Голова Верховної Ради України Андрій Парубій відкрив ранкове засідання.

Народні депутати після виступу представника двох фракцій із заявою приступили до розгляду питань порядку денного.

 Парламентарії розглянули у першому читанні проект Закону «Про енергетичну ефективність будівель» №4941 і за результатами голосування направили його на доопрацювання.

 

Прийнято за основу проект Закону "Про запобігання домашньому насильству".

Проектом №5294 пропонується визначити організаційно-правові засади запобігання та протидії домашньому насильству, основні напрями реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, спрямовані на захист прав та інтересів осіб, які постраждали від такого насильства.

Законопроект прийнято з урахуванням поправок, внесених під час обговорення.




Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України у зв’язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами».

Законопроектом з метою імплементації у чинне кримінальне і кримінальне процесуальне законодавство України положень Конвенції Ради Європи «Про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цим явищем» (Стамбульської конвенції) пропонується внести зміни до низки статей Кримінального кодексу та Кримінального процесуального кодексу.

Проектом, зокрема, передбачається внесення додаткових обтяжуючих обставин, що не обмежені фактом шлюбу - якщо ви перебуваєте в громадянському шлюбі з кривдником, є екс-подружжям або тільки зустрічаєтесь, до кривдника будуть застосовані обтяжуючі обставини. До пом’якшуючих обставин увійшов факт застосування сили особою, що сама була жертвою, по відношенню людини, яка виступала кривдником.

Законопроектом також передбачається обмеження можливості наближення кривдника до жертви насилля. Якщо насильні дії відбувалися по відношенню до дитини чи у її присутності, злочинець позбавляється права спілкуватися та бачитися з дитиною.

Документом передбачений механізм позбавлення прав кривдника на носіння зброї. На винесення вироку матимуть вплив факти переслідування жертв як фізичні, так і за допомогою телефонних дзвінків, смс, листів.

Законопроект прийнято з урахуванням пропозиції щодо вилучення з тексту поняття «сексуальна орієнтація».

Проект Закону зареєстровано за №4952.

 На доопрацювання за результатами голосування направлено проект Закону "Про ратифікацію Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цими явищами».


Прийнято Закон «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України».

Законом врегульовано питання, пов’язані із фінансовою підтримкою телерадіокомпаній, які функціонували на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, зокрема, Товариства з обмеженою відповідальністю «Телевізійна компанія «АТЛАНТ-СВ» для телеканалу з логотипом «ATR Т», на оплату послуг супутникового зв’язку та частини заборгованості за такі послуги, що утворилася з лютого 2014 року, оренду та придбання телевізійного обладнання, оренду приміщень, оплату послуг з використання та придбання об’єктів авторського права за рахунок коштів державного бюджету.

Законодавчим актом доповнено пункт 16 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) новим абзацом та установлено, як виняток з положень пункту 11 частини першої статті 87 цього Кодексу, що Кабінет Міністрів України може визначати у 2016 році напрямки використання бюджетних коштів на програми підтримки телерадіокомпаній, які функціонували на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.

Пунктом 16 розділу «Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу установлено, що на період дії Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» норми цього Кодексу, що поширюються на Автономну Республіку Крим та місто Севастополь, застосовуються в особливому порядку.

Закон прийнято з урахуванням наступної пропозиції: абзац другий пункту 1 законопроекту доповнити словами «і надають інформаційні послуги».

Проект Закону зареєстровано за №5333.

 

Прийнято Закон «Про внесення змін до Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі».


Законодавчим актом статтю 3 Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» викладено у редакції, згідно з якою «у Державному бюджеті України щорічно передбачаються видатки на фінансування робіт, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування.

Для цих цілей у складі спеціального фонду Державного бюджету України створюється державний дорожній фонд.

Дохідна частина цього фонду формується за рахунок:

1) акцизного податку з вироблених в Україні пального і транспортних засобів;

2) акцизного податку з ввезених на митну територію України пального і транспортних засобів;

3) ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них;

4) плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;

5) коштів спеціального фонду Державного бюджету України, отриманих шляхом залучення державою кредитів (позик) від банків, іноземних держав і міжнародних фінансових організацій на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування;

6) плати за проїзд платними автомобільними дорогами загального користування державного значення, максимальний розмір та порядок справляння якої встановлюються Кабінетом Міністрів України;

7) інших надходжень, передбачених Державним бюджетом України, в обсягах, що визначаються законом про Державний бюджет України на відповідний рік, а також надходжень, визначених статтею 5 цього Закону.

Законом встановлено, що кошти державного дорожнього фонду спрямовуються на:

1) фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення, а також виконання проектно-вишукувальних та науково-дослідних робіт, створення та функціонування інформаційно-аналітичної системи дорожнього господарства, забезпечення розвитку виробничих потужностей дорожніх організацій; проведення конкурсів і підготовку договорів щодо виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій, інших кредиторів та інвесторів, співфінансування зазначених робіт згідно з відповідними договорами, здійснення контролю за їх виконанням і прийняття доріг в експлуатацію, управління дорожнім господарством;

2) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, а також вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, яка розподіляється між місцевими бюджетами залежно від протяжності автомобільних доріг загального користування місцевого значення відповідної адміністративно-територіальної одиниці станом на 1 січня року, що передує плановому.

Зазначена субвенція може спрямовуватися на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах у розмірі не більше 20 відсотків обсягу такої субвенції, затвердженого законом про Державний бюджет України на відповідний рік для відповідного місцевого бюджету;

3) виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, отриманими державою або під державні гарантії, на розвиток та утримання мережі автомобільних доріг загального користування;

4) фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.

Порядок спрямування коштів державного дорожнього фонду визначається Кабінетом Міністрів України.

Перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення із зазначенням обсягів бюджетних коштів для фінансового забезпечення таких об’єктів затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням із Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Головним розпорядником коштів державного дорожнього фонду, які спрямовуються на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та інших заходів, визначених пунктами 1 і 3 частини четвертої цієї статті, є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства.

Головними розпорядниками коштів, визначених пунктом 2 частини четвертої цієї статті, які спрямовуються до територіальних дорожніх фондів, є Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Головним розпорядником коштів державного дорожнього фонду, які спрямовуються на фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм, є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту».

Прикінцевими та перехідними положеннями встановлено, що цей Закон набирає чинності з 1 січня 2018 року.

Законом встановлено, що надходження, визначені пунктами 1-3 частини третьої статті 3 Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України», зараховуються до спеціального фонду Державного бюджету України в такому розмірі:

у 2018 році - 50 відсотків;

у 2019 році - 75 відсотків;

з 2020 року - 100 відсотків.

Проект Закону зареєстровано за №4014а.

 

Прийнято Закон «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі».

Законодавчим актом Бюджетний кодекс України доповнено новою статтею 242, якою передбачено створення Державного дорожнього фонду України (далі - Фонд) у складі спеціального фонду державного бюджету, перелік джерел формування Фонду та напрями спрямування його коштів, а також визначення головних розпорядників коштів Фонду.

Законом запроваджено розподіл коштів Фонду таким чином: 60% - на фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та інші напрями, визначені абзацом другим частини третьої нової статті 24-2 Кодексу, а також на виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, отриманими державою або під державні гарантії, на розвиток та утримання мережі автомобільних доріг загального користування державного значення; 35% - на фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, а також на виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, отриманими державою або під державні гарантії, на розвиток та утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення; 5% - на фінансування заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.

Законом встановлено, що перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення із зазначенням обсягів бюджетних коштів для фінансового забезпечення таких об’єктів затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Законом перенесено із загального до спеціального фонду державного бюджету акцизний податок в частині нафтопродуктів і транспортних засобів, ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них, плату за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні /до 2015р. такі види доходів включалися до спеціального фонду державного бюджету/, та доповнено спеціальний фонд державного бюджету новими надходженнями, зокрема, платою за проїзд платними автомобільними дорогами загального користування державного значення шляхом внесення змін до пунктів 7, 8, 9, 16-2 і 52 частини другої статті 29 Кодексу (щодо доходів загального фонду державного бюджету) та доповнено частину третю цієї статті новими пунктами 1, 2, 3, 6, 6-1 і 6-2 (щодо доходів спеціального фонду державного бюджету).

Законом доповнено Кодекс новою статтею 1031 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах»

Законом встановлено, що у законі про Державний бюджет України затверджуються обсяги зазначеної субвенції окремо для бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів міст Києва та Севастополя.

Згідно з Законом, «субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах розподіляється між відповідними місцевими бюджетами залежно від протяжності автомобільних доріг загального користування місцевого значення у відповідній адміністративно-територіальній одиниці станом на 1 січня року, що передує плановому.

Зазначена субвенція може спрямовуватися на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах у розмірі не більше 20 відсотків обсягу такої субвенції, затвердженого законом про Державний бюджет України для відповідного місцевого бюджету».

Розділ IV «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 41 такого змісту:

«Установити, що акцизний податок з вироблених в Україні пального і транспортних засобів,  акцизний податок з ввезених на митну територію України пального і транспортних засобів та ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них, як виняток з положень пунктів 1-3 частини третьої статті 29 цього Кодексу,  зараховуються до спеціального фонду державного бюджету у 2018 році у розмірі 50 відсотків, у 2019 році – у розмірі 75 відсотків».

Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2018 року.

Проект Закону зареєстровано за №4015а.

Народні депутати не підтримали пропозицію головуючого про включення до порядку денного проекту Закону "Про внесення змін до прикінцевих та перехідних положень розділу IX Закону України "Про публічні закупівлі" щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення в Україні у 2017 році пісенного конкурсу "Євробачення"за №5319.

Головуючий  закрив ранкове засідання.


 


 


Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

24 квітня 2024 14:54
23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50