На засіданні Комітету, що відбулося 3 лютого 2016 року, було затверджено два роз’яснення Комітету, підготовлені ним відповідно до частини першої статті 13 та частини третьої статті 21 Закону України «Про комітети Верховної Ради України»:

- щодо процедури набуття повноважень сільським, селищним, міським головою;

- щодо можливості обрання одного старости виборцями декількох населених пунктів об’єднаної територіальної громади на підставі рішення відповідної місцевої ради.

Дані роз’яснення було надано як результат розглядів листа Центральної виборчої комісії у зв’язку із зверненням Якубовського С.О. та народного депутата України Македона Ю.М., в якому наголошувалося на неоднозначності положень чинного законодавства, що врегульовують процедури набуття повноважень сільським, селищним, міським головою, а також звернення Центральної виборчої комісії щодо надання роз’яснення положень законів України в частині можливості обрання одного старости виборцями декількох населених пунктів об'єднаної територіальної громади на підставі рішення місцевої ради. В обох роз’ясненнях Комітет висловився за необхідність вдосконалення норм чинного законодавства, які регулюють відповідні суспільні відносини, що дозволить уникнути різночитань та забезпечити однакове застосування.

Комітет взяв участь у розгляді в Парламенті Звіту Кабінету Міністрів України про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України у 2015 році. З цією метою на засіданні Комітету 15 лютого 2016 року було заслухано членів уряду: Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Г.Зубка, Міністра Кабінету Міністрів України Г.Онищенко, а також Голову Національного агентства України з питань державної служби К.Ващенка.

Під час розгляду Г.Зубко, зокрема, поінформував народних депутатів України – членів Комітету про перебіг реформи з децентралізації публічної влади, нагадав про її першочергове законодавче забезпечення шляхом прийняття підготовлених у Комітеті законів України «Про співробітництво територіальних громад», «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та оперативного внесення змін до них. За його словами, сьогодні відпрацьовано дорожню карту з впровадження реформи і вже сотні тисяч людей отримали можливість обрати нові органи місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад, використати переваги бюджетної децентралізації, сформувати проекти, дійсно спрямовані на стратегію розвитку громад. Г.Онищенко повідомила про заходи, що проводяться при підготовці до запровадження з 1 травня 2016 року норм нової редакції Закону України «Про державну службу в Україні» і передбачають, серед іншого, ліквідацію посади Міністра Кабінету Міністрів України, деполітизацію Секретаріату Кабінету Міністрів України, нові стандарти прозорості та відкритості у його діяльності. К.Ващенко повідомив про схвалену Стратегію реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування в Україні на період до 2017 року та затверджений план заходів щодо її реалізації, у рамках якого розпочато роботу щодо створення та функціонування централізованої інформаційно-аналітичної автоматизованої системи управління людськими ресурсами на державній службі (єдиний веб-портал), зокрема її важливої складової – автоматизованого обліку кількісного складу державних службовців.

За результатами обговорення на засіданні Комітету 17 лютого 2016 року Постанови Центральної виборчої комісії від 4 лютого 2016 року № 11 «Про звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо збільшення видатків Державного бюджету України на 2016 рік за бюджетною програмою 6741020 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» Комітет звернувся до Прем’єр-міністра України А.Яценюка та Голови Комітету Верховної Ради України з питань бюджету А.Павелка з проханням при підготовці законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» передбачити також збільшення видатків за вищевказаною бюджетною програмою на 30000,0 тис. гривень.

 

На засіданні Комітету 17 лютого 2016 року розглядався проект Постанови "Про призначення чергових виборів депутатів окремих районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Донецької та Луганської областей та відповідних сільських, селищних, міських голів" № 3780, поданий народними депутатами України В.Гусаком, С.Дунаєвим, Ю.Іоффе та іншими. Даним Проектом пропонувалося призначити на 24 квітня 2016 року чергові місцеві вибори у 80-ти населених пунктах Донецької області та 28-ми населених пунктах Луганської області, в яких вони не були проведені 25 жовтня 2015 року у зв’язку із встановленням неможливості їх проведення постановами Центральної виборчої комісії від 29 серпня 2015 року відповідно №207 та №208, що були прийняті на виконання пункту 4 Постанови Верховної Ради України «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році». Комітет ухвалив висновок рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України даний проект Постанови за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

Водночас ухвалив рішення щодо звернення до Міністерства оборони України, Антитерористичного центру при Службі безпеки України, Донецької та Луганської військово-цивільних адміністрацій з проханням надати інформацію щодо можливості організації та проведення чергових виборів у кожному з органів місцевого самоврядування, наведених у переліку проекту Постанови з реєстр. № 3780. У відповідь Міністерство оборони України поінформувало Комітет, що «…зазначені населені пункти розташовані в 20-кілометровій зоні від лінії розмежування (зіткнення) сторін і ситуація в них має загрозливий характер, про що свідчать постійні провокаційні обстрілі з боку незаконних збройних формувань». Антитерористичний центр при Службі безпеки України вказав, що «…у зв’язку із збільшенням кількості провокацій з боку представників незаконних збройних формувань, та відсутності гарантій щодо забезпечення безпеки мешканців населених пунктів розташованих на відстані до 30-35 км від лінії розмежування сторін не має можливості здійснити заходи з організації виборчого процесу», а Луганська обласна військово-цивільна адміністрація акцентувала увагу, що «останнім часом ситуація загострюється: зросла кількість обстрілів та провокацій з боку представників незаконних збройних формувань», внаслідок чого «…на цей час немає можливості провести безпечні для життя мешканців та членів виборчкомів чергові вибори депутатів окремих районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад та відповідних сільських, селищних, міських голів на території населених пунктів, розташованих на відстані до 30-35 км від лінії розмежування сторін, із дотриманням вимог чинного законодавства та стандартів Організації з безпеки і співробітництва в Європі».

За результатами попереднього розгляду звернень щодо конфліктної ситуації, яка склалася в Коцюбинській селищній раді та маючи на меті всебічне з’ясування її обставин і вивчення питання з виїздом на місце, на засіданні Комітету 16 березня 2016 року було створено Робочу групу Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з врегулювання ситуації, що склалася в Коцюбинській селищній раді Ірпінської міської ради Київської області.

На засіданні Комітету 30 березня 2016 року було заслухано інформацію представників Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Державної міграційної служби України про хід впровадження реформи децентралізації влади та стан її виконання в частині передачі органам місцевого самоврядування повноважень у сферах державної реєстрації, державного архітектурно-будівельного контролю, державного земельного кадастру тощо. За наслідками обговорення Комітет прийняв відповідну Заяву, в якій, зокрема, вказувалося, що Кабінету Міністрів України та уповноваженим на це центральним органам виконавчої влади не вдалося повною мірою забезпечити своєчасне та в повному обсязі виконання завдань щодо передачі повноважень органам місцевого самоврядування у сферах державної реєстрації, державного архітектурно-будівельного контролю, державного земельного кадастру, що може призвести до «паралічу» надання адміністративних послуг, якими громадяни України користуються щодня для забезпечення власних потреб.

З метою доведення позиції народних депутатів України - членів Комітету про стан проведення реформи децентралізації влади, а також з метою отримання інформації стосовно шляхів вирішення вказаної проблеми, було прийнято рішення звернутися до Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Державної міграційної служби України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Державної казначейської служби України з відповідними листами. Крім того, у листах Міністерству фінансів України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Державній казначейській службі України Комітет висловив власну позицію стосовно блокування рахунків органів місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад, на які надходить плата за надання адміністративних послуг.

В порядку здійснення контрольних повноважень щодо Закону України від 16.09.2014 № 1680-VII «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей», Комітет 4 квітня 2016 року звертався до Прем’єр-Міністра України з проханням надати інформацію про здійснені Урядом заходи на виконання зазначеного Закону. На виконання доручення Прем’єр-Міністра України щодо розгляду даного звернення, на адресу Комітету надіслали інформацію Міністерство юстиції України, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерство фінансів України.

На засіданні Комітету 20 квітня 2016 року було затверджене Роз’яснення Комітету щодо застосування деяких положень Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII в частині порядку оформлення втрати статусу державного службовця окремими категоріями працівників державних органів у зв’язку з набранням чинності цим Законом з 1 травня 2016 року. Питання щодо надання відповідного роз’яснення порушило перед Комітетом Національне агентство України з питань державної служби, а практична необхідність у ньому була викликана численними зверненнями державних органів та їх посадових осіб через розбіжності у розумінні та застосуванні окремих норм вказаного Закону та законодавства про працю.

На засіданні Комітету 6 липня 2016 року народні депутати України - члени Комітету заслухали і взяли до відома інформацію Кабінету Міністрів України щодо прийняття нормативно-правових актів та здійснення інших заходів, спрямованих на введення в дію Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII «Про державну службу» та інформацію Міністерства соціальної політики України та Міністерства оборони України на звернення Комітету щодо забезпечення житлом учасників антитерористичної операції

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31