни.

Сьогодні в Україні існує два базових закони, що регламентують основні питання соціального захисту ветеранів війни та ветеранів військової служби - «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист».

Натомість питанням забезпечення реалізації їхніх прав на пільги та інші державні гарантії опікуються одночасно 19 суб’єктів: 4 державні органи зі спеціальним статусом, 7 міністерств, 8 інших центральних органів виконавчої влади, а також місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, що спричиняє справжній бюрократичний хаос.

На думку представників Комітету, наслідком цього хаосу є те, що міністерства та відомства постійно намагаються перекидати зобов’язання один на одного, при цьому уникають відповідальності і, відповідно, не можуть забезпечити повністю інтереси та права цих категорій громадян, які потребують соціального захисту.

Служба у справах ветеранів війни та учасників АТО є центральним органом виконавчої влади України, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів через Міністра соціальної політики.

Проте, ця Служба не наділена повноваженнями щодо координації роботи інших міністерств і відомств у сфері соціального захисту ветеранів. Як наслідок, для ветеранів залишаються проблемними такі питання, як поінформованість про свої права та соціальні гарантії, що призводить до несвоєчасного звернення до відповідних органів (а відтак, до втрати частини гарантованих пільг), відсутність єдиного скоординованого механізму забезпечення житлом та санаторно-курортним лікуванням тощо.

На думку народних депутатів, необхідно негайно напрацювати ефективний механізм реалізації соціального захисту у цій сфері та створити один державний орган, що нестиме відповідальність за ефективну реалізацію державної стратегії соціального захисту ветеранів. Про те, що саме такий шлях є ефективним і конструктивним, свідчить і міжнародний досвід. Так, у США, Канаді, Австралії, Хорватії існують Міністерства у справах ветеранів.

В рамках роботи круглого столу представники Комітету висловили низку пропозицій, зокрема, щодо вивчення та аналізу закордонного досвіду, адаптації найкращих практик до українських реалій, побудови цілісної системи з одним міністерством на чолі процесу та чіткою персоніфікованою відповідальністю тощо.

 


Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

24 квітня 2024 14:54
23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50