Новини

22 вересня 2017, 17:00

Комітет з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму пропонує Кабінету Міністрів доручити Національній поліції забезпечити функціонування окремого спеціалізованого підрозділу поліції у справах дітей відповідно до вимог міжнародного права у сфері ювенальної юстиції

докладніше
22 вересня 2017, 14:24

Відбулося ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

докладніше
22 вересня 2017, 12:35

Комітет з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму провів виїзне засідання у ДПУ МДЦ «Артек»

докладніше
22 вересня 2017, 11:38

Комітет рекомендує прийняти за основу проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України щодо стимулювання створення і розвитку сімейних фермерських господарств

докладніше
22 вересня 2017, 11:28

"Година запитань до Уряду" (відео)

докладніше
22 вересня 2017, 11:00

Відбулося засідання робочої групи з розробки проекту методології здійснення експертизи відповідності вимогам антикорупційного законодавства проектів нормативно-правових актів

докладніше
22 вересня 2017, 10:30

Комітет з питань економічної політики 28 вересня проведе круглий стіл, присвячений питанням приватизації державного майна

докладніше
22 вересня 2017, 09:45

Комітет з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства розглянув проблемні питання забезпечення сталого функціонування підприємств житлово-комунальної сфери для проходження опалювального сезону 2017-2018 років

докладніше
22 вересня 2017, 09:30

І.Геращенко: Для ефективної роботи Парламенту необхідно якнайшвидше імплементувати зміни до Регламенту Верховної Ради України, напрацьовані разом з Місією Пета Кокса

докладніше
21 вересня 2017, 18:41

Комітет з питань промислової політики та підприємництва провів круглий стіл на тему: “Розвиток суднобудування в Україні”

докладніше
21 вересня 2017, 18:20

Відбулося вечірнє пленарне засідання Верховної Ради України

докладніше
21 вересня 2017, 18:08

Комітет рекомендує прийняти у другому читанні та в цілому проект Закону про внесення зміни до статті 4 Закону України «Про використання земель оборони»

докладніше
21 вересня 2017, 17:30

Робоча група при Підкомітеті з питань запобігання і протидії політичній корупції упорядковуватиме напрямки використання бюджетних коштів фінансування політичних партій

докладніше
21 вересня 2017, 17:26

«Динаміка відносин між Україною і Узбекистаном зростає, доказом чого є ефективна економічна, культурна, гуманітарна та освітня співпраця», - керівник групи з міжпарламентських зв’язків з Республікою Узбекистан Павло Унгурян

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Портал відкритих даних
Конституційна комісії
Децентралізація влади
16 лютого 2017, 16:52

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Комітет з питань охорони здоров’я провів засідання «круглого столу» на тему: «Питання оплати праці медичних працівників»

 

Головною метою заходу є привернення уваги органів влади та суспільства до проблем оплати праці медичних працівників та підвищення престижності професії лікаря.

Під час обговорення зазначалося, зокрема, що сьогодні оплата праці переважної частини працівників галузей бюджетної сфери, в тому числі сфери охорони здоров’я, здійснюється на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери (далі - ЄТС). Формування схеми посадових окладів працівників здійснюється на основі мінімального посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС та відповідних тарифних коефіцієнтів за тарифними розрядами ЄТС. Віднесення посад (професій) працівників до відповідного тарифного розряду ЄТС здійснюється на основі таких критеріїв: професійно-кваліфікаційного рівня посади (професії) та складності, відповідальності виконуваної роботи. При віднесенні  посад (професій) працівників різних бюджетних галузей (охорони здоров’я, освіти, культури та інших) до відповідних тарифних розрядів ЄТС застосовані єдині підходи до кваліфікації працівників та складності виконуваних робіт.

Водночас за окремими рішеннями Уряду в деяких галузях бюджетної сфери, зокрема у сфері культури та мистецтва, були підвищені тарифні розряди окремих категорій працівників без зміни змісту роботи. Це призвело до диспропорції в оплаті праці працівників у різних бюджетних галузях, які виконують однакову за складністю та відповідальністю роботу.

Наприклад, на сьогодні посадовий оклад лікаря-хірурга вищої кваліфікації, вчителя вищої категорії визначається за 14 тарифним розрядом, а посадовий оклад суфлера національного театру, провідного бібліотекаря національного закладу культури – за 16 тарифним розрядом. При цьому кваліфікаційні вимоги до професійного рівня, знань та необхідного досвіду за посадами лікаря–хірурга, вчителя значно вищі, ніж за посадою суфлера чи бібліотекаря.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 р.    № 974 «Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 р. № 1298» посадові оклади педагогічних працівників навчальних закладів та установ освіти вже визначаються за тарифними розрядами ЄТС, збільшеними на 2 розряди (наприклад, посадові оклади директорів шкіл тепер визначаються не за 12-16, а за 14-18 тарифними розрядами ЄТС; вчителів усіх спеціальностей – за 10-14 тарифними розрядами ЄТС замість 8-12 тощо).

Незважаючи на те, що з 1 січня 2017 року Законом України «Про Державний бюджет України» встановлено мінімальну заробітну плату в розмірі 3200 грн, посадові оклади  працівників бюджетної сфери розраховуються, виходячи з розміру посадового окладу  працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, встановленого у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня календарного року (1600 грн).

Законом України «Про оплату праці» встановлено, що розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати (3200 грн).

Учасники «круглого столу» зазначають, що зміни, внесені до статті 95 Кодексу законів про працю України та статті 3 Закону України «Про оплату праці» в частині визначення мінімальної заробітної плати, призводять до порушення міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень у розмірі оплати кваліфікованої і некваліфікованої праці працівників бюджетної сфери.

Так, виходячи з норм вищезазначених законів, працівники некваліфікованої праці (прибиральники, сторожі, двірники тощо) та висококваліфікований персонал (лікарі, медичні сестри, фельдшери, юрисконсульти, економісти, бухгалтери тощо) отримуватимуть з урахуванням доплат і надбавок практично однакову заробітну плату.

Наприклад, лікарю-інфекціоністу без категорії посадовий оклад за Єдиною тарифною сіткою визначається за 10 тарифним розрядом, що з 1 січня 2017 року  становить 2912 гривень. Також лікар-інфекціоніст відповідно до умов оплати праці (наказ Мінсоцполітики України та МОЗ України від 05.10.2005 р. № 308/519) має право на підвищення у зв’язку з шкідливими умовами праці у розмірі 15 %, що становить 436,80 гривні. Отже, заробітна плата у нього складатиме 3348,8 гривні. Посадовий  оклад сторожа, що визначається за 1 тарифним розрядом, становить 1600 грн.  З 1  січня  2017 року йому, відповідно  до законодавства, проводиться доплата до мінімальної заробітної плати (3200 грн) у розмірі 1600 гривень.

Обговоривши зазначені питання та заслухавши тематичні доповіді, учасники «круглого столу» зазначили, що встановлення більш високих тарифних розрядів для медичних працівників з урахуванням професійно-кваліфікаційних вимог складності та відповідальності виконуваних робіт є надзвичайно актуальним та сприятиме забезпеченню гідної оплати праці медичних працівників,  підвищенню престижності професії лікаря, збереженню кадрового медичного персоналу галузі.

За результатами «круглого столу» ухвалено відповідна резолюція.

Участь у заході взяли народні депутати України, представники Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України, інших заінтересованих міністерств і відомств, обласних державних адміністрацій, Національної академії медичних наук України, органів місцевого самоврядування, профспілкових та громадських організацій.