27 лютого 2018, 18:01 ( Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України )

Відбулося вечірнє пленарне засідання Верховної Ради України

 

На початку вечірнього засідання із заявою від фракцій «Народний фронт» і Радикальної партії виступив народний депутат Андрій Іванчук.

Народні депутати приступили до розгляду питань фінансової політики.

У першому читанні вони розглянули проект Закону про ринки капіталу та регульовані ринки №7055.

За результатами голосування законопроект направлено на доопрацювання.

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння залученню іноземних інвестицій".

Законопроектом пропонується запровадити належний правовий режим обліку прав власності іноземних клієнтів глобальних зберігачів чи інших фінансових посередників на цінні папери у депозитарній системі України.

Проектом передбачається ввести до законодавства щодо депозитарної діяльності нові правові категорії "номінальний утримувач", "рахунок у цінних паперах номінального утримувача", а також унормувати пов'язані із цим основні аспекти депозитарної діяльності.

Положеннями законопроекту передбачено, що іноземні фінансові установи, які відповідають переліченим у проекті критеріям та є фактично іноземними депозитарними установами за законодавством держави їх реєстрації, пропонується визначити номінальними утримувачами та надати можливість українським депозитарним установам відкривати для них рахунки в цінних паперах номінального утримувача. На зазначених рахунках українська депозитарна система вестиме облік цінних паперів та прав на цінні папери, власниками яких є клієнти номінального утримувача.

Проектом також передбачається унормувати засади функціонування та обслуговування названих рахунків, пов'язані із цим обмеження та вимоги, зокрема, щодо розкриття інформації, а також питання державного регулювання і контролю тощо.

Відповідні зміни пропонується внести до законів України "Про депозитарну систему України", "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Проект Закону зареєстровано за №6141.

 Народні депутати розглядають питання транспорту.


Прийнято Закон "Про внесення змін до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері будівництва та експлуатації автомобільних доріг".

Законом уточнено поняття "концесійні дороги".

Законодавчим актом встановлено, що:

- на умовах концесії можуть передаватись для будівництва та експлуатації дороги загального користування держаного значення;

- після прийняття рішення щодо будівництва та експлуатації автомобільних доріг, які можуть бути надані у концесію забороняється органам виконавчої влади вчиняти будь які дії щодо надання земельних ділянок, передбачених для будівництва та експлуатації цих автомобільних доріг, у користування чи/та у власність громадян чи юридичних осіб;

- рішення щодо проведення концесійного конкурсу приймає Кабінет Міністрів України, в якому, зокрема, зазначається технічні параметри автомобільної дороги, базові фінансові показники надання автомобільної дороги в концесію, граничний строк, на який надається концесія, граничний розмір компенсацій концесіонеру, маршрут альтернативного безоплатного проїзду;

- Кабінет Міністрів України визначає максимальний розмір плати за разовий проїзд автомобільними дорогами побудованими на умовах концесії, який сплачується з урахуванням рівня інфляції;

- умови при яких здійснюються концесієдавцем компенсації концесіонеру;

- концесійні платежі зараховуються до Державного бюджету України і використовуються відповідно до порядку спрямування коштів державного дорожнього фонду;

- автомобільні дороги (їх ділянки) відносять  до  розряду  платних  лише  за умови їх суттєвого удосконалення та забезпечення альтернативного проїзду транспортних засобів безоплатними автомобільними дорогами, довжина автомобільних доріг (їх ділянок), що забезпечує альтернативний безоплатний проїзд транспортних засобів не має перевищувати більш ніж в два рази довжину платної автомобільної дороги;

- у разі якщо відчужується частина земельної ділянки для будівництва, капітального ремонту, реконструкції та обслуговування доріг, мостів, естакад та об'єктів, необхідних для їх експлуатації, можливість раціонального використання решти її площі за цільовим призначенням визначається власником і за вимогою власника відчуженню підлягає вся земельна ділянка;

- рішення відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про викуп земельної  ділянки інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, для будівництва, капітального ремонту, реконструкції та обслуговування доріг, мостів, естакад та об'єктів, необхідних для їх експлуатації має необмежений строк дії.

Відповідні зміни пропонується внести до законів «Про джерела фінансування дорожнього господарства України, «Про концесії», «Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг», «Про автомобільні дороги», «Про відчуження земельних ділянок інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності».

Закон прийнято з урахуванням пропозицій та техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №6766.


На доопрацювання направлено два законопроекти про внутрішній водний транспорт за №№2475а і 2475а-3.

Головуючий запропонував перенести і розглянути проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення деяких аспектів нафтогазової галузі №3096-д.

Народні депутати не підтримали пропозицію.

Головуючий закрив вечірнє засідання.