У проекті акта (№1800) в окремих його положеннях виявлено такі невідповідності:

1) Частиною першою статті 5 Закону встановлено вимоги до статутного капіталу ломбарду – „…мінімальний розмір статутного  (складеного) капіталу  має складати 500 000 грн…”, яка повністю нівелює частину 1 статті 3 законопроекту, згідно з якою  - „ломбард створюється у формі господарського товариства…” та суперечить діючій частині 1 статті 14 Закону України „Про акціонерні товариства”, згідно з якою ”мінімальний розмір статутного капіталу акціонерного товариства становить 1250 мінімальних заробітних плат, виходячи із ставки мінімальної заробітної плати, що діє на момент створення (реєстрації) акціонерного товариства„.

Відповідно до Закону України „Про Державний бюджет України  на 2015 рік”, мінімальна заробітна плата у січні-листопаді становить 1218 грн., у грудні – 1378 грн. Тому, при створені  ломбарду, станом на березень місяць 2015 року, статутний фонд має становити 1 млн. 522 тис. 500 грн.

Відсутність чіткого визначення розміру статутного капіталу може призвести до неоднакового тлумачення законів, створення умов для виникнення конфлікту інтересів і подальшого вчинення корупційних правопорушень певними посадовими особами, тобто „визначення для певних осіб” мінімального розміру статутного фонду.

2) частина третя статті 5 проекту Закону – „ломбард має право збільшувати розмір статутного капіталу після виконання  усіма засновниками (учасниками) своїх зобов’язань….” суперечить вимогам частини четвертої статті 14 Закону України „Про акціонерні товариства” – „порядок збільшення (зменшення) статутного капіталу акціонерного товариства встановлюється Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку”.

Рішення ж зазначеної Національної комісії від 15.05.2013 року вимагає, зокрема, „реєстрації звітів про результати розміщення всіх попередніх випусків акцій, рішення загальних зборів акціонерів тощо”.

Відсутність чіткого визначення порядку збільшення розміру статного капіталу може призвести до неоднакового тлумачення законів, створення умов для виникнення конфлікту інтересів і подальшого вчинення корупційних правопорушень окремими посадовими особами, тобто „надання певним особам дозволу на збільшення статутного капіталу за скороченим переліком вимог”.

3) положення частини другої статті 11 – „встановлення оціночної вартості заставленого майна за домовленістю сторін” суперечить далі по тексту статті – „визначення оціночної вартості заставленого майна проводиться ломбардом самостійно”. Такі ж суперечності містяться у пункті 4 частини другої, і частині п’ятої статті 12.

Вказані невідповідності створюють умови для виникнення конфлікту інтересів і подальшого вчинення корупційних правопорушень при вирішені питання про можливість оцінки майна без залучення заставодавця.

Положення  частини першої статті 15 „Фонди та резерви ломбарду” передбачає – „резервний фонд створюється у розмірі……, але не менше 15 відсотків мінімального статного капіталу”, що суперечить вимогам частини другої статті 14 Закону України „Про господарські товариства” – „не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу”.

Вказана невідповідність встановлює надмірне розширення дискреційних повноважень та можливостей для зловживання посадовими особами при вирішенні питання про вибірковість необхідного розміру резервного фонду – 15 або 25 відсотків.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

24 квітня 2024 14:54
23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50