Законопроектом №4701 пропонується внести зміни до Кримінального кодексу, Кодексу України про адміністративні правопорушення, законів України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки", "Про місцеві державні адміністрації", "Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років". Змінами до цих законодавчих актів, зокрема, пропонується уточнити визначення терміну "пропаганда комуністичного, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів" шляхом встановлення переліку видів діянь, які підпадають під це визначення, уточнити мету Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" та деякі інші його положення, які стосуються прийняття судом рішення про припинення діяльності юридичної особи, політичної партії, іншого об’єднання громадян. Також, пропонується подовжити термін, упродовж якого голова обласної державної адміністрації на виконання зазначеного Закону зобов’язаний прийняти розпорядження про перейменування районів у містах, скверів, бульварів, вулиць та інших об’єктів топоніміки населених пунктів, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму - з трьох до дев’яти місяців.

Законопроектом також пропонується статтю 436? Кримінального кодексу викласти в новій редакції, передбачивши кримінальну відповідальність за публічне заперечення або публічне виправдання злочинів комуністичного тоталітарного режиму, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режиму. При цьому, запропоновано запровадити адміністративну відповідальність за поширення, публічне використання символіки комуністичного та націонал-соціалістичного тоталітарних режимів, публічне виправдання, в тому числі з використанням засобів масової інформації, порушень або обмежень прав людини і основоположних свобод тоталітарними режимами, встановлення радянської влади, переслідування борців за незалежність України у ХХ столітті, а також за використання символіки комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів під час організації або проведення зборів, мітингу, вуличного походу, демонстрації (крім випадків використання такої символіки, визначених частиною третьою статті 4 Закону), тощо.

Члени Комітету під час обговорення зазначили, що загалом авторам законопроекту вдалося врахувати більшість рекомендацій Венеціанської комісії, подальше прийняття яких безумовно допоможе вдосконалити застосування окремих положень Закону № 317-VIII.

Водночас, народні депутати звернули увагу на те, що деякі положення законопроекту, зокрема в частині внесення змін до Кримінального кодексу, Кодексу України про адміністративні правопорушення та статті 7 Закону № 317-VIII не повністю узгоджуються із основними вимогами законодавчої техніки, які можливо вдосконалити при підготовці законопроекту до другого читання.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00
16 квітня 2024 13:28
15 квітня 2024 14:17
13 квітня 2024 15:36
12 квітня 2024 19:52
12 квітня 2024 18:24