До участі в заході було запрошено народних депутатів України, представників Адміністрації Президента, секретаріату Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства соціальної політики, інших міністерств і відомств, Національної академії медичних наук України, Національної академії державного управління при Президентові України, вищих медичних навчальних закладів, профільних стоматологічних асоціацій, спілок та об’єднань, студентства, волонтерських рухів.

Під час "круглого столу" зазначалося, що Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ), враховуючи значну розповсюдженість стоматологічних захворювань, у своїх рекомендаціях звертає увагу всіх країн світу на необхідність визначення чітких показників інтенсивності та поширеності стоматологічних захворювань, їх профілактиці та розробці власних (у кожній державі) алгоритмів профілактики з урахуванням регіональних профілів ризику.

Учасники заходу наголосили, що низький рівень стоматологічного здоров'я населення є нині однією з найбільш актуальних проблем і для сучасної України. Особливе занепокоєння викликає стабільно висока поширеність стоматологічних захворювань у всіх вікових періодах, у тому числі серед вагітних жінок та дітей.

Результати епідеміологічних досліджень свідчать, що розповсюдженість карієсу зубів тимчасового прикусу у 6-річних дітей становить 87,9%, а розповсюдженість карієсу зубів постійного прикусу у 12-річних дітей - 72,3%. Розповсюдженість хронічного катарального гінгівіту серед дітей віком 12-15 років становить у середньому 70-80%, сягаючи в окремих регіонах 95-98%. Розповсюдженість зубо-щелепних аномалій у дітей та підлітків віком 7-18 років перевищує 60,0%. Високою також залишається питома вага вроджених вад розвитку, пухлин, онкологічних та запальних захворювань, травм щелепно-лицевої ділянки. Стоматологічна захворюваність дитячого населення в забруднених регіонах перевищує у 1,5-3 рази аналогічні показники серед дітей, які проживають в екологічно благополучних регіонах.

Також існують проблеми з організацією кваліфікованої та доступної допомоги учасникам збройного конфлікту на сході України, що пов’язано з недостатнім фінансуванням та організаційними проблемами у цій сфері.

Крім того, на думку провідних фахівців та науковців, розвиток української стоматології суттєво гальмує відсутність в нашій державі інституту професійного медичного самоврядування, а також належного захисту прав пацієнтів та медиків. Так, наприклад, у країнах Європейського Союзу на сьогодні існує ряд Директив Єврокомісії та Європарламенту, що регламентують визнання професій лікарів, стоматологів, ветеринарів, фармацевтів як вільнозайнятих, та визначають особливості управління і зближення освітніх та навчальних програм з цих професій (Директива 2001/19/ЄC Європейського парламенту та Ради 14 травня 2001, опублікована в Офіційному журналі Європейських Співтовариств L 205, 31.07.2001 та ін.).

Нині у Верховній Раді на розгляді у першому читанні знаходиться проект закону про стоматологічну діяльність № 4736, спрямований на реалізацію Національної стратегії реформування системи охорони здоров’я в Україні на період 2015–2020 років у частині реалізації запланованих дій як короткострокових (встановлення інституційних принципів самоврядування лікарів; ухвалення законів у сфері професійної відповідальності та медичного самоврядування), так і середньострокових (функціональне реструктурування центральних і регіональних органів управління у сфері охорони здоров’я, підвищення кваліфікації персоналу; розробка нових стандартів, що базуються на засадах науково-доказової медицини та нової регуляторної бази для приватно-публічних партнерств у сфері охорони здоров’я) та довгострокових (ліцензування діяльності лікарів та укладення з ними угод; розвиток системи безперервної освіти у сфері охорони здоров’я).

Під час «круглого столу» його учасниками заслухано інформацію представників МОЗ України про стан надання стоматологічної допомоги населенню, а також доповіді провідних фахівців, науковців і юристів щодо перспектив розвитку вітчизняної стоматології, запровадження її професійного самоврядування та удосконалення законодавчого забезпечення у цій сфері.

Було обговорено також законопроект р. № 4736, його переваги, недоліки та необхідні кроки з подальшого його удосконалення.

Учасники засідання наголосили, що для розвитку системи стоматологічної медичної допомоги в Україні необхідно вживати заходів щодо підвищення її якості та доступності, впровадження обґрунтованих державних гарантій надання населенню безоплатної стоматологічної медичної допомоги, створення ефективної та прозорої моделі фінансування у цій сфері, спрямованої на реальні потреби пацієнтів, розробки та впровадження у діяльність стоматологічних закладів охорони здоров'я європейських стандартів медичної допомоги, раціоналізації використання ресурсів у цій сфері, удосконалення системи управління, оптимізації мережі державних і комунальних, відомчих стоматологічних закладів та надання їм автономності у роботі, а також поліпшення системи підготовки медичних працівників та умов оплати їх праці, оновлення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров'я тощо.

За результатами засідання «круглого столу» його учасниками ухвалено рішення про необхідність якнайшвидшого напрацювання відповідних законодавчих ініціатив та внесення їх у встановленому порядку на розгляд Верховної Ради України.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31
16 квітня 2024 16:15
16 квітня 2024 14:00
16 квітня 2024 13:28